Steam Remote Play Together lämnar beta

Permalänk
Melding Plague

Steam Remote Play Together lämnar beta

Steams funktion som gör det möjligt att strömma lokal multiplayer online har lämnat beta och det firar butiken med reapriser.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ja det kan jag testa....ohh wait. Jag gick tillbaka till gamla UI på steam så jag tror inte jag har den här uppdateringen.
Valve plz fixa prestandan på nya UIt samt gör så jag kan starta spel med tangentbordet igen (skriva namn på spel + enter)

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Detta tycker jag är väldigt intressant. Blir att lira lite med min bror som bor fyra timmar bort!

Permalänk
Medlem

Det gick fort att komma ur betastadiet, kul och bra funktion!

cuphead verkar dock inte vara på rea.
Edit: nu är cuphead nedsatt med 25%

Visa signatur

c64, u1541-8Gb SD, Tac-2, AR6.0

Permalänk
Medlem

Behöver båda ha licenser för spelet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

Behöver båda ha licenser för spelet?

Nej.
"you can invite your Steam Friends to join your local co-op sessions remotely, without having to own or launch the game themselves."
Steam Remote Play

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Funkar det med alla spel med lokal multiplayer, dvs även äldre, eller är det en specifik lista?

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Är det någon som har en lösning på problemen som uppstår ifall man vill köra fler än 2 personer. Eller ska det inte fungera ännu?

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Floskel: Enligt Valve ska funktionen stöda upp till fyra samtidiga spelare, men jag har själv inte kunnat testa om det fungerar än. Någon annan som testat?

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@Floskel: Enligt Valve ska funktionen stöda upp till fyra samtidiga spelare, men jag har själv inte kunnat testa om det fungerar än. Någon annan som testat?

Jo det fungerar för upp till 4 spelare att komma in i själva "streamen" men i vissa spel som ska stödjas har det t.ex. blivit så att 2 personer styr samma gubbe eller dylikt. Kan ju bara varit de spelen jag testat fler än 2 på också iofs.

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Floskel: Mmm, även om Valve öppnar upp möjligheten för nya och äldre spel lär de inte testkört funktionen med samtliga tillgängliga spel. Om det buggar ur med äldre titlar är det osannolikt att utvecklaren justerar det, så då hamnar väl ansvaret på Valve att justera Remote Play Together för bättre kompatibilitet.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

@loevet: Eftersom du är fullt upptagen med att testa Stadia så får du kasta över ett ingående test av detta till en praktikant eller något

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Roligt detta ska definitivt testas.

Permalänk
Medlem

Gillar Steam Link Anywhere, så detta är välkommet!

Permalänk

Kul grej, och en av anledningarna att gilla Valve mer än andra Redan börjat funderat smått på vilka spel det skulle kunna gälla.

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.