Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Userbenchmarks kallar kritiker "inkompetenta svartmålare"

Userbenchmarks kallar kritiker "inkompetenta svartmålare"

Som svar på kritiken gällande flertrådade prestandaresultat kallar Userbenchmarks kritiker för inkompetenta svartmålare.

Läs hela artikeln här

Förtroendeingivande betende...

Jag vet inte vilka som har rätt, men blir rätt trött på "internet krigare". Bland annat väldigt taskig attityd och ton som märks på twitter bland utvecklare. Tråkigt.

Det här kan ju bara sluta bra

Reddit kommer med validerad kritik och dom ger ett svar som om att dom skulle vara 8år gamla. Bra jobbat.

Hela Userbench är ju skit... (tycker jag då)

Skrivet av perost:

Det här kan ju bara sluta bra

Jag är i alla fall redo för efterspelet.

Hehe, ja, det var ju inget vettigt svar från Userbenchmarks. Men det finns en hel del stolpar bland Reddit-användarna (eller troll om man så vill) också, det får man inte glömma bort.

Attacken mot Hardware Unboxed på deras about-sida är gammal, den lades till i augusti, dock så har det ändrat vad de kallade dem.

Tidigare har de kallats "Patently incompetent smearers " och "Objectively incompetent (prefer four chickens to one fox) smearers".

De har även ändrat "sell ice to Eskimos" till "sell water to a fish", troligtvis pga ett annat skäl.

Finns inget mer att säga

Kanske inte den mest genomtänkta responsen från Userbenchmark, då man redan innan hade ett rätt dåligt rykte.

Såg nu att videon var gammal. NVM.

Få se nu, "Userbenchmark" låter svagt bekant, tror att det var något obskyrt "benchmark" som fanns en gång i tiden, gav helt skruvade resultat, inget att bry sig om i alla fall.

Men det finns ju folk som ljuger med.. gammal video eller inte.
Här tex hävdar den här nissen att kylaren är 63mm hög när den helt tydligt är 69mm hög med fläkten den levereras med. Detta med mm hit och dit är något som är väldigt viktigt för köpare som vill ha "small formfactor" chassi.

Är det verkligen "engineers and scientists" som driver denna sajt? Låter mer som teknikintresserade fjortisar?

Det är nästan så att man hoppas att någon har kapat deras sida och skrivit detta för att röra upp känslor.
Det andra alternativet är ju bara tragiskt...

Skickades från m.sweclockers.com

Höhöhö är Intel igång igen det var samma fulspel när AMD drog ifrån P4:an då det begav sig sysmark, povray ...

Senast redigerat 2019-11-21 22:38
Skrivet av scara:

Är det verkligen "engineers and scientists" som driver denna sajt? Låter mer som teknikintresserade fjortisar?

"Stable geniuses" säkert.

Hardware unboxed är ju inte ett pålitligt ställe, så 5 tummar upp för userbenchmarkgänget.

Ja, HardwareUnboxed, Gamers Nexus, Der8auer och alla andra som har gett Userbenchmark skit genom alla år är ju dårar hela bunten, så helt rätt. Ge dem vad de tål. RÄTTVISAN SKALL SEGRA!

Ovan var ironi, om någon mot förmodan trodde annat. Jösses. Man tror knappt det är sant. Som att försöka släcka en brand med T-röd.

"Bästa pris på fightclub"

Skrivet av Shiprat:

"Stable geniuses" säkert.

"Our core team consists of 10x developers."

Vill man göra sig själv till åtlöje så gör iaf Userbenchmark ett bra jobb. Jag personligen tycker dom är kassa. De här gjorde inte saken bättre. Indirekt kallar dom även SweClockers och resten av communityn för inkompetenta svartmålare.

Skrivet av patteSatan:

Hardware unboxed är ju inte ett pålitligt ställe, så 5 tummar upp för userbenchmarkgänget.

Den här typen av argument....

Jag tycker illa om X.
X säger dåliga saker om Y.
Då måste Y vara bra.

Jag vet inte vad jag skall säga...

@filbunke: Det är väl vad "nyhetskommentaren" gör.....

Förtroendegivande minst sagt.

"Based on realworld performance"

Who is the shills?

Alltså helt ärligt kan jag inte påstå att deras benchmark är sjukt pålitlig, enl deras benchmark skulle min gamla intel 7640X var snabbare än min 8750H jag har idag.

jag kan intyga om det är den inte utom i väldigt specifika fall(båda cpuerna oklockade på rena windows)

I5 7640xen var långsammare på att rendera musik och mina pluggar samt inspelningar går att köra med lägre latency än innan.

Nu hade jag ett 1070 i den burken men FPSn flukurerade ganska mycket, avarage scores såg väldigt bra ut men jag hade fryslagg i mellan åt när cpun gick på 100%.

Brorsan kan intyga samma sak då han hade den efter mig.

så nej jag litar inte på deras sida.

Skrivet av SwedenVirre:

"Based on realworld performance"
Who is the shills?

Det är ju baserat på "real world performance".
Den fullständiga, korrekta, beskrivningen bör vara något i stil med:
"Indicators based on real world performance, heavily skewed to fit our agenda."

Skrivet av l_aurell:

"Bästa pris på fightclub"

Ett genomgående tema på Sweclockers verkar det som.
Artikeln om Stadias prenumerationer ackompanjeras av Bästa pris på "Dum och Dummare"...

Skrivet av scara:

Hehe, det ena utesluter väl iofs inte det andra, åtminstone så länge vi definierar "fjortis" som ett mentalt tillstånd snarare än en ålder

That is NOT how you do good PR.