Path of Exile 2 är officiellt med trailer!

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Path of Exile 2 är officiellt med trailer!

Inte så långt efter att Blizzard lyfte på skynket för Diablo IV gör Grinding Gear Games detsamma med Path of Exile 2. De släpper också en trailer för spelet som både visar upp lite berättande och gameplay.

Vad säger ni som spelat mycket PoE, eller för den delen ni som spelar både PoE och Diablo? Jag har personligen bara erfarenhet av Diablo-serien, men har varit lockad att testa på PoE vid olika tillfällen.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Oj det var som tusan, nu presenterar de Path of Exile Mobile också! Och inga "ni har väl telefoner"-gliringar heller Men detta lär vara en gliring: "We didn't just farm it out to an external studio".

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Hype!

Visa signatur

Dator: i5 10600k w/ Scythe Mugen 2 rev.B @ Stock | MSI GeForce RTX 3070 Ti Ventus OC | MSI Tomahawk z490 | Fractal Design Newton R3 600W | HyperX Fury 3200MHz CL16 2x16 GB | Silverstone Fortress FT-02 | Crucial MX100 SSD 256GB | 2TB WD Green | Windows 10

Permalänk
Medlem

Som telefonägare blir jag så klart glatt överraskad!

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker det verkar lite konstigt att de ska starta en mobilversion också. Inte alls långt efter Blizzard annonserade att de också ska göra det.

Permalänk
Medlem

@Dassh: inte konstigt alls. Pengarna inom spel finns (och kommer mest troligtvis dominera i framtiden) inom mobilspel dessvärre. Så det är naturligt att spelskapare går den vägen.

Permalänk
Medlem

PoE klår ju Diablo med hästlängder enligt mig iaf.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dassh:

Bara jag som tycker det verkar lite konstigt att de ska starta en mobilversion också. Inte alls långt efter Blizzard annonserade att de också ska göra det.

Mobil spelet var under produktion i flera år innan blizzard lanserade sin version.
Men som chris wilson sa efter blizzards mobil spel så gick det inte att lansera poe mobil pga dålig press från blizzards lansering.

Poe2 ser jag fram emot men först 3.9 ligan som startar 13 december

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Utöver en förbättrad spelmotor ser jag mest fram emot det nya skillsystemet och de nya ascendancyklasserna! 3.9 ser också ut att bli riktigt bra med ett mer anpassningsbart atlas och ny skills/mechanics för bågar.