Permalänk
Medlem

Logitech g29. Problem

Min grabb har köp en Logitech g29. Den funkar inte som den ska på hans stationära dator. Vi har testat på min stationära dator. Men där funkar den inte heller. På grabbens dator funkade FFB först, men sen slutade den och ratten är jättetrög i farm simulator. När vi försöker göra ändringar och inställningar som vi har sett på Youtubefilm på, så händer det inget. Samma sak på min dator, förutom att force feedback funkar.

När vi testade med den bärbara datorn, Acer Nitro 5. Så funkade den klockrent, behövde inte göra några inställningar alls. Glömde skriva att vi har installerat; Logitech gaming software 9.02.65.

Vi har ingen aning vad det kan vara. Är inte duktiga på rattar. Hoppas på hjälp.

Permalänk

Kolla om du verkligen har installerat den senaste versionen.

Permalänk
Medlem

Logitech Gaming Software är dött sedan början av året. Ladda ner G Hub istället.

Permalänk
Bussovi_ by XHI

Jag hade liknande problem med G27. Det krävdes flera omstarter, utan att pilla på inställningarna, av datorn innan den skötte sig som den skulle.
Jag använde Logitech profiler, vet inte om det är samma till G29?

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dumbullen:

Logitech Gaming Software är dött sedan början av året. Ladda ner G Hub istället.

G Hub kan jag inte göra insälning. Så raten bli lätt styrd (inte trög) till Farm - 19. Sen har jag fått tipset att installera nya drivrutiner till morder kortet. Där går inte. Även att jag har rätt driver rutiner? Jag har även försökt att kalibrera i Windows. Det kan jag inte häller. Som jag ser det så får inte ratten rätt kontakt med darton.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@tokar_73: Jag är rätt säker på att det är fel på windows, eftersom jag heller inte kan ansluta min ps4 kontroll till datorn även med usb.(inte ens min kompis heller)

Permalänk
Medlem

Vissa spel såkänner g29 inte av spelet eller vad man ska kalla det, så den förblir trög, testa gå in i profilerna med spelet igång å aktivera nån så brukar det gå till sig. Eller om det var nån inställning på ratten som jag brukade pilla på för att få till de.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spel-|i7 2600k| Hydro H110 | P8Z68V-pro | MSI r9 280x/ 7970 Crossfire | DDR3 8GB 1600MHZ | 840 EVO | RM 850 |
TV-|i5 2500k| Hydro H100 | P8Z68V-pro | tx650w | DDR3 8GB 1600MHZ