Letar gammalt arkadspel

Permalänk
Medlem

Letar gammalt arkadspel

Jag blir galen.

Jag och min kompis hängde i den lokala kiosken timme efter timme i början på 90-talet och spelade ett arkadspel. Jag kommer i håg att det var ett sidoscrollande spel. Man kunde spela 2 spelare samtidigt och hjälptes åt att skjuta ner olika figurer och bossar. Jag har för mig att det var 2 tvillingar eller bröder som man spelade. Lite fantasy över det med bossar som såg ut som ormar etc. Jag har för mig att man flög hela tiden men inte säker. Det enda jag har hittat är mega twins men det känns inte som att det är det. Väldigt färgglatt. Jag vet inte om jag ska säga detta men på nått vis liknade det TOKI i grafiken.

Har nån någon aning om vilket spel det kan vara?

Visa signatur

Balroq? Yep that's me and not the monster deep in the mines of Moria. His kind is called Balrog.

Permalänk

Kan det ha varit Metal Slug?

Permalänk
Medlem

Double Dragon månne? Men där flyger man inte iofs...

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk

Spin Master/Miracle Adventure? Eller möjligtvis Three Wonders?

Visa signatur

Main: i9-9900, 32 Gb, RTX 3080 12 Gb, Win 11 + Mac Mini 2014
Övriga: i7-8700, 16 Gb, GTX Titan X (M) | i7-4770T, 32 Gb, GTX Titan | i7-870, 16 Gb, GTX 550 Ti | Core 2 Duo E7400, 2 Gb, Radeon HD6670 | PowerMac G4 Dual, 2 Gb, Radeon 9600 Pro PC/Mac Ed

Permalänk
Medlem

Salamander/Life Force Arcade ?

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem

Tack för alla tips. Tyvärr är det inte nått av dom. Three wonders är mest likt det jag tänker på. Dock är jag nu väldigt osäker på om det är mega twins jag tänker på men det är nått som inte känns rätt med det. Jag har dock bläddrat igenom 178 sidor av shooters på myabandoware och fortfarande inte hittat det. Så kan vara jag som blandar ihop spel. Men om ni kommer på nått annat så tar jag tacksamt emot fler förslag.

Visa signatur

Balroq? Yep that's me and not the monster deep in the mines of Moria. His kind is called Balrog.

Permalänk
Medlem

@Balroq: Det låter som gamla hederliga Forgotten Worlds, fanns till Sega Mega Drive också.

https://www.youtube.com/watch?v=o-C0_90CuyI

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Forgottten Worlds låter det som, precis som SID 6.7 skriver. Tror jag hade det på min Amiga 500.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

TT Core V1, i5 3570k, 16GB, XFX RX480 RS, OCZ TR150 240GB + WD Green 1TB, Seasonic 650W Gold

Permalänk
Medlem

Vill bara säga att jag nu har listat ut vilket spel det är. Jag tror jag har blandat ihop lite spel men det spelet jag var ute efter var Wonder boy in monster world.

Fantastiskt spel!

Visa signatur

Balroq? Yep that's me and not the monster deep in the mines of Moria. His kind is called Balrog.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Balroq:

Vill bara säga att jag nu har listat ut vilket spel det är. Jag tror jag har blandat ihop lite spel men det spelet jag var ute efter var Wonder boy in monster world.

Fantastiskt spel!

Är iofs även single player så inte lätt att lista ut med så få korrekta ledtrådar. Bara spelat första wonderboy på arkad men det var kul.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

TT Core V1, i5 3570k, 16GB, XFX RX480 RS, OCZ TR150 240GB + WD Green 1TB, Seasonic 650W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Balroq:

Vill bara säga att jag nu har listat ut vilket spel det är. Jag tror jag har blandat ihop lite spel men det spelet jag var ute efter var Wonder boy in monster world.

Fantastiskt spel!

Wonder Boy III: Monster Lair va? Wonder Boy in Monster World är väl bara single player?

Mycket bra spel hur som helst!

Inte lätt att knäcka den nöten på din beskrivning, men så är det när man skall minnas saker från länge sedan, man har tydliga minnesbilder men kan inte få ned dom på pränt.

Kul att du kom på det till slut.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Ja det är inte lätt att beskriva något man har ett vagt minne av. Men I alla fall så är det det eller då kanske monster lair eftersom det var 2 player. Ni ska alla ha tack för hjälpen och hoppas ni får en riktigt skön Jul med mycket retrogaming. Det ska jag ha i alla fall

Visa signatur

Balroq? Yep that's me and not the monster deep in the mines of Moria. His kind is called Balrog.