Testpilot: Qnap HS-453DX-8G är snabb NAS för TV-bänken

Permalänk
Melding Plague

Testpilot: Qnap HS-453DX-8G är snabb NAS för TV-bänken

Snabb och flashbaserad lagring intar allt fler enheter och arkivet söker nytt hem. Häng med när Hugo Blom testar Qnap HS-453DX-8G, utrustad med 10 gigabit Ethernet och polerat yttre.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Känns som att qnap har.. ja jag vet lnte.. vad tänkte dom?
Sjukt dyr för stt vara en nas med så få platser.
Sjukt kass mediaspelare för att vara en mediaspelare.
Sjukt dyr för att ha ändå ha misslyckats med ändamålet..

Edit: läste för fort, den klarade ju 4k uhd. Läste först att den inte gjorde det
Följdfråga, är det en 4k mkv eller klarar den iso/br-folder?
Klara den hdr?

Visa signatur

åh nej, blev du kränkt?! det var ju jävligt synd för dig!

Permalänk
Medlem

Wow vad dyr!
Trodde på 3000:- eller så när jag läste artikel, för det är ju vad en 2-bay NAS och en halvdålig mediaspelare går på ihop.
Men när man får en bra 4-bay NAS plus en nVidia Shield TV för 6-7000:- känns det som att Qnap inte bara är ute och cyklar utan dessutom färdas åt fel håll.

Integrerade prylar som denna måste helt enkelt vara billigare än vad motsvarande separata enheter kostar.
För integreringen skapar ju en hel del nackdelar, medans den enda fördelen är potentiellt mindre storlek.

Permalänk
Medlem

"Programmet laddas ned via företagets webbplast och har en kort installationsguide för att snabbt komma igång."

Greta blir inte glad

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Skrivmaskin
Skrivet av mats42:

"Programmet laddas ned via företagets webbplast och har en kort installationsguide för att snabbt komma igång."

Greta blir inte glad

Skarpa ögon! Nu är det korrigerat och handlar istället om webbplatsen, så som sig bör. Använd gärna rättelsefunktionen framöver, så kan vi snabbare upptäcka tryckfelsnisses eventuella hyss

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av issue:

Känns som att qnap har.. ja jag vet lnte.. vad tänkte dom?
Sjukt dyr för stt vara en nas med så få platser.
Sjukt kass mediaspelare för att vara en mediaspelare.
Sjukt dyr för att ha ändå ha misslyckats med ändamålet..

Edit: läste för fort, den klarade ju 4k uhd. Läste först att den inte gjorde det
Följdfråga, är det en 4k mkv eller klarar den iso/br-folder?
Klara den hdr?

mkv filer hade jag inga problem att spela upp.
HDR fick jag dock inte att fungera. Det gick att få igång men det var lite för tungt för processorn vilket resulterade i bilduppdateringsfrekvensen blev påverkad hårt.

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!