Permalänk
Medlem

Vädligt instabil uppkoppling.

Tja, jag sitter med 3 obegränsade abonnemang och fick en huawei b525s-23a router. Jag har aldrig direkt tänkt på stabiliteten i uppkopplingen innan fören jag började lira Bo4. Och då la jag märke till att hastigheten är sjukt instabil. Kommer inte under en latency på 70 i spelet, men den pendlar mellan 70 upp till 300 och ner igen och de händer mer eller mindre hela tiden. När jag kollar på bredbands kollen så kan hastigheten vara mellan 0.67 upp till 30. Tänkte höra om de är nån på forumet som kan ha en rimlig förklaring till varför de är så? Eller kanske till och med en lösning. Har redan partat med 3:s support men får nog göra de igen. Men som sagt är de någon som har några tips om vad det kan vara för fel eller en åtgärd skulle de va väldigt uppskattat.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Hur är du kopplad till routern? Kabel eller wifi?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vzano:

Hur är du kopplad till routern? Kabel eller wifi?

Kabel, och inget annat är igång och plockar på uppkopplingen just vid mät tillfällena.

Permalänk

mobiltbredband say no more

Permalänk
Medlem

Ett stort problem med 4G är överbelastade master.
Satte upp 4G hos en bekant och med Telenor var det perfekt 4G täckning men hastigheten varierade mellan 2 Mbit/s och 30 Mbit/s.
Bytte till ett Telia sim och fick sämre 4G värden men stabilt 50 Mbit/s.

Visa signatur

Klient: AMD 7 5800X | ASUS X570-F | 32GB 3200MHz | Corsair RM850 | Gigabyte 3070 | Phanteks P500A | Samsung 980 PRO
HTPC: Intel I7 4770T | 16 GB 1600 | FC8 EVO | Gigabyte GA-H87N-WIFI | Samsung 840 250GB
Server: Intel XEON E5620 x 2| ASUS Z8PE-D18 | 96GB 1333MHz | Corsair AX 1200W | HAF 932 | WD Black 2TB
Nätverk: Telia F@st| Unifi AC Lite/Pro/LR/Nano/Mesh/U6-LR/U6+/U6-Lite | Nighthawk M1 | pfSense | TP-Link TL-WPA8630KIT | Ubiquiti NanoStation M5 | UniFi Switch 8-150W