Chassi, cpukylare och nätaggregat för att fulfölja min nya dator

Permalänk

Chassi, cpukylare och nätaggregat för att fulfölja min nya dator

Hej!

Jag hade planer på att uppgradera min stationära och har köpt massa nytt:

i7-9700K processor
Asus GeForce RTX 2070S
ASUS ROG Strix Z390-F
ASUS ROG Swift PG279Q
Kingston A400 960GB
windows 10 home
1 x Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance

Men nu verkar det som min gamla cpu kylare Cooler Master Hyper 212 EVO inte är tillräkligt för att hänga med en i7-9700K.
Istället för att plocka isär min gamla dator så lutar jag nu åt att helt enkelt köpa allt nytt. Chassi (och extra chassifläkt?), nätaggregat och cpu kylare. Men vad ska jag köpa?

Jag ser gärna att jag inte behöver betala mer än säg 2500-3000 kr mer innan datorn är klar, men kan tänka mig att betala lite till för att ha något i paritet med komponenterna jag köpt.
Vore bra att hålla nere ljudnivån så har tittat lite på be quiet! - Dark Rock Pro 4 CPU Cooler, men det kanske är overkill?
behöver inga häftiga led-ljus, och känner inte behov av att överklocka i första taget.
Mitt förra chassi var Fractal Design Define R4 Svart. Det tyckte jag var snyggt.

Datorn kommer främst vara en speldator men kommer även användas för pytorch deep learning experimenterande.

Mvh Oskar

Permalänk
Medlem

Köpte Dark Rock Pro 4 när jag byggde ny dator förra veckan. Ångrar det inte!!! Sitter på 5.0ghz med 1.275v med min i7 9700k (har inte testat lägre än) och den ligger på 60-70c i load i spel. gick inte över 83c i 2h vanligt stress test och då var det med stock fan curve. Den låter ju absolut ingenting. köp!

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk

Kommer köra på en dark rock pro 4 i en Fractal Design Define R4 Svart. Räcker 650 w nätaggregat?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@pygmalion: Om du tänker att inte överklocka så kommer 650W räcka men om du skulle börja överklocka så rekommenderar jag att skaffa ett nätaggregat på 750W.

Permalänk

Tack alla. Nu snurrar mitt nya bygge. Jag använder en 650 W psu eftersom jag hade en sen innan. Kan köpa en rejälare psu när överklocksbehovet kommer

Skickades från m.sweclockers.com