Permalänk
Medlem

FPS sjunker på andra skärmen

Hej!

Jag har precis skaffat 2st skärmar. Båda är nya. När jag har mitt fokus på en av skärmen så dras FPSen ner på den andra skärmen. Blir sak samma om jag gör tvärtom med skärmarna.

Datorn är ca 3 år gammal och relativt OK specs. Är det någon inställning jag behöver göra?
Tackar för all hjälp!

Mvh

Permalänk

Detta är jätte vanligt men laggar det när det händer? isånafall hur mycket hz har du på skärmarna och har du på G sync?

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielkingen:

Detta är jätte vanligt men laggar det när det händer? isånafall hur mycket hz har du på skärmarna och har du på G sync?

Ja precis. Speciellt mycket när jag har CS igång på "main" skärmen och exempelvis Twitch på andra skärmen. Har 144hz på båda skärmarna samt G-sync igång. Testat även att stänga av G-sync.

Känns så konstigt när den ena skärmen är 2 år gammal och den andra är någon vecka gammal.

Permalänk

@Tinkerbeard: Vet att jag svarar väldigt sent nu men jag rekommenderar att du byter från 144 hz till 60hz på den andra skärmen medans du spelar med 144hz, om det fortfarande laggar kan det bero på vilka specs du har på din dator. Min dator känns väldigt konstig när jag har 144hz eftersom den inte har så kraftfulla specs.

Permalänk
Medlem

@danielkingen: Tackar! Ska testa!