Permalänk
Hedersknyffel

Handhållen konsol

Efter nära på ett halvårs träning på SNES har nu äldsta grabben på egen hand klarat ut sitt första spel. Lyckan var enorm och en stor mängd stolthet infann sig hos samtliga familjemedlemmar!
Nu är vi, på gott och ont, en familj som reser med bil och tåg ganska frekvent så tanken att skaffa en eller två handhållna konsoler (jag måste givetvis ha en också) börjar kännas aktuellt på riktigt!

Jag söker med andra ord en eller två handhållna spelkonsoler. Allting ifrån Nintendo DS och framåt är egentligen av intresse. Går det att på ett någorlunda enkelt sätt köra (= inte byta massa hårdvara etc) emulator och liknande på så är det absolut välkommet! Jag har sökt runt på lite allt möjligt utan att egentligen falla åt det ena hållet mer än något annat, det viktigaste är att det är barnvänligt så att en 5-åring klarar av att starta spelen själv efter 10 minuters introduktion.

Hojta till om ni har något och vad ni vill ha för det! Paket med både konsol, tillbehör och spel välkomnas!

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

@Freemax: Jag tror brorsan har ett DS och ett PSP liggande. Nu kanske bara DS är intressant men jag ska kolla med han. Finnes isf i Jönköping/tenhult.

Permalänk

Tja har ett jailbreakat psp alla möjliga emulatorer och så klart enkelt och lägga in psp roms. Pris 470 fraktad o klart

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har en extra 3ds liggande.
Laddare
Fodral
Pokemon silver

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Har ett dsi som jag skulle kunna plocka med in till Jönköping, har skal och flertalet spel (new super Mario bros samt Mario 64..? Mfl). Har även skal, eventuellt billaddare med mer
600kr hade jag tänkt mig men..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk

Jag skulle nog säga att det bästa för er är ett moddat PSVita med SD2Vita kort. På den kan man spela all psx, psp, och självfallet psvita spel. Sedan har du emulatorer för allt, via RetroArch

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥 - Razer Core X Chroma - Vega 64 - HP Elitebook 1030 G3, Macbook Air, Pixelbook GO
📱 - iPhone 13
🎮 - PS5, PS4 Pro - 9.0, Switch - Atmosphère, HENkaku Ensō PSVita, Quest 2, Steam Deck 256GB, Panic Playdate
📷 - Panasonic m43 - Minolta MC F1.7 50mm, Nikon J1 - kit lens
⌨️ - Novatouch - ALU chassi - SA Leviathan, Pok3r - Box Royal - SkIIdata, Model M ISO usb modded (Model H)

Permalänk
Hedersknyffel

Tack för alla svar, återkommer till allt och alla beroende på urval, status och pris! Tråden avslutas när någon av affärerna är i hamn

Skrivet av jOnÄTÄn:

Har en extra 3ds liggande.
Laddare
Fodral
Pokemon silver

Ja 3ds verkar vara det "nyaste" innan man går in på alla andra versioner som "New nintendo 3ds XL" m.fl. Känns som att det borde passa en 5-åring när det kommer till användarvänlighet. Vad hade du tänkt dig för pris?

Skrivet av LordFancypants:

Jag skulle nog säga att det bästa för er är ett moddat PSVita med SD2Vita kort. På den kan man spela all psx, psp, och självfallet psvita spel. Sedan har du emulatorer för allt, via RetroArch

Skickades från m.sweclockers.com

Detta är helt klart ett intressant alternativ, har tidigare haft ett PSP så att försöka få tag på ett PSVita och slå in några emulatorer känns som en perfekt lösning för min egen del, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freemax:

Tack för alla svar, återkommer till allt och alla beroende på urval, status och pris! Tråden avslutas när någon av affärerna är i hamn

Ja 3ds verkar vara det "nyaste" innan man går in på alla andra versioner som "New nintendo 3ds XL" m.fl. Känns som att det borde passa en 5-åring när det kommer till användarvänlighet. Vad hade du tänkt dig för pris?

Detta är helt klart ett intressant alternativ, har tidigare haft ett PSP så att försöka få tag på ett PSVita och slå in några emulatorer känns som en perfekt lösning för min egen del, tack!

Jag säljer den för 700 inklusive frakt. Är det intressant kan jag skicka bilder via PM.

Batteriet tycker jag är bra.
Färg turkos.
Skicket är bra. Finns lite smårepor på utsidan. Men skärmarna är bra.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Hedersknyffel
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag säljer den för 700 inklusive frakt. Är det intressant kan jag skicka bilder via PM.

Batteriet tycker jag är bra.
Färg turkos.
Skicket är bra. Finns lite smårepor på utsidan. Men skärmarna är bra.

Dra gärna iväg ett pm med lite bilder! Vi tar alla övriga frågor där för att hålla tråden ren Tack!

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om det här

Gamestop smygstartar Black Friday ytterligare med EARLY ACCESS för MEDLEMMAR 22-24 November. Gäller både i butik och webshop. Man måste vara registrerad och inloggad för att kampanjerna ska gälla!

30% rabatt på ALLT begagnat (Konsoller, tillbehör, spel, rubbet)!

Alltså begagnad switch för exempelvis 2309kr istället för 3299kr

Länk: https://www.gamestop.se/Switch/Games/46358/nintendo-switch-gr