Playstation-succén Horizon: Zero Dawn kan vara på väg till PC

Permalänk
Medlem

Ett av mina topp 5 favorit spel genom tiderna.

Vore fantastiskt att se det flyta på i 60 fps!

Permalänk
Skrivet av AMD-FX:

Måste säga att jag aldrig hört talas om honom.

Ännu en anledning att kolla upp honom. Han har gjort otroligt vackra och inspirerande verk.

Permalänk
Medlem

Vad kul! Det är ett av spelen jag verkligen viljat spela, men ack finns det inte till PC.

The Last of Us är också ett av de spelen jag verkligen hoppas skall komma på PC så att jag kan spela det.

Permalänk
Inaktiv

Hoppas ni PC spelare får chansen att spela detta fenomenala spel. Utan att överdriva så är det enda spelet jag säger att det är en klockren 10 poängare!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Blir till att spela igenom igen en tredje gång. Mitt absolut topp 1 spel detta decennium.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Joppis:

Dags att kolla upp Simon Stålenhag?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av AMD-FX:

Måste säga att jag aldrig hört talas om honom.

Skrivet av lunaspice:

Ännu en anledning att kolla upp honom. Han har gjort otroligt vackra och inspirerande verk.

Jag har till och med prytt vardagsrummet hemma..
https://www.instagram.com/p/B2T1zUYoIoZ/

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Inaktiv

Har presis testat Playstation Now på min dator och spelade Uncharted 4, funkar ju perfekt, körde med x box handkontroll och jag har spelat spelet på ps4an förut och de enda som skiljer är sämre grafik men spelmässigt är de ingen som helst skillnad.

Permalänk
Medlem

äntligen lite bra nyheter!!
spelade det på ps4 och det var nog ett av de bästa spelen jag spelat oavsett vilken plattform. helt sjukt bra.

kommer garanterat köpa det på pc om det släpps.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av RazorKrist:

Syftade på dom studiorn som nämdes i artikeln

Ah. =P

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Inte bra, vissa spel ska inte släppas utanför konsollerna...

Varför inte? Ju fler som kan spela desto bättre är det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Ja tack! Precis som med RDR2, blir det så mycket bättre med mus och tangentbord

Permalänk
Medlem

Bra att Sony börjat förstå hur man säljer fler spel. Jag kommer skaffa det om det kommer till PC, ett sälj de aldrig fått annars.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Spännande, ett spel som fler borde få uppleva. Story, design, gameplay och hela idén och konceptet bakom spelet är i absolut toppklass. Spelade det parallellt med BotW, och att skjuta båge var verkligen i en helt annan klass i Horizon. Tyvärr har spelet för stora brister i polish, och jag tycker inte alltid dialogerna har rätt tonläge vilket märks tydligt när man hoppar in i ett Naughty Dog-spel efter att ha spelat klart Frozen Wilds.

En tvåa med samma kvalitet på de punkter ettan gjorde bra, men med samma polish som God of War eller Naughty Dog-spelen kan nog bli något av de bästa spel som nånsin gjorts.

Permalänk

Hoppas nu att alla visar Sony med plånboken att de kan tjäna pengar på PC. Det skulle säkert öppna upp för flera spel på PC:n.
Tror de har märkt att Microsoft har börjat tjäna pengar på PC och då vill de också se om de kan ha samma utveckling.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Hann spela detta på en lånad ps4 i ca 10 timmar. Vilket super bra spel!

Blir ett givet köp.

Permalänk
Lego Master

Äger det till PS4, men har aldrig spelat igenom det. Soffspela har aldrig varit min grej riktigt.
Men i en schysst kontorsstol med fläskig handkontroll? Ja, tack.
Höhö, spela PS4-spel på PC med Xbox-kontroll.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Köpte och spelade från Releasedagen av Nintendo Switch. Jag följde med ett par vänner som skulle köpa varsitt switch, jag tänkte att sure jag plockar ett med. Men det fanns så få spel... Såg PS4 PRO med horizon och 2 kontroller för samma pris. Plockade den och hade askul. Nu är spelet utlånat till tjejen som spelar lite då o då. (Skaffade en switch förra veckan så till slut blev det en sån också).

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Inte bra, vissa spel ska inte släppas utanför konsollerna...

Varför är inte det bra?

Håller dock med om att det låter rätt otroligt. Ett Sony förstaparts-spel på PC är det lite "när helvetet fryser"-stämpel på.

Men de kanske ser det som reklam inför Horizon 2 till PS5. Det kommer nog få samtliga av dagens spel att se lite gamla ut.

Permalänk
Medlem

Förstår verkligen inte storheten med HZD. Försökte ta med allt och gjorde egentligen inget riktigt bra. Otroligt fin grafik och ljudet är kalas, men innehållet i övrigt var inget att hurra över. Spelar enbart på PS4 nuförtiden men finns så många bättre spel. Alla var helt lyriska och sa att det var ett måste, jag la ner efter sju timmar då det var roligare att se tvättmaskinen tvätta klart

Jag hoppas dock att fler och fler får uppleva spel som tidigare varit exklusiva. Alla borde exempelvis kunna spela Bloodborne, utan streaming, som är ett helt fantastiskt spel. Självklart ska spelen komma mycket senare så de förblir exklusiva ett tag men sen tycker jag det är bra om fler får möjligheten att dela samma upplevelse som flera andra redan har haft.

Tror många kommer absolut kunna uppskatta HZD men lita inte blint på hypen utan kolla en before you buy eller liknande först. Det önskar jag att jag hade gjort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lidodido:

Spännande, ett spel som fler borde få uppleva. Story, design, gameplay och hela idén och konceptet bakom spelet är i absolut toppklass. Spelade det parallellt med BotW, och att skjuta båge var verkligen i en helt annan klass i Horizon.

Snacka om det! Mina railgunskillz från Quake3 kan komma till sin rätt, (och med konsolers "aim assist" (=aimbot *host*)). Till skillnad från Breath of the Wild, där pilarna går i en konstig båge, påverkas av miljön och man måste precisionsikta med rörelsedetektionen.
Skitstörigt.

Permalänk
Skrivet av joewson:

Förstår verkligen inte storheten med HZD. Försökte ta med allt och gjorde egentligen inget riktigt bra. Otroligt fin grafik och ljudet är kalas, men innehållet i övrigt var inget att hurra över. Spelar enbart på PS4 nuförtiden men finns så många bättre spel. Alla var helt lyriska och sa att det var ett måste, jag la ner efter sju timmar då det var roligare att se tvättmaskinen tvätta klart

Storyn är riktigt intressant, när man väl kommer in i det vill man veta mer.
Atmosfären är en av de bästa jag upplevt i något spel.
Variationen av fiender samt att man tillslut finner deras svaga punkter för att slå ut dem, otroligt bra tryck i striderna och precisionen och spelkontrollen är riktigt bra.
Bra level system, jag reste över hela kartan för att strida i alla spawnområden för att levla upp.

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Relik 📜
Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Nu är den här och jag redan kört klart det, varit fett nice och stabilt spel på PC, and oooh that FPS!