Asus släpper snövitt Geforce RTX 2080 Ti med ROG Strix-kylare

Permalänk
Melding Plague

Asus släpper snövitt Geforce RTX 2080 Ti med ROG Strix-kylare

Asus släpper en vit variant av företagets populära ROG Strix-kylare, där toppmodellen Geforce RTX 2080 Ti blir först ut.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hade man kört fönster chassi hade detta nog varit nice.

Permalänk
Medlem

Har man ett vitt chassi som jag föredrar jag svart 🖤

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Hjälpsam

Ser ut att gå svalt...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Hade de funnits ute när jag köpte mitt (likadant fast svart) så hade jag valt de vita. Skulle se smaskigt ut i mitt vita lian li-chassi..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

4080S | Playstation 5 | Xbox Series X | Nintendo Switch

Permalänk
Snusfri

Trevligt med fler vita GPU'er, skulle varit riktigt snyggt om kylflänsarna varit svarta, som Noctuas nya kylare.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Spelar ingen roll för min del, jag tar den färg som kostar minst, och kylarens ljudnivå och effektivitet är det enda som spelar någon roll. Men jag har aldrig haft ett fönsterchassi, så jag är inte målgruppen.

Rent subjektivt är den svarta snyggare (och det är inte bara för att jag har en).

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Snygg, men dyr.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem

Förstår att den är dyr då #FFFFFF är maxat med alla färger.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Plot twist: Det är egentligen så mycket RGB att allt blir vitt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nivity:

Hade man kört fönster chassi hade detta nog varit nice.

@Nivity

Jag skriver ut bilder tagna från sidan på feta datorer och klistrar på min dator.
Byter någon gång ibland för att få ny-dator känslan.

Då slipper man dra kablar mm snyggt.

Just nu ser det ut som jag har riktigt fet vattenkylning fast jag har luftkylning i datorn

Permalänk
Medlem

Snyggt, ser ut som Galax HoF

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

Hade gjort sig snyggt i mitt vita chassie men jag behöver båda mina levrar för att överleva så jag får hoppas på lottovinst istället

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Fattar inte. Vad är tanken att ett high end grafikkort ska kosta om tio år? Lika mkt som en bil?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Hade gjort sig snyggt i mitt vita chassie men jag behöver båda mina levrar för att överleva så jag får hoppas på lottovinst istället

Vänta nu... Båda din levrar? Måste vara användbart nu när det vankas nubbe!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Vänta nu... Båda din levrar? Måste vara användbart nu när det vankas nubbe!

En sån där mutant med dubbelt av alla organ.
Sjukt praktiskt för en alkoholist ju!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Haglund: vänta, har man bara en lever

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Inaktiv

Undra om vrm kylningen är ok på detta kort?
Ser ut att vara stort mellanrum på bild 4 swecklockers visar, kanske synvilla.

Bristfällig vrm kylning Asus strix 5700 xt
https://imgur.com/a/NdTRPDk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

@Haglund: vänta, har man bara en lever

Ja. En njure skulle du kanske kunna kränga av däremot? Det räcker med en men klarar du dig utan ett vitt 2080Ti?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Fett snyggt. kommer se bra ut när rgbn går igång då alla färger fångas av den vita färgen

Permalänk
Avstängd

På tiden, drygt att spraya korten själv

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alldeles för svag för SFF 🥰

Permalänk
Medlem

Någon som köpt detta än?

Visa signatur

|OS: Windows 10 64bit|MB: Asus ROG Maximus X Hero |CPU: Intel Core i7-8700K|GPU: ROG Strix RTX 2080Ti White Edition|RAM: Corsair Dominator Platinum SE Torque 32GB (4x8GB)3200MHzDDR4|SSD:Samsung M.2 970 EVO Plus 500GB Samsung SSD 750 500GB Samsung M.2 960 250GB |Chassi:Fractal Design Define R6 Vit TG|PSU: Corsair RM850x|CPU-Kylare:Asus Ryujin 240mm|Monitor:Asus ROG Swift PG279Q

Permalänk
Medlem

Skulle vara vit vid uttagen också tycker jag

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av macce601:

Någon som köpt detta än?

Jag slog precis till! Köpte från Inet efter att jag sålt en njure å halva levern.

Permalänk
Medlem

@Manboy: Å jäklar! Då får du återkomma sen när du får hem det och berätta mer. 🤪

Visa signatur

|OS: Windows 10 64bit|MB: Asus ROG Maximus X Hero |CPU: Intel Core i7-8700K|GPU: ROG Strix RTX 2080Ti White Edition|RAM: Corsair Dominator Platinum SE Torque 32GB (4x8GB)3200MHzDDR4|SSD:Samsung M.2 970 EVO Plus 500GB Samsung SSD 750 500GB Samsung M.2 960 250GB |Chassi:Fractal Design Define R6 Vit TG|PSU: Corsair RM850x|CPU-Kylare:Asus Ryujin 240mm|Monitor:Asus ROG Swift PG279Q

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av macce601:

@Manboy: Å jäklar! Då får du återkomma sen när du får hem det och berätta mer. 🤪

Fick hem kortet idag. rgb ljuset ovanpå kortet funkar inte. Det blir att lämna tillbaka det
för mig är rgb:n viktigt. Har inte testat prestandan så mycket då jag blev besviken och tappade lusten å testa det.

Permalänk
Inaktiv

Man har ju Aura i datorn, kan välja vilken färg man vill på grafikkortet och eftersom min dator står på golvet under skrivbordet och kortet är med fläktarna neråt så skulle jag inte se de.
Mitt nuvarande 1080 kort kör jag rött liksom belysningen på mitt Asus Rog moderbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manboy:

Fick hem kortet idag. rgb ljuset ovanpå kortet funkar inte. Det blir att lämna tillbaka det
för mig är rgb:n viktigt. Har inte testat prestandan så mycket då jag blev besviken och tappade lusten å testa det.

Åfan jäkla oflyt öh! Hoppas du får ett utbytes direkt.
Annars får du väl köra på öppet köp 60dagar.

Visa signatur

|OS: Windows 10 64bit|MB: Asus ROG Maximus X Hero |CPU: Intel Core i7-8700K|GPU: ROG Strix RTX 2080Ti White Edition|RAM: Corsair Dominator Platinum SE Torque 32GB (4x8GB)3200MHzDDR4|SSD:Samsung M.2 970 EVO Plus 500GB Samsung SSD 750 500GB Samsung M.2 960 250GB |Chassi:Fractal Design Define R6 Vit TG|PSU: Corsair RM850x|CPU-Kylare:Asus Ryujin 240mm|Monitor:Asus ROG Swift PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Man har ju Aura i datorn, kan välja vilken färg man vill på grafikkortet och eftersom min dator står på golvet under skrivbordet och kortet är med fläktarna neråt så skulle jag inte se de.
Mitt nuvarande 1080 kort kör jag rött liksom belysningen på mitt Asus Rog moderbord.

Jo och kortet lyser delvis upp. texten längs sidan lyser men loggan på backplate är stendöd.