Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Nintendo Switch CFW inkl 128GB MicroSD

Permalänk
Medlem

Nintendo Switch CFW inkl 128GB MicroSD

Till salu är ett Nintendo Switch i mycket fint skick. Inköpt från Proshop i januari 2018.

Medföljer gör:

  • Enheten

  • Kartong

  • Dockningsenhet & sladdar

  • MicroSD på 128GB

  • USB C-kabel

  • En så kallad "jig" som behövs för starta enheten med CFW

  • Skärmskydd

Enheten är som sagt modifierad med custom firmware och kräver en hel del kunskap och intresse för att få det att fungera. Enheten kommer tom.

Lite läsning om hur custom firmware fungerar finns här

Utropspris: 2500kr (jag står för frakten, alternativt avhämtning i Vetlanda)
Budgivning sker i tråden och avslutas fredag kl 19.00

Läs hela annonsen här

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Lägger 2500 kr

Permalänk
Medlem

2600kr

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är den bannad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jallle:

Är den bannad?

Enheten ska inte vara bannad eftersom jag inte spelat online med den. Dock är det inget aktivt Nintendokonto på enheten nu utan ett "offlinekonto" så jag har ingen möjlighet att testa.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Jallle:

Är den bannad?

Skrivet av Derix:

Enheten ska inte vara bannad eftersom jag inte spelat online med den. Dock är det inget aktivt Nintendokonto på enheten nu utan ett "offlinekonto" så jag har ingen möjlighet att testa.

Lite OT: Jag fick precis igång min i veckan så jag ska inte köpa men kan vara bra för köpare att veta.

Om du har custom firmware installerat på interna NAND så bör du INTE koppla upp den och testa. Enbart om du kör med EMUMMC på SDkortet och har standard firmware på interna NAND kan man prova / göra så för att inte riskera BAN.
Gjorde du backup på enhetens filer innan du körde CFW, BOOT 1, BOOT 2 samt nycklar?
Jag kan rekommendera att man skaffar en RCM payload injector eller att man alltid kör Switch i sleep mode (stänger du av behöver du köra inject via PC igen).

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Lite OT: Jag fick precis igång min i veckan så jag ska inte köpa men kan vara bra för köpare att veta.

Om du har custom firmware installerat på interna NAND så bör du INTE koppla upp den och testa. Enbart om du kör med EMUMMC på SDkortet och har standard firmware på interna NAND kan man prova / göra så för att inte riskera BAN.
Gjorde du backup på enhetens filer innan du körde CFW, BOOT 1, BOOT 2 samt nycklar?
Jag kan rekommendera att man skaffar en RCM payload injector eller att man alltid kör Switch i sleep mode (stänger du av behöver du köra inject via PC igen).

Tack för svar. Jag ska inte testa om risken finns att bli bannad. Tyvärr försvann backupen i en diskkrasch tidigare i år.

Som du skriver så är det smidigt att köra Switchen i viloläge, så startar den alltid med CFW.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Budgivning avslutas kl 19 ikväll. @Jallle leder budgivningen med 2700kr.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

2900 kan hämta på söndag

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Delbo:

Grattis till vinnande budet. Jag kontaktar dig via PM.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C