Black friday bygge :) 20-30k med tillbehör

Permalänk
Medlem

Black friday bygge :) 20-30k med tillbehör

Hej!
Har läst och försökt snappa upp så mycket jag kan.
Ser jag ut och va på rätt väg? Eller något annat jag bör tänka på innan inhandling (blir förmodligen inte exakt detta då jag kommer försöka hitta bättre deals)
Har även asus erbjudande i åtanke.
Datorn är för spel och ska gärna ha lite kraft och framtida säkring, ska gärna inte behöva bygga helt nytt utan byta ut med åren framöver.

https://komponentkoll.se/bygg/yrCza/

Permalänk
Medlem

Eftersom intel inte kommer lansera någon mer cpu till dagens socket/moderkort så kan du inte uppgradera 9900k/ks till något bättre i framtiden. Då är det moderkortsbyte som gäller. Så där spricker framtidssäkringen.

Du har säkert hört talas om Ryzen, så då är frågan vad som fick dig att luta åt Intel? Jag gjorde misstaget att köpa 7700k som var sista och bästa cpun för de moderkort som fanns ute då. Gissa vad jag har fick göra? Byta till Ryzen

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpeedRebirth:

Du har säkert hört talas om Ryzen, så då är frågan vad som fick dig att luta åt Intel? Jag gjorde misstaget att köpa 7700k som var sista och bästa cpun för de moderkort som fanns ute då. Gissa vad jag har fick göra? Byta till Ryzen

Jag kommer ju inte hålla på med redigering eller liknande utan kommer ju vara enstaka ”processorer” tex spel som kommer gå eventuellt en stream på andra skärmen. Jag har heller inte några planer på att streama eller liknande, så har för mig intel ska va bättre för det syftet. Men ska nog överväga ryzen då eller gå ner i processor till i7/ryzen 7 3700k

Skickades från m.sweclockers.com