Blue Screen Memory Management Error

Permalänk

Blue Screen Memory Management Error

Hej!

När jag startar upp min ena stationära dator får den bluescreen och det står "Memory Management Error", datorn startas upp flera gånger och det går inte komma in i Windows innan blue screen kommer och det står allt från ovanstående till "Driver Corrupted Expool", "Kernel Security Check Failure"...

Datorn används endast till att lyssna på musik på youtube, barnen kollar Pippi, Barnkammarbandet etc..

Kan det vara hårdvarufel? Typ att det är fel på ramminnena och dessa måste bytas? Det är en i7 3770 processor så jag antar att det är DD3 Ramminnen...

Någon som tror sig veta hur jag kan lösa problemet?

Permalänk
Hedersmedlem

@Soldierofwar1985 *Bump raderat*

Observera att vi, av rättviseskäl, inte tillåter bumpning. Detta då vi vill att alla ska ha samma chans att få sina trådar uppmärksammade.

Skrivet av Soldierofwar1985:

?!!? No one?!

Skickades från m.sweclockers.com

On topic:
Har du testat att starta datorn i felsäkert läge? Plocka även bort allt onödigt såsom externa hårddiskar, USB-tillbehör osv. Du kan även testa att boota datorn med en ramsticka åt gången.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

@Kent:

Ska testa i helgen att starta datorn med en ramsticka åt gången. Hoppas det ska fungera...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Hej!

När jag startar upp min ena stationära dator får den bluescreen och det står "Memory Management Error", datorn startas upp flera gånger och det går inte komma in i Windows innan blue screen kommer och det står allt från ovanstående till "Driver Corrupted Expool", "Kernel Security Check Failure"...

Datorn används endast till att lyssna på musik på youtube, barnen kollar Pippi, Barnkammarbandet etc..

Kan det vara hårdvarufel? Typ att det är fel på ramminnena och dessa måste bytas? Det är en i7 3770 processor så jag antar att det är DD3 Ramminnen...

Någon som tror sig veta hur jag kan lösa problemet?

Vilket operativsystem använder du?

Permalänk
Skrivet av olov_92:

Vilket operativsystem använder du?

Windows 10. Löste det dock: plockade bort 2 st ram minnen...

Skickades från m.sweclockers.com