Permalänk
Medlem

Få ut data från en SSD disk.

Hej alla,
Jag har en MacBook Pro late 2013 med retina skärm som har tyvärr gått i graven. Problemet är att jag behöver få datan i SSD dvs HDD. Jag köpte en m.2 Hdd kabinett men tydligen så är det annorlunda på min MacBook. Så jag behöver 12-16 pin adapter likande sak. Min fråga är kan ni hjälpa mig hitta något som kan hjälpa mig att få utmana filer från SSD?
Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Har du möjlighet att ta några bilder på vad som sitter i, med största sannolikhet borde det vara en M.2 disk, vanligen 2280 + någon ssd eller hdd i 2,5" format, speciellt om det är en AIO-dator, dvs datorn i bildskärmen.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem
Skrivet av OldComputer:

Har du möjlighet att ta några bilder på vad som sitter i, med största sannolikhet borde det vara en M.2 disk, vanligen 2280 + någon ssd eller hdd i 2,5" format, speciellt om det är en AIO-dator, dvs datorn i bildskärmen.

Hej,
Denna ”disk” har jag i MacBook Pro.
bilden

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det ser ut att vara custom för apple, ej vanlig m.2, jag skulle gå till en butik som har apple expertis

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av captsas:

Hej alla,
Jag har en MacBook Pro late 2013 med retina skärm som har tyvärr gått i graven. Problemet är att jag behöver få datan i SSD dvs HDD. Jag köpte en m.2 Hdd kabinett men tydligen så är det annorlunda på min MacBook. Så jag behöver 12-16 pin adapter likande sak. Min fråga är kan ni hjälpa mig hitta något som kan hjälpa mig att få utmana filer från SSD?
Tack på förhand!

Macar har en proprietär anslutning för sina diskar. Ditt bästa alternativ om du inte tagit backup nyss är nog att ta med disken till någon kompis som har en likadan maskin och är villig att låta dig härja i den, eller att ta kontakt med Apples support.

Med det sagt: Apple gör det SÅ enkelt att ta regelbundna backuper: Köp en ny extern hårddisk och koppla in den så kommer systemet att fråga dig om du vill använda den till Time Machine om du inte konfigurerat backuper sen tidigare. Den tusenlappen eller så har man lätt igen när man skitit i det blå skåpet...

(Det traditionella uttrycket är ”Det finns två sorters människor: De som tar regelbundna backuper och de som inte förlorat dyrbar data än.”)

Permalänk
Medlem

Jag förstod det! Såg en annons på eBay om en adapter likande sak men får väl bekänna mig besegrad och ha det som en läxa. Att alltid ha backup! Tack för allas input!

Skickades från m.sweclockers.com