9900k(s) och Noctua NH-D15S, får inte dit flänsen?

Permalänk
Medlem

9900k(s) och Noctua NH-D15S, får inte dit flänsen?

Hej!

Jag har aldrig varit till med om en mer svårskruvad fläns!
När man fått i ena skruven på flänsen så vägrar den hamna rätt på andra sidan, precis som den inte ligger 100% över hålet.
Någon som varit med om detta eller har något tips?

Går ju liksom inte att justera något heller, det sitter ju där det sitter. Nästan så jag börjar misstänka fabrikationsfel men ser inget uppenbart fel.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

@shelter:
Problemet ligger troligtvis i hur mycket du har skruvat in den första skruven.

På kylflänsar så brukar jag alltid bara skruva in den första precis så mycket att den tar sedan skruvar jag in den som är diagonalt från den första tills den tar sedan är det i regel inget problem att få dit de andra skruvarna.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

Mjo har provat det, det är bara 2 skruvar lixom. Har monterat NH-DH15 förut och det gick hur bra som helst. Så fort den ena skruven får fäste är det precis så den andra hamnar fel.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

@shelter:
Problemet ligger troligtvis i hur mycket du har skruvat in den första skruven.

På kylflänsar så brukar jag alltid bara skruva in den första precis så mycket att den tar sedan skruvar jag in den som är diagonalt från den första tills den tar sedan är det i regel inget problem att få dit de andra skruvarna.

Nu sitter den där, drog åt tumskruvarna som håller metallhållarna lite mindre, då gick skruvarna i. Passformen är ju exakt, minsta lilla "fel" så når inte skruvarna på flänsen ner. De hade kunnat gjort så skruven sticker upp en aning längre.. då hade dom nått lättare.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >