Throwback Thursday – SweCstraße på Dreamhack 2003

Permalänk
Melding Plague

Throwback Thursday – SweCstraße på Dreamhack 2003

Det är dags för årets Dreamhack Winter i Jönköping. Vad passar då inte bättre än att kika i DH-backspegeln?

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Lego Master

Fortfarande aldrig varit på DH. Jag skäms som en lite för o-nördig hund.

Men det ser ju förbaskat trevligt ut.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Fortfarande aldrig varit på DH. Jag skäms som en lite för o-nördig hund.

Men det ser ju förbaskat trevligt ut.

Tråkigt att du missade när det var "roligt" nu är det bara en stor mässa känns det som. Tips lyssna på senaste p3spel dokumentär.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag var där 2001. Fast då minns jag ingen SweCstraße

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Nioreh83:

Jag var där 2001. Fast då minns jag ingen SweCstraße

Kan vara för att SweCstraße var 2003

Permalänk
Medlem

Jag avundas er som är med på bilden! Skulle själv vilja ha fått uppleva den kamratskapen och gemenskapen över ett delat intresse.

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Hedersmedlem

Haha, herregud. Jag kommer ihåg detta trots att jag aldrig varit på DH.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

DH 1998, 1999, 2000, 2001, 2002 och något mer 201x har jag varit på.

98 & 99 var klart de sämst arrangeraden DH men samtidigt det absolut roligaste! När de flyttade ner till Elmia blev det mest bara Meh...
Känslan var liksom inte där längre. Man fick inte sova runt sina platser, man fick inte ha onödigt stora baslådor och stereoanläggningar som konkurerade med scenen egna PA

Permalänk
Medlem

2003 byggde jag min första gamingdator och jag var redo att dra till DH men hade ingen som kunde köra mig och man kunde inte gärna ta med en stor burk och CRT skärm på buss. När plattskärmar tog över var jag inte intresserad av att LANa längre.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av akn3:

Jag avundas er som är med på bilden! Skulle själv vilja ha fått uppleva den kamratskapen och gemenskapen över ett delat intresse.

Du har väl inte missat att vi kör medlemsträffar lite här och var hyfsat frekvent?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Det va bättre för kommer aldrig glömma den snabba hastigheten man hade på DC++ tog knappt nån timma sen va disken full med porr. Folk satt även och kollade på porr i raderna på fullscrean

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Vilket var det andra forumet som debatterades då? 64bit.se?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ja, jag får nog tillstå att DHW2003 var det i särklass roligaste DH jag varit på! Kul med så många samlade på så tajt plats i hallen! Mindre roligt var väl @Solstice^'s jäkla doftgransfyllda chassi ... Sate vad det stank!

Skrivet av Nioreh83:

Jag var där 2001. Fast då minns jag ingen SweCstraße

Njae, men vi satt en bunt SweC:are uppe på raden närmast scen, precis innanför porten. Jag lyckades dra min skärm i backen innan jag hunnit packa upp, men med en låneskärm så blev det LAN ändå. Kallt som satan var det, och jag vill minnas att processortempen under full belastning låg på strax över 10 grader.

Skrivet av dagas:

2003 byggde jag min första gamingdator och jag var redo att dra till DH men hade ingen som kunde köra mig och man kunde inte gärna ta med en stor burk och CRT skärm på buss. När plattskärmar tog över var jag inte intresserad av att LANa längre.

Skickades från m.sweclockers.com

Tss, klart att man kunde. Chieftec Fulltower + 19" CRT var en upplevelse utan dess like att LANa med!

Skrivet av Leffe_B:

Vilket var det andra forumet som debatterades då? 64bit.se?

Skickades från m.sweclockers.com

Minns inte riktigt, men skulle tippa på NordicHardware. 64bit blev väl aldrig särskilt stort.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

2003 byggde jag min första gamingdator och jag var redo att dra till DH men hade ingen som kunde köra mig och man kunde inte gärna ta med en stor burk och CRT skärm på buss. När plattskärmar tog över var jag inte intresserad av att LANa längre.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag åkte buss när jag var där 2001, med CRT och allt. Släpade skiten från busstation till Elmia i en kundvagn.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Går ju förresten inte för sig att inte ha en bild på SweCstraße i artikeln ...

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy Ferret:

Ja, jag får nog tillstå att DHW2003 var det i särklass roligaste DH jag varit på! Kul med så många samlade på så tajt plats i hallen! Mindre roligt var väl @Solstice^'s jäkla doftgransfyllda chassi ... Sate vad det stank!

Njae, men vi satt en bunt SweC:are uppe på raden närmast scen, precis innanför porten. Jag lyckades dra min skärm i backen innan jag hunnit packa upp, men med en låneskärm så blev det LAN ändå. Kallt som satan var det, och jag vill minnas att processortempen under full belastning låg på strax över 10 grader.

ja fy helvete, satt på den raden 2001. lana i handskar var en upplevelse, det var ju innan elmia uppgraderat ventilationen, så att vi runt portarna frös ihjäl och de i mitten kunde svettas halvnakna

Skrivet av akn3:

Jag avundas er som är med på bilden! Skulle själv vilja ha fått uppleva den kamratskapen och gemenskapen över ett delat intresse.

Gillar du datorer från 90 talet så har vi vår retro LAN förening i Göteborg. blir även en del grabbhäng o offtopic=)

Visa signatur

RetroPC samlare av högsta nivå.
medlem 504 på sweclockers
https://timmynator.se

Permalänk
Medlem

Missade alla de tidiga åren, åkte dit 2010 för att uppleva det med en repris 2011, men tyckte det var för mycket jippo, hög musik och för lite lan redan då. Har förstått att det bara blivit värre.

Dottern vill åka så kanske blir en gång till när hon blivit lite större, annars föredrar jag mindre lan. Helst utan skrikande tonåringar

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Hedersmedlem

Mitt första var Summer 2002, men missade tyvärr DHW03 pga värnplikten. Surt som attans. Var iaf med på ca 10 st DH efter det dock. Många goa minnen och SweC-träffar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Crazy Ferret:

Går ju förresten inte för sig att inte ha en bild på SweCstraße i artikeln ...
https://i.imgur.com/iaadTqK.jpg

Hmm, men den bilden var ju längst upp i artikeln när jag såg den i förrgår, med credit till dig. Vad är det som pågår här?

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Hmm, men den bilden var ju längst upp i artikeln när jag såg den i förrgår, med credit till dig. Vad är det som pågår här?

Ja, jag såg att den fanns där en stund efter att jag postat den, så jag kan helt enkelt ha missat den eller att den inte laddat eller nå't. Nåja, bra bilder skadar inte att postas på nytt.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8