Snabbtest: Grafikprestanda i Halo: Reach

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Grafikkorten är helt enkelt för dåliga

Kan ju inte stämma , det måste ju vara spelet som har problem och är dåligt optimerat för Nvidia är ju bäst och har aldrig för klena kort 😉

Permalänk
Medlem

Startade upp solo delen och efter jag siktat och såg hur siktet hoppade ner då man ADS så blev det avinstallerat. Det fungerar bara inte, vanligt sikte och sen ADS ska synkas upp.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av farnebr1nk:

Ni borde ha gjort ett ljudtest istället. Spelet låter skit rent sagt.

Ja nåt är off med ljudet.
har ju typ alla Halo spel till 360 och Vapnen låter nästan INGET i PC versionen medans alla röstskådisar skriker på en mer eller mindre så det är rätt dålig känsla med vapnen just nu tills dom fixat det.

Musiken var också rätt hög men går i alla fall att ställa ner.

Noterade att Ljud som röster, miljö så som vattenfall och vind är väldigt högt men vapen väldigt lågt och det finns inga sliders för att fixa detta just nu.

Så ja en patch för att fixa balansen på ljudet behövs minimum, helst sliders för separata saker som vapen, röster, omgivning och sånt med.

Permalänk
Medlem

Ljudet är gjort för att spelas på TV-apparater där röster lätt överröstas av explosioner osv. Hade varit kul om de kunde ta fram ett true stereo läge.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Hade räckt om man kunde ställa Röster separat över allt annat som dom flesta spel stödjer.

Permalänk
Medlem

Jag får inte ens igång spelet, händer ingenting när jag försöker starta det. Använder Game Pass på PC.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Jag får inte ens igång spelet, händer ingenting när jag försöker starta det. Använder Game Pass på PC.

Får lite intrycket att MS har problem med sina tjänster då? Steam var 100% strulfritt för mig, hade förväntat mig massa tjafs med MS konto och sånt men all var strait forward, loggade in en gång sedan vart det klart och spelade väl en 2 timmar i går.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Får lite intrycket att MS har problem med sina tjänster då? Steam var 100% strulfritt för mig, hade förväntat mig massa tjafs med MS konto och sånt men all var strait forward, loggade in en gång sedan vart det klart och spelade väl en 2 timmar i går.

Det är möjligt att deras tjänst strular, men andra spel där fungerar utmärkt.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Jag får inte ens igång spelet, händer ingenting när jag försöker starta det. Använder Game Pass på PC.

Jag har samma problem men löser det genom att köra "Halo: The Master Chief Collection"-genvägen som blev installerad på skrivbordet istället för att gå igenom appen.
Appen har ofta issues med att starta vissa spel så man får försöka launcha dom på annat sätt. Hoppas dom putsar ordentligt på såna dryga issues.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sephon:

Jag har samma problem men löser det genom att köra "Halo: The Master Chief Collection"-genvägen som blev installerad på skrivbordet istället för att gå igenom appen.
Appen har ofta issues med att starta vissa spel så man får försöka launcha dom på annat sätt. Hoppas dom putsar ordentligt på såna dryga issues.

Exakt samma för mig. Man får klicka på windowsknappen nere till vänster sen söka om inte ikonen finns där som nytillaggd. Starta i MS Store gick ej

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Säg att jag köper spelet på Steam och vill streama till min TV (4K) via Steam Link. Min dator har endast 1080p skärm. Ifall jag ställer inte spelet på 4K upplösning, kommer det att streamas i 4K till datorn då eller endast i 1080p (då spelet även syns på datorn)?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Äntligen ett spel man kan spela utan att gråta pga FPSen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Säg att jag köper spelet på Steam och vill streama till min TV (4K) via Steam Link. Min dator har endast 1080p skärm. Ifall jag ställer inte spelet på 4K upplösning, kommer det att streamas i 4K till datorn då eller endast i 1080p (då spelet även syns på datorn)?

Du fjärrstyr ju den andra datorn så 1080p.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sephon:

Jag har samma problem men löser det genom att köra "Halo: The Master Chief Collection"-genvägen som blev installerad på skrivbordet istället för att gå igenom appen.
Appen har ofta issues med att starta vissa spel så man får försöka launcha dom på annat sätt. Hoppas dom putsar ordentligt på såna dryga issues.

Okej, det ska jag testa. Tack för tipset.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz