Årets julklapp 2019 – om du får bestämma!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Årets julklapp 2019 – om du får bestämma!

Sedan år 1998 har HUI Research utsett Årets julklapp och tittar man bakåt har många kittlat tekniknörden inom en.

För i år blev det teknikrelaterat i form av en mobillåda. Mottagandet har minst sagt varit blandat. Själv köper jag helhjärtat budskapet som förs fram om att lägga ifrån sig telefonen och umgås mer, men produkten i sig blev ändå ett antiklimax.

Då till frågan – vad är Årets julklapp 2019, om du fick bestämma? Du kan så klart välja något helt subjektivt från eget huvud, men här är i alla fall kriterierna (minst en av tre måste uppfyllas) som HUI Research går efter när de utser sin kandidat:

  • Produkten skall vara en nyhet eller ha fått ett nyväckt intresse under året.

  • Produkten skall representera den tid vi lever i.

  • Produkten skall svara för ett högt försäljningsvärde eller säljas i ett stort antal enheter.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

RPi4, äntligen 4k ifrån en billig maskin!

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 120GB Intel 530 | 2*500GB HDD | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem

Enkelt: Ryzen 3950X.

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Medlem

Trådlösa hörlurar/earbuds verkar vara ett hett ämne i år om man kikar på sweclockers, bland kollegor och vänner.

Permalänk
Moderator
Forumledare

Som småbarnsförälder så önskar jag mig speltid

Dock så tror jag årets present blir presentkort på GOD (gaming om demand), dvs psnow/gamepass/stadia/Apple arcade etc

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

1. Trådlösa hörlurar.
2. "Smarta hemmet" med allt vad det innebär.

Permalänk
Medlem

RPi4 eller Ryzen 3900X/3950X

Men själv sitter man och väntar på nästa Threadripper

Permalänk
Medlem

Riskokare, som jag längtat.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

AMD Ryzen 3000 serien.

Man ser ett nyväckt intresse här för byggande och samtidigt verkar det krävas rätt mycket handpåläggning för att få dom att prestera det där sista.

Da computernerd strikes back!

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Ryzen 3900X/3950X så klart!

Permalänk
Medlem

Skulle nog slå ett slag för Google home/alexa

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Kina avlyssning.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Årets julklapp är alltid samma för min del: ingenting.

Lade ned julklappandet för länge sedan och det är bara skönt att slippa.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Trådlösa hörlurar eller nått med det smarta hemmet tex: google home, philips hue.

Mobillådan som så är en fin tanke. Men för många har alldeles för stort beroende av att visa alla andra hur bra man har det, vad man äter osv. Så skönt det varit om bara facebook, twitter, instagram och allt vad det nu heter bara försvunnit.

Visa signatur
Permalänk

True wireless hörlurar. Misstänker dock att det blir ett köp på black friday istället för jul...

Permalänk
Medlem

För mig är det "jul" när jag behöver det;)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Minigris!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Planterade träd

Visa signatur

"if you remain a fool, living a life of pain will be your reality"

i5 8600k @ 4,8 Ghz - NZXT kraken x52 - Asus Rog Strix z370-h -Corsair Vengeance Led 2x8gb 3000Mhz -Asus Rog Strix 3070 TI OC - EVGA Supernova G3 750w - Phantek Eclipse P500A - LG 27'' UltraGear 27GL850

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt nöjd med den här "mobillådan" så jag håller mig till den. Är trött på folk som är helt avtrubbade socialt pga mobilen. Alla dessa Phonobies på gatorna, herregud...

Skrivet av backfeed:

Årets julklapp är alltid samma för min del: ingenting.

Lade ned julklappandet för länge sedan och det är bara skönt att slippa.

Mycket bra! Det har vi också gjort. All stress försvann och nu har vi tid att laga mat och baka bullar tillsammans utan stress. Så skönt!

Permalänk

Smarta hem. Styrning av belysning, gardiner, robotdammsugare, eluttag, tvättmaskiner etc.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem

En mobil att lägga i mobillådan så jag kan ha min ordinarie med mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem

Vänta.. Köper ni julklappar till andra än er själva?

Jag tror starkt på smarta hem-prylar faktiskt, Google Home / Nest är ju rätt hett nu och varit senaste året.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Årets julklapp är alltid samma för min del: ingenting.

Lade ned julklappandet för länge sedan och det är bara skönt att slippa.

Helt med på detta.
Kanske bara spel eller Lego till barnen, som givetvis levereras av tomten.

Vi vuxna köper våra prylar själva. Bästa gåvan till nära och kära är god mat, dryck och umgänge!

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phil88:

Planterade träd

Håller med! #teamtrees (och andra liknande initiativ) hade jag velat få i julklapp.

Avstår mer än gärna något jag inte behöver och kan känna att den gåvan kommer någon behövande till hands. Antingen direkt som en gåva som hjälper människor eller som en insats för klimatet.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Galaxy Fold är den självklara julklappen.

* Överkomligt pris så att alla familjer har råd
* Barnvänlig och stryktålig
* Löser ett viktigt problem och är något som alla verkligen behöver

Permalänk

En ny dator med mångkärnig CPU att koppla upp mot WorldCommunityGrid för att finna lösningar på problem som sjukdomar, ren energi m.m.

Dessutom kan en dator alltid användas till mycket mer samtidigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WCG-dator: |AMD 2990WX @ 3.3GHz All Core| |ASRock Taichi X399| |Samsung 970 EVO M.2 500GB| |Quad Channel 64GB Corsair 2933Mhz @ 14-13-13-28-1T| |SilverArrow TR4| |PNY GTX 1080 8GB @ +185/+625MHz| |Corsair AX1200i 1200W| |Thermaltake Level 10 GT Snow Edition|

Permalänk
Hjälpsam

Sällar mig till de som röstar på smarta hem.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Det var på tal att trådlösa hörlurar skulle bli det. Det tyckte jag lät bättre.

Permalänk
Medlem

Smisk på stjärten! Eller ett RX 5700 (fyndvara).
Man får själv välja.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Har själv märkt att folk blir mer och mer fantasilösa i allmänt, årets julklapp blir nog presentkort.

Skickades från m.sweclockers.com