Domedagen är kommen – Nintendo Switch Lite två månader senare

Permalänk
Melding Plague

Domedagen är kommen – Nintendo Switch Lite två månader senare

Med ett antal timmars portabelt spelande i backspegeln är det dags att leverera ett omdöme om Nintendo Switch Lite.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Vi bjuder både på snack om våra upplevelser med Switch Lite och världshistoriens sämsta kroppshållning tror jag bestämt. Inget jag tänkte på när vi spelade in, men jisses.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Lite förvånande när ni pratar om batteritiden

Från: https://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2019-ninten...

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Querth:

Ptja, jag får gå helt på @loevet där, han är den som kan jämföra direkt. Det är ju bokstavligt flera år mellan mina två Switch-exemplar.

Med det sagt tycker jag att batteritiden är sådär, oavsett. Slurpar som sagt på rätt bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av Querth:

För spelande kan de där siffrorna säkert stämma, har inte suttit och räknat speltiden för min gamla Switch och Switch Lite, men speltiden är ungefär på par med varandra skulle jag säga. Batteritiden i standby-läge är däremot tveklöst sämre med Switch Lite. Jag kan så klart inte utesluta att jag fått ett måndagsexemplar, men den lilla rackarn förefaller vara en mönsterelev i allt övrigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Ptja, jag får gå helt på @loevet där, han är den som kan jämföra direkt. Det är ju bokstavligt flera år mellan mina två Switch-exemplar.

Med det sagt tycker jag att batteritiden är sådär, oavsett. Slurpar som sagt på rätt bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av loevet:

För spelande kan de där siffrorna säkert stämma, har inte suttit och räknat speltiden för min gamla Switch och Switch Lite, men speltiden är ungefär på par med varandra skulle jag säga. Batteritiden i standby-läge är däremot tveklöst sämre med Switch Lite. Jag kan så klart inte utesluta att jag fått ett måndagsexemplar, men den lilla rackarn förefaller vara en mönsterelev i allt övrigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Håller absolut med om att batteritiden i helhet skulle kunna vara bättre :). Tycker för övrigt det här är bra innehåll att lyssna till och tycker om att höra era personliga intryck och tankar!

Permalänk
Moderator
Testpilot

Kan hålla med om att den verkar suga i sig bra ordentligt när den bara ligger. Ganska förvånande då jag är van vid laptops och andra enheter brukar hålla batteriet bra när de är avstängda. Då snackar jag om Switch första generationen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Kan hålla med om att den verkar suga i sig bra ordentligt när den bara ligger. Ganska förvånande då jag är van vid laptops och andra enheter brukar hålla batteriet bra när de är avstängda. Då snackar jag om Switch första generationen.

Skickades från m.sweclockers.com

Skillnaden är ju att Switch inte är avstängd, den söker efter och laddar ner patchar osv medans den är i standby läge.

Jag har också problem med att det drar batteri i standby, skulle gärna vilja kunna sätta den i ett riktigt hibernate läge där den inte gör någonting förutom att hålla allt i minnet så den snabbt startar upp in i spelet som är igång. DS/2DS/3DS, och Vita tror jag?, var väl mkt bättre på detta.

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Squallie: absolut, PS Vita tappar inte i närheten så mycket batteriladdning i viloläge som Switch Lite gör. Så är det med vanliga Switch också, men inte i samma utsträckning som med Lite. Jag brukar sätta båda Switcharna i flygläge när jag inte använder dem och då tappar Lite laddning snabbare i viloläge jämfört med gamla Switch.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

Jag brukar sätta båda Switcharna i flygläge när jag inte använder dem och då tappar Lite laddning snabbare i viloläge jämfört med gamla Switch.

Det är vanliga gamla Switchen jag har. Jag ska testa o se om jag märker tydlig skillnad med flygplansläge, men det är också lite jobbigt att försöka komma ihåg det varje gång. Tack för tipset

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av loevet:

@Squallie: absolut, PS Vita tappar inte i närheten så mycket batteriladdning i viloläge som Switch Lite gör. Så är det med vanliga Switch också, men inte i samma utsträckning som med Lite. Jag brukar sätta båda Switcharna i flygläge när jag inte använder dem och då tappar Lite laddning snabbare i viloläge jämfört med gamla Switch.

Bra tips. Ska testa Det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt