Microsoft tror inte på mikrotransaktioner för Age of Empires IV

Permalänk
Melding Plague

Microsoft tror inte på mikrotransaktioner för Age of Empires IV

Med Age of Empires IV ser Microsoft att spelet ska leva länge via nedladdningsbart innehåll, inte mikrotransaktioner.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

"Vi märkte att Age of Empires Online inte klarade sig särskilt väl ändå, och att det kanske underminerade spelseriens framtid en aning."

Permalänk
Medlem

Underbart! Då hoppas jag innerligt på mängdrabatt. En extra enhet för 1$ men ONLY 4.99$ för en grupp om fem!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Underbart! Då hoppas jag innerligt på mängdrabatt. En extra enhet för 1$ men ONLY 4.99$ för en grupp om fem!

Nyheten handlar om att de INTE ska ha mikrotransaktioner.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Detta uppskattas

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Nyheten handlar om att de INTE ska ha mikrotransaktioner.

True men multiplicera med 10 och ersätt enhet med land/kampanj.

Sorry, låter bitter men kan se hur detta blir ytterligare en (DLC) definitive edition om först sisådär 3-4 år efter release.

Hade sett fram emot ett komplett helpolerat spel från release.

Permalänk
Medlem

Låter helt rätt! Är ju så man gjort med alla gamla strategispel förr. Dvs det kommer större expansioner som kostar en del mer men som på allvar bygger ut spelet.

Ser fram emot detta. Måste nog ta och skaffa remastern av tvåan också. Eller definitive edition kallas det kanske

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

@TuHack: Eller ett komplett spel vid release med plats før mer innehåll i framtiden... man behøver inte vrida allt till de negativa.

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair 115i Pro || GPU: 2080 Super FE
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk
Medlem

Ojoj, är det så vanligt med mikrotransaktioner nu förtiden att det blir en nyhet om ett spel inte har det? Det var verkligen illa.

Permalänk
Medlem

Vad jag vill minnas så fick ju expansioner/DLCs problemet att det riskerade o splittra player base efter ett antal släpp. Är alltid en vågskål med hur man ska uppnå lönsamhet över tid... Men nu har ju mikrotransaktioner blivit det nya hatordet efter vad DLC var en gång i tiden så det är väl dags att gå tillbaka!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Blir ju fan mer ledsen än någonting annat. Att microtransactions inte blir med ska inte ses som en utstickare, men snacka om att kamma in PR Points

Permalänk
Medlem

Mini-DLC är nog framtiden.
Spela som Sverige - 5€
Spela som Danmark - 1€
👍

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

True men multiplicera med 10 och ersätt enhet med land/kampanj.

Sorry, låter bitter men kan se hur detta blir ytterligare en (DLC) definitive edition om först sisådär 3-4 år efter release.

Hade sett fram emot ett komplett helpolerat spel från release.

Fast är det något fel med det? Det är en sak att på releasedagen släppa ett halvfärdigt spel och omedelbart börja sälja något som borde vara med i grundspelet. Jämför det med att släppa ett komplett spel och sedan sälja tillägg något år senare.

Det var väl ingen som skrek högt när DLC släpptes till AoE II?

Permalänk
Medlem

Snarare så att Microsoft inte hittat ett koncept som fungerar. Vad skulle ens MT kunna tillföra AOE? Rosa istället för vita murar?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

DLC är så 2005. I like it.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Snarare så att Microsoft inte hittat ett koncept som fungerar. Vad skulle ens MT kunna tillföra AOE? Rosa istället för vita murar?

Nä, men kanske typ en ny civilisation för 2 dollar.

Visa signatur

Win 10 maskin: Core 2500 | Integra M 550W | Ryzen 5 3600 | MSI B450 A Pro max | GTX 1060 6GB | Vengeance LPX 2x16GB
Win XP maskin: Core 1100 | 550W | AMD Athlon II | MSI GF615M-P33 | ATI HD5670 | 2x2GB
Laptop: Lenovo Flex 3-1580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Snarare så att Microsoft inte hittat ett koncept som fungerar. Vad skulle ens MT kunna tillföra AOE? Rosa istället för vita murar?

Har du spelat Age of Empires III? Det spelet var som gjort för mikrotransaktioner iom alla kort som fanns.

Permalänk
Inaktiv

Det blir nog ett tidigt köp till skillnad från D4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Djhg2000:

DLC är så 2005. I like it.

Skickades från m.sweclockers.com

Du menar väl expansion pack är så 2005 😉
Minns aldrig att jag kunde köpa DLCer på skiva 🧐

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Du menar väl expansion pack är så 2005 😉
Minns aldrig att jag kunde köpa DLCer på skiva 🧐

Fast vill minnas att DLC pushades ganska hårt i och med lanseringen av Xbox 360?

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Medlem
Skrivet av Djhg2000:

Fast vill minnas att DLC pushades ganska hårt i och med lanseringen av Xbox 360?

Om det fanns på xbox 360 vet jag ej då jag hade mitt 360 Elite 1 månad sen fick jag red ring of death... Blev inget mer xbox för ens one lanserades och då har jag ju kört playstation istället.
Men kom alla dessa DLCer med 360 så hade dem ju kunnat stannat där
Men spelen jag köpte på skiva vill jag minnas hade Expansioner som t.e.x BF2 Special Forces

Permalänk
Medlem

MT får mig att typ bojkotta spelet utan att ens läsa omdömen. Så mycket hatar jag det.

Expansion packs med nya missions och storys är däremot ok.

Fast community addons är bäst. Arma2 samt Doom va superexempel på hur spelarna gjorde spelet så mycket större och bättre än original.

Men vad fan vet jag. Gammal gubbjäkel som inte hänger med i det moderna samhället.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli