Permalänk
Medlem

Problem att ladda ner drivers

Hej!

Har fått hem min dator idag som jag precis byggt ihop. Är inte så väldans haj på dehär med drivrutiner och dyligt men har fått ner till GPUn iaf. När jag ska ladda ner Audio Drivers så får jag upp detta meddelande. Är de nån som vet varför?

Detta är datorn i Delar
GPU: Asus Radeon RX 5700XT ROG Strix OC
CPU: AMD Ryzen 3700x
MB: Asus TUF Gaming x570-plus
RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX

Tacksam för all hjälp jag kan få!
Mvh Rasmus

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB - GPU: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming - Motherboard: MSI Z370-A PRO - RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus18:

Hej!

Har fått hem min dator idag som jag precis byggt ihop. Är inte så väldans haj på dehär med drivrutiner och dyligt men har fått ner till GPUn iaf. När jag ska ladda ner Audio Drivers så får jag upp detta meddelande. Är de nån som vet varför?

Detta är datorn i Delar
GPU: Asus Radeon RX 5700XT ROG Strix OC
CPU: AMD Ryzen 3700x
MB: Asus TUF Gaming x570-plus
RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX

Tacksam för all hjälp jag kan få!
Mvh Rasmus

Var hämtar du dessa ifrån?
Behöver du ens drivrutinerna från tillverkaren?
Windows brukar fixa det utmärkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Var hämtar du dessa ifrån?
Behöver du ens drivrutinerna från tillverkaren?
Windows brukar fixa det utmärkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Tycker ja får så svagt å kasst ljud från lurarna jag skaffade till, Sennheiser GSP 600. Tänkte de behövdes, men de kanske de inte gör?

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB - GPU: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming - Motherboard: MSI Z370-A PRO - RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance

Permalänk
Medlem

@Rasmus18: De behöves inte har samma moderkort som du och jag behövde inte installera några drivrutiner och allt funkar kanon. Windows fixar allt precis som SirMacke säger.

Mvh Paw

Visa signatur

Ryzen 5800X3D • Gigabyte X570S AORUS Pro AX • Noctua NH-D15S Chromax Black •
Crucial Ballistix RGB 3600MHz CL16 2x16GB • 3x Seagate FireCuda 520 2TB •
Gigabyte 3070 AORUS Master • Xiaomi Curved Gaming Monitor 34 •
Asus ROG Strix 850W • Fractal Design Define R5 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus18:

Tycker ja får så svagt å kasst ljud från lurarna jag skaffade till, Sennheiser GSP 600. Tänkte de behövdes, men de kanske de inte gör?

Extern USB-Dac brukar vara bra på det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Extern USB-Dac brukar vara bra på det.

Skickades från m.sweclockers.com

Ursäkta min okunskap men vad är en Dac? Om de är ett ljudkort så har ja ett Asus Xonar U7 sen tidigare, men vart inge bättre!

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB - GPU: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming - Motherboard: MSI Z370-A PRO - RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance

Permalänk
Avstängd

Den inbyggda ljudkretsen i moderkort suger rejält oavsett vad marknadsföringsknepen säger. Har du något bättre inkopplat så kommer du aldrig att kunna få ut den fulla prestandan ur lurarna.

Skaffa ett externt ljudkort av kvalité. Undvik sennheisers egen "GSX 1000" då den består utav överprisat gamingskräp. Den processar ljudet på ett väldigt negativt sätt.

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiirozu:

Den inbyggda ljudkretsen i moderkort suger rejält oavsett vad marknadsföringsknepen säger. Har du något bättre inkopplat så kommer du aldrig att kunna få ut den fulla prestandan ur lurarna.

Skaffa ett externt ljudkort av kvalité. Undvik sennheisers egen "GSX 1000" då den består utav överprisat gamingskräp. Den processar ljudet på ett väldigt negativt sätt.

Har ett Asus Xonar U7 hemma. Är de nått att ha? Om inte, har du något tips på nåt vettigt ljudkort? Runt 1000kr ungefär?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB - GPU: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming - Motherboard: MSI Z370-A PRO - RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rasmus18:

Har ett Asus Xonar U7 hemma. Är de nått att ha? Om inte, har du något tips på nåt vettigt ljudkort? Runt 1000kr ungefär?

Skickades från m.sweclockers.com

Uppenbarligen inte då du redan testat och sagt att det inte var något att ha? Jag har personligen aldrig testat den så kan inte uttala mig, men den ser inte mycket ut för världen direkt. Har ett Asus Xonar Essence STX i min gamla dator (internt ljudkort för PCI-E), den klarar av att driva det mesta och det låter bra. Det negativa är att man måste ha drivrutiner för att använda den, dessa drivrutiner skiter Asus i att underhålla på ett bra sätt.

Jag kan tyvärr inte rekommendera något som är anpassat för just headsets. Det är vettigare att skaffa vanliga hörlurar och en extern mikrofon istället. Jag använder en Audient iD14 just nu och den fungerar fantastiskt bra. Den har två kopplingar för riktiga mikrofoner också om man skulle vilja använda det (rekommenderas).

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus18:

Hej!

Har fått hem min dator idag som jag precis byggt ihop. Är inte så väldans haj på dehär med drivrutiner och dyligt men har fått ner till GPUn iaf. När jag ska ladda ner Audio Drivers så får jag upp detta meddelande. Är de nån som vet varför?

Detta är datorn i Delar
GPU: Asus Radeon RX 5700XT ROG Strix OC
CPU: AMD Ryzen 3700x
MB: Asus TUF Gaming x570-plus
RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX

Tacksam för all hjälp jag kan få!
Mvh Rasmus

Har du provat att gå in i ljudinställningar och ändra uppspelning kvalitén? De gjorde stor skillnad för mitt headsett faktiskt.

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!