Red Dead Redemption 2 får datum på Steam

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Trunk:

Fast det är ganska skönt att ha spelen på så få plattformar som möjligt. Att behöva hålla på med nedladdningar, konton och annat tråkigt bara för att få spela 1-2 spel tycker jag är lite irriterande.

Måste man inte hålla på med konto oavsett?

Jag ser själv ingen särskild fördel att ha det på Steam + Rockstar vs bara Rockstar, så jag köper det nog på GMGs rea ($44.15) istället. Skulle räkna med att det blir fullpris på Steam.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av enbom:

Varför ens släppa det på Steam då, suck...

För att det är där kunderna befinner sig.

Permalänk

Fördelen med Steam är att communityn och recensionerna. Båda ger mycket nyttig information, och engagemang.

Det blir intressant att se reaktionen från de som kanske hoppats på en bra first person-upplevelse. Jag hoppas de hinner skärpa till movement, höjer den för låga FOVcapen, förfinar de för grova sens-stegen, och att man kan binda om tangenter utan att menyn hänger sig hårt. Grundläggande saker - för en tgb+mus-gamer.

Jag tror RG behöver ta nya tag för att få upp det som är kring den fina grafiken till en gameplay-upplevelse som PC-gamers är vana vid. Just nu är det ett konsollspel som man kan spela på 5x dyrare hårdvara.

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av HolyFather:

Fördelen med Steam är att communityn och recensionerna. Båda ger mycket nyttig information, och engagemang.

Det blir intressant att se reaktionen från de som kanske hoppats på en bra first person-upplevelse. Jag hoppas de hinner skärpa till movement, höjer den för låga FOVcapen, förfinar de för grova sens-stegen, och att man kan binda om tangenter utan att menyn hänger sig hårt. Grundläggande saker - för en tgb+mus-gamer.

Jag tror RG behöver ta nya tag för att få upp det som är kring den fina grafiken till en gameplay-upplevelse som PC-gamers är vana vid. Just nu är det ett konsollspel som man kan spela på 5x dyrare hårdvara.

Höjd FOV-cap kan vi nog inte räkna med iom att GTA V har samma problem, som inte åtgärdats på ett antal år nu. Det finns mod för single player redan nu (som dock behöver förbättras).
Det vore ju dock högst önskvärt med en slider som inte har några nämnvärda begränsningar (kanske 50-130 grader?) och visar värdet som en siffra, men jag skulle satsa pengar på att det inte blir något sådant.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200