5700 xt drivrutinsproblem, sista hoppet nu

Permalänk
Medlem

Ny drivrutin ute nu med många fixar.

https://www.amd.com/en/support/kb/release-notes/rn-rad-win-20...

https://drivers.amd.com/drivers/beta/Win10-Radeon-Software-Ad...

https://drivers.amd.com/drivers/beta/Win7-Radeon-Software-Adr...

Radeon Software Adrenalin 2020 Edition 20.1.1 Highlights
Support For
Monster Hunter World™: Iceborne
Fixed Issues
The audible beeps at game startup from Radeon Chill, Radeon Boost, and Radeon Anti-Lag have been removed. These features now offer audible indicators only when activated or deactivated via hotkey.
The Radeon ReLive on screen timer indicator during recordings has been disabled by default but can be enabled in Radeon Software settings.
Controls for vertical sync may be hidden or disappear when Radeon Enhanced Sync is enabled.
Radeon ReLive may experience freezing or pausing issues during recordings when a high resolution camera is connected and in use.
CPU usage may sometimes remain high once Radeon Game Advisor has been invoked during a game.
Some users may experience an error message “Another instance is running” during download of a software update through the Radeon Software home screen.
The DuplicateDesktop process may sometimes cause high CPU usage while a game is running.
Radeon Software may close or may experience a crash upon resuming from sleep.
The toast message detailing the hotkey to open Radeon Software’s Overlay may still show up in some games after Radeon Software Overlay has been disabled.
Lost Ark™ may experience stuttering intermittently during gameplay.
Using a custom stream key with Radeon ReLive may fail to stream your content.
The ‘Stream’ button may remain active when in the process of choosing a region to stream even when a region has not been selected or chosen.
Some Radeon R9 200, Radeon R9 300 and Radeon R9 Fury series graphics products may experience instability with a limited number of DirectX®9 or DirectX®11 games when using a high refresh rate 120hz+ display. A workaround if you are experiencing this issue is to lower your displays refresh rate.
Some mjpeg clips may experience a green tint on Radeon RX 5700 series graphics products when using Windows® Media Player or the Movies & TV application.
MechWarrior 5: Mercenaries™ may experience a game crash and DXGI dialogue error when running the game using HDMI and Radeon FreeSync display configurations.
Live streaming using the DouYu™ application with hardware acceleration enabled may cause video corruption on Radeon RX 5700 series graphics products.
Trials Rising™ may experience excessive fog/smoke in some areas of the game.
Missing text or corruption may be experienced in the right eye when playing the VR game Boneworks™.
Fixed result overflows that can be experienced with Radeon RX 5700 series when using SETI@Home.
The ‘Shop AMD Products’ button may open the AMD.com homepage instead of the proper shopping web link.
The scrolling arrow options may intermittently fail to work during Radeon Software installation.
Up and Down arrow keys don’t work when using the search bar in Radeon Software.
Enabling HDR enabled displays in Windows® may cause colors to become washed out.
Radeon Software sidebar appears behind the Windows® taskbar when the taskbar is set to the same side of your display.
Playing Tom Clancy's: The Division 2™ with HDR enabled and performing a task switch may cause display color corruption that persists even once the game is exited.
Mixed Reality Portal™ may experience color corruption or distortion near the edge of viewing areas on some headsets.
Resident Evil™ 2 may experience screen flashing when launching the game using DirectX®12 API.

Known Issues
The Radeon Software Overlay hotkey notification may sometimes be displayed during video playback in web browsers or launching some video player applications.
Integer Scaling option is not showing up or available on some Windows®7 system configurations.
Factory Reset install may keep previously configured Radeon Software game profiles. This can cause mismatch between global graphics settings and per profile settings.
Text overflow in some UI boxes or toast messages may be experienced in some language localizations.
Radeon Software may open with an inconsistent size or may not keep its previously set size when opened.
Some Vulkan® gaming applications may crash when performing a task switch with Radeon Image Sharpening enabled.
Integer Scaling may cause some video content to show flicker when the display resolution is set to less than native resolution.
Some Radeon RX 5700 series graphics users may intermittently experience a black screen while gaming or on desktop. A potential temporary workaround is disabling hardware acceleration in applications running in the background such as web browsers or Discord.

Permalänk
Avstängd

@thomson: Installerar de i skrivande stund.

Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk
Medlem

Köpte ett Sapphire RX 5700 XT Pulse 8GB OC förra veckan med ett Strix B450-E. Först fick jag bluescreens hela tiden, sen uppdaterade jag BIOS och jag fick inga fler bluescreens. Då började jag istället få problem med prestandan på kortet. Den vägrade att ge ut en jämn prestanda, gpu hastigheten gick upp och ner hela tiden vilket resulterade i fps drops och fryslagg i alla spel jag provade.

Satt och meckade i dagar tills jag fick nog igår och köpte ett RTX 2070 Super istället. Har fungerat problemfritt sedan jag stoppa in det och lagget i alla spel är helt borta.
Fick dock betala ca 1500 kr mer för nvidia kortet, men jag antar att man får vad man betalar för.

Permalänk
Medlem

Bra att de uppdaterar, men behåller nog 19.12.2 då denna har fungerat bäst hittills.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av qwertylol1:

Köpte ett Sapphire RX 5700 XT Pulse 8GB OC förra veckan med ett Strix B450-E. Först fick jag bluescreens hela tiden, sen uppdaterade jag BIOS och jag fick inga fler bluescreens. Då började jag istället få problem med prestandan på kortet. Den vägrade att ge ut en jämn prestanda, gpu hastigheten gick upp och ner hela tiden vilket resulterade i fps drops och fryslagg i alla spel jag provade.

Satt och meckade i dagar tills jag fick nog igår och köpte ett RTX 2070 Super istället. Har fungerat problemfritt sedan jag stoppa in det och lagget i alla spel är helt borta.
Fick dock betala ca 1500 kr mer för nvidia kortet, men jag antar att man får vad man betalar för.

Hoppande GPU frekvens är normalt. Finns en jäkligt bra förklaring för de, men den korta versionen är att frekvensen ändras dynamiskt efter belastning.
Och problemet med FPS drops är relaterat till Enhanced Sync (Förbättrad Synkronisering) som helt enkelt inte funkar som de skall. Har man de avstängd så presterar i stort sett alla kort som dom ska.

Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HC-8315:

Hoppande GPU frekvens är normalt. Finns en jäkligt bra förklaring för de, men den korta versionen är att frekvensen ändras dynamiskt efter belastning.
Och problemet med FPS drops är relaterat till Enhanced Sync (Förbättrad Synkronisering) som helt enkelt inte funkar som de skall. Har man de avstängd så presterar i stort sett alla kort som dom ska.

Om den dymaiska frekvensken fungerar som det ska så är det inga problem, men problemet är just att den inte fungerar som den ska.
Jag fick massa fps drops just för att det inte fungerade. Googlar man problemet så är det många som har samma problem med detta kort.
Enhanced Sync hade jag avstängt redan och det gjorde ingen skillnad.
Verkligen provat alla inställningar utan större förändring.

Den enda förändring som fungerade var alltså ett återköp.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av qwertylol1:

Om den dymaiska frekvensken fungerar som det ska så är det inga problem, men problemet är just att den inte fungerar som den ska.
Jag fick massa fps drops just för att det inte fungerade. Googlar man problemet så är det många som har samma problem med detta kort.
Enhanced Sync hade jag avstängt redan och det gjorde ingen skillnad.
Verkligen provat alla inställningar utan större förändring.

Den enda förändring som fungerade var alltså ett återköp.

Skickades från m.sweclockers.com

De vart en sämre upplevelse. Jag hade de problemet själv och allt löste sig när jag stängde av Enhanced Sync.

Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk

Hej, jag har också "svartskärmsproblemet".. Har skummat igenom hela tråden på amd's forum: AMDs Forum

Har provat diverse olika drivrutiner, låst pcie till 3, overvoltat, undervoltat, ja det mesta men fick svartskärm på svartskärm, då med att hela datorn låser sig och behövde startas om.
Det som verkar ha hjälpt, inte fått svartskärm på ett tag nu, är något jag läste på det forumet. Jag tog bort allt via ddu och installerade 19.7.5 utan adrenaline paketet. Laddade ner drivrutinen, packade upp den och installerade via enhetshanteraren. Sedan dess har det varit smärtfritt. Jag provade dock den nya 20.1.1 drivrutinen som släpptes i förrgår men redan efter 20 minuter i Rust så krashade datorn så gick tillbaka till det gamla och då funkar det igen.

Jag har:
Asus 5700XT STRIX
Intel 8700k
Asus Prime z370-a
32GB Kingston-minnen
Cooler Master 1000V Gold
AOC CQ32G1

Jag vet inte riktigt hur lång tid det ska ta för AMD att fixa problemen och det är ju ganska märkligt att det funkar bra för många och riktigt uruselt för vissa.. Det vore ju roligt o veta vad det är som gör att det inte funkar.

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody" - Bill Gates, 1981

Permalänk

Jag har inte en mening att starta ett krig...lets just get that out of the way first. Jag är seriöst intresserad.
Men ni som köpt ett 5700xt istället för fast ett 2070, var det värt hundralapparna ni sparade ?
Visst prestandan på grafikfronten är ju "up there" igen, men 2020 orka med grafkdrivrutins strul ? eller ?

På processor fronten är det svårt att rekommendera Intel i dagsläget, hur det änn svider att säga det
Men på GPU sidan verkar ju AMD fortfarande plågas av samma problem som senaste 20 åren.

Visa signatur

Main PC: I7-12700K, 32Gb Corsair Vengeance RGB DDR4 3200Mhz, MSI Z690 Pro DDR4, MSI SuprimX RTX 3080 10Gb,
Seasonic Focus 850W, Wallmounted, Display: Samsung Odyssey G5
Guest PC: I9-9900K, 32Gb Corsair LPX DDR4 3000Mhz, MSI z390-a Pro, MSI Ventus RTX 3070 8Gb, Seasonic Platinum 750W,
Wallmounted, Display: MSI Optix MAG321cqr
Laptop: Acer Helios 300 (i7-10870H,RTX 3060 6Gb, 16Gb DDR4)

Permalänk

@CaptainRedbeard: Jag köpte mitt 5700XT i mitten på september typ, hade jag vetat vilka problem det innebar med det kortet (som jag inte fick innan ångerrätten var slut) så hade jag köpt ett 2070 Super idag. Haft nvidia senaste 7 åren utan några som helst bekymmer. Tyckte det skulle bli kul med ett AMD kort igen men tråkigt att det funkar så dåligt för just mig i alla fall..

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody" - Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem
Skrivet av CaptainRedbeard:

Jag har inte en mening att starta ett krig...lets just get that out of the way first. Jag är seriöst intresserad.
Men ni som köpt ett 5700xt istället för fast ett 2070, var det värt hundralapparna ni sparade ?
Visst prestandan på grafikfronten är ju "up there" igen, men 2020 orka med grafkdrivrutins strul ? eller ?

På processor fronten är det svårt att rekommendera Intel i dagsläget, hur det änn svider att säga det
Men på GPU sidan verkar ju AMD fortfarande plågas av samma problem som senaste 20 åren.

För min del handlade det om att komma undan billigt på Black Week på Komplett. Med detta utan tillräcklig kunskap om just 5700XT. Men nu börjar jag inse mer o mer att det är värdelöst kort. Så det är antingen hoppas på någon riktigt bra drivrutin eller byta till Nvidia.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CaptainRedbeard:

Jag har inte en mening att starta ett krig...lets just get that out of the way first. Jag är seriöst intresserad.
Men ni som köpt ett 5700xt istället för fast ett 2070, var det värt hundralapparna ni sparade ?
Visst prestandan på grafikfronten är ju "up there" igen, men 2020 orka med grafkdrivrutins strul ? eller ?

På processor fronten är det svårt att rekommendera Intel i dagsläget, hur det änn svider att säga det
Men på GPU sidan verkar ju AMD fortfarande plågas av samma problem som senaste 20 åren.

Nu köpte jag iofs. inget XT kort men mitt materiella habegär ville ha ett AMD kort samtidigt som jag ville ha ett som hade lägre fläktljud än mitt R9 390 som jag stoppade i igen efter att min son fick mitt 1070Ti & MSI RX 5700 Gaming X var ett relativt "tyst" kort så då blev det ett sådant!

AMD plågats av samma problem de senaste 20 åren? Har jag missat något AMD köpte väl ATI först 2006? (rätta mig om jag har fel)

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Skrivet av Bael:

AMD plågats av samma problem de senaste 20 åren? Har jag missat något AMD köpte väl ATI först 2006? (rätta mig om jag har fel)

Du förstod säkert vad jag menade Menyerna blev finare efter AMD köpet. Mycket annat har de tydligen inte hänt

Visa signatur

Main PC: I7-12700K, 32Gb Corsair Vengeance RGB DDR4 3200Mhz, MSI Z690 Pro DDR4, MSI SuprimX RTX 3080 10Gb,
Seasonic Focus 850W, Wallmounted, Display: Samsung Odyssey G5
Guest PC: I9-9900K, 32Gb Corsair LPX DDR4 3000Mhz, MSI z390-a Pro, MSI Ventus RTX 3070 8Gb, Seasonic Platinum 750W,
Wallmounted, Display: MSI Optix MAG321cqr
Laptop: Acer Helios 300 (i7-10870H,RTX 3060 6Gb, 16Gb DDR4)

Permalänk
Medlem
Skrivet av CaptainRedbeard:

Du förstod säkert vad jag menade Menyerna blev finare efter AMD köpet. Mycket annat har de tydligen inte hänt

Jo jag förstod vad du menade men å andra sidan kan jag inte påstå att jag haft några större problem med vare sig ATI/AMD eller nVidia grafikkort, att kort går sönder händer & om någon sida skulle vara mer representativ än den andra vet jag inte.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av CaptainRedbeard:

Jag har inte en mening att starta ett krig...lets just get that out of the way first. Jag är seriöst intresserad.
Men ni som köpt ett 5700xt istället för fast ett 2070, var det värt hundralapparna ni sparade ?
Visst prestandan på grafikfronten är ju "up there" igen, men 2020 orka med grafkdrivrutins strul ? eller ?

På processor fronten är det svårt att rekommendera Intel i dagsläget, hur det änn svider att säga det
Men på GPU sidan verkar ju AMD fortfarande plågas av samma problem som senaste 20 åren.

Jag köpte ett rx 5700 i början på september, och har inte haft några som helst problem. Iofs är det mest fortnite och minecraft som rullar på den burken. Jag har ett rtx 2070 i min burk nu och har upplevt krascher o grafikbuggar i farcry 5, bf5, left 4 dead 2 och generation zero. Så beställde mig ett rx 5700 xt nu i helgen. Wish me luck. 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 5800x / Fractal Design celsius s24 / asus rog crosshair 7 hero wifi / 32gb g.skill 3600mhz cl16 trident Z neo C / MSI Radeon RX5700XT Gaming X / samsung 970 EVO Plus 500gb nvme / Western Digital blue 500gb ssd.

Permalänk
Medlem

Det enda problemet jag har med mitt kort är lite coilwhine... och jag har den modellen alla verkar ha strul med.

Lirar i 1440p i 144hz på systemet nedanför... börjar faktiskt misstänka att RX 5700 XT inte var särksilt vältestat när man parar ihop det med äldre hårdvara men du har ju också en ryzen 3xxx serie cpu med ett moderkort utan pci-e 4.0 så då undrar jag om du kör det i pci-e 3.0 läge? verkar vara fixen för de flesta.

Spelar själv enbart WoW Classic i nuläget i smooth 144fps på max inställningar vilket är underbart och något mitt gamla 980 Ti inte orkade med

Gick från 19.12.1 till 19.12.3

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Skrivet av thomson:

Ny drivrutin ute nu med många fixar.

https://www.amd.com/en/support/kb/release-notes/rn-rad-win-20...

https://drivers.amd.com/drivers/beta/Win10-Radeon-Software-Ad...

https://drivers.amd.com/drivers/beta/Win7-Radeon-Software-Adr...

Radeon Software Adrenalin 2020 Edition 20.1.1 Highlights
Support For
Monster Hunter World™: Iceborne
Fixed Issues
The audible beeps at game startup from Radeon Chill, Radeon Boost, and Radeon Anti-Lag have been removed. These features now offer audible indicators only when activated or deactivated via hotkey.
The Radeon ReLive on screen timer indicator during recordings has been disabled by default but can be enabled in Radeon Software settings.
Controls for vertical sync may be hidden or disappear when Radeon Enhanced Sync is enabled.
Radeon ReLive may experience freezing or pausing issues during recordings when a high resolution camera is connected and in use.
CPU usage may sometimes remain high once Radeon Game Advisor has been invoked during a game.
Some users may experience an error message “Another instance is running” during download of a software update through the Radeon Software home screen.
The DuplicateDesktop process may sometimes cause high CPU usage while a game is running.
Radeon Software may close or may experience a crash upon resuming from sleep.
The toast message detailing the hotkey to open Radeon Software’s Overlay may still show up in some games after Radeon Software Overlay has been disabled.
Lost Ark™ may experience stuttering intermittently during gameplay.
Using a custom stream key with Radeon ReLive may fail to stream your content.
The ‘Stream’ button may remain active when in the process of choosing a region to stream even when a region has not been selected or chosen.
Some Radeon R9 200, Radeon R9 300 and Radeon R9 Fury series graphics products may experience instability with a limited number of DirectX®9 or DirectX®11 games when using a high refresh rate 120hz+ display. A workaround if you are experiencing this issue is to lower your displays refresh rate.
Some mjpeg clips may experience a green tint on Radeon RX 5700 series graphics products when using Windows® Media Player or the Movies & TV application.
MechWarrior 5: Mercenaries™ may experience a game crash and DXGI dialogue error when running the game using HDMI and Radeon FreeSync display configurations.
Live streaming using the DouYu™ application with hardware acceleration enabled may cause video corruption on Radeon RX 5700 series graphics products.
Trials Rising™ may experience excessive fog/smoke in some areas of the game.
Missing text or corruption may be experienced in the right eye when playing the VR game Boneworks™.
Fixed result overflows that can be experienced with Radeon RX 5700 series when using SETI@Home.
The ‘Shop AMD Products’ button may open the AMD.com homepage instead of the proper shopping web link.
The scrolling arrow options may intermittently fail to work during Radeon Software installation.
Up and Down arrow keys don’t work when using the search bar in Radeon Software.
Enabling HDR enabled displays in Windows® may cause colors to become washed out.
Radeon Software sidebar appears behind the Windows® taskbar when the taskbar is set to the same side of your display.
Playing Tom Clancy's: The Division 2™ with HDR enabled and performing a task switch may cause display color corruption that persists even once the game is exited.
Mixed Reality Portal™ may experience color corruption or distortion near the edge of viewing areas on some headsets.
Resident Evil™ 2 may experience screen flashing when launching the game using DirectX®12 API.

Known Issues
The Radeon Software Overlay hotkey notification may sometimes be displayed during video playback in web browsers or launching some video player applications.
Integer Scaling option is not showing up or available on some Windows®7 system configurations.
Factory Reset install may keep previously configured Radeon Software game profiles. This can cause mismatch between global graphics settings and per profile settings.
Text overflow in some UI boxes or toast messages may be experienced in some language localizations.
Radeon Software may open with an inconsistent size or may not keep its previously set size when opened.
Some Vulkan® gaming applications may crash when performing a task switch with Radeon Image Sharpening enabled.
Integer Scaling may cause some video content to show flicker when the display resolution is set to less than native resolution.
Some Radeon RX 5700 series graphics users may intermittently experience a black screen while gaming or on desktop. A potential temporary workaround is disabling hardware acceleration in applications running in the background such as web browsers or Discord.

Det går inte att uppdatera direkt via "AMD Radeon Software"? Det står att min nuvarande version är 19.12.2 och är "Up to date"

Permalänk
Medlem
Skrivet av filidutten:

Det går inte att uppdatera direkt via "AMD Radeon Software"? Det står att min nuvarande version är 19.12.2 och är "Up to date"

Jo, gå in på inställningar>System och välj "recommended+optional" så dyker det fram!

Permalänk
Skrivet av Särimner:

Jo, gå in på inställningar>System och välj "recommended+optional" så dyker det fram!

Jag har nu uppdaterat drivern och det verkar som allt fungerar bättre nu! Det verkar som latency/ping har slutat att hoppa, typ när jag spelar bfV så kan den ibland gå från 25 till 100 och då får jag stuttering när jag rör mig. Möjligtvis så har någon här också haft samma problem?

Permalänk
Avstängd

En reflektion jag precis gjorde är att 20.1.1 drivrutinen endast finns till RX 5700 och Vega serierna. RX 500 och 400 serien stöds inte!

Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HC-8315:

En reflektion jag precis gjorde är att 20.1.1 drivrutinen endast finns till RX 5700 och Vega serierna. RX 500 och 400 serien stöds inte!

Vet inte hur du kontrollerade men jag kontrollerade precis på AMD's sida och finns både till RX 400 & 500 (och faktigst också till ännu äldre kort).

Kan ju iofs. vara att de har uppdaterat mellan när du kontrollerade och när jag gjorde det.

"Radeon Software Adrenalin 2020 Edition 20.1.1 is compatible with the following AMD Radeon products.

Radeon™ RX 5700 Series Graphics AMD Radeon™ R9 200 Series Graphics
Radeon™ RX 5500 Series Graphics Radeon™ RX 500 / Radeon 500X Series Graphics
Radeon™ VII AMD Radeon™ Pro Duo
Radeon RX Vega Series Graphics AMD Radeon™ R7 200 Series Graphics
Radeon™ RX 400 Series Graphics AMD Radeon™ R5 300 Series Graphics
AMD Radeon™ R7 300 Series Graphics AMD Radeon™ R5 200 Series Graphics
AMD Radeon™ R9 Fury Series Graphics AMD Radeon™ HD 8500 - HD 8900 Series Graphics
AMD Radeon™ R9 Nano Series Graphics AMD Radeon™ HD 7700 - HD 7900 Series Graphics
AMD Radeon™ R9 300 Series Graphics"

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Belzader:

Vet inte hur du kontrollerade men jag kontrollerade precis på AMD's sida och finns både till RX 400 & 500 (och faktigst också till ännu äldre kort).

Kan ju iofs. vara att de har uppdaterat mellan när du kontrollerade och när jag gjorde det.

"Radeon Software Adrenalin 2020 Edition 20.1.1 is compatible with the following AMD Radeon products.

Radeon™ RX 5700 Series Graphics AMD Radeon™ R9 200 Series Graphics
Radeon™ RX 5500 Series Graphics Radeon™ RX 500 / Radeon 500X Series Graphics
Radeon™ VII AMD Radeon™ Pro Duo
Radeon RX Vega Series Graphics AMD Radeon™ R7 200 Series Graphics
Radeon™ RX 400 Series Graphics AMD Radeon™ R5 300 Series Graphics
AMD Radeon™ R7 300 Series Graphics AMD Radeon™ R5 200 Series Graphics
AMD Radeon™ R9 Fury Series Graphics AMD Radeon™ HD 8500 - HD 8900 Series Graphics
AMD Radeon™ R9 Nano Series Graphics AMD Radeon™ HD 7700 - HD 7900 Series Graphics
AMD Radeon™ R9 300 Series Graphics"

Under söndagen när jag skulle hjälpa brorsan med att installera som gjorde jag observationen att 20.1.1 inte fanns att ladda hem till dessa kort. Något som däremot blev tillgängligt under natten till måndagen ett antal timmar senare. Bror min hade själv problem att hitta uppdateringen. Nu är hans dator uppgraderad. Men bara för att kolla så provade vi först att installera den 20.1.1 installationen som jag vid släpp tankade hem till mig själv. Den versionen av 20.1.1 går inte att installera på RX 500 kort. Men den som man kan tanka hem nu med samma revisionsnr går att installera. Så nånting har AMD gjort.

Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.