Permalänk
Medlem

Råkade inaktivera WiFi

Jag gick in på "inställningar">"Närverk och internet">Nätverks- och delningscenter. Sedan så klickade jag på "Anslutningar:Wi-Fi tor1 (routers namn)
Efter detta så råkade jag klicka på "INAKTIVERA".

Nu när jag försöker ansluta till ett trådlöst nätverk, så kommer INGA alternativ UPP. Hur får jag tillbaks de trådlösa WiFi alternativen?!

Rubrik /Mod
Permalänk
Medlem
Skrivet av LucasTeo:

Jag gick in på "inställningar">"Närverk och internet">Nätverks- och delningscenter. Sedan så klickade jag på "Anslutningar:Wi-Fi tor1 (routers namn)
Efter detta så råkade jag klicka på "INAKTIVERA".

Nu när jag försöker ansluta till ett trådlöst nätverk, så kommer INGA alternativ UPP. Hur får jag tillbaks de trådlösa WiFi alternativen?!

Högerklicka på nätverksikonen nere till höger (vid klockan) och klicka på "öppna nätverkscenter , delning nånting", sedan till vänster så kan du trycka på "ändra nätverksadaptersalternativ" nått sånt. Då kommer du se dina nätverkskort. Högerklicka på ditt wifi och välj aktivera.

Edit: Jag har win7 så har du win10 så ser det nog lite annorlunda ut men principen bör vara densamma. Du kan också gå till "enhetshanteraren", tror du kommer dit i win10 genom att högerklicka på startknappen å välja det i listan. Där kan du under nätverkskort se ditt wifi och högerklicka på det och välj aktivera.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Windows 10:
Om du går in samma väg som innan men sedan klickar på "Ändra inställningar för nätverkskort" till vänster, så borde du hitta ditt WiFi markerad som Inaktiverad.
Klicka på denna och sedan på "Aktivera enheten" uppe i menyraden.

Visa signatur

MK - Asus Z390-F Gaming, CPU - Intel i9-9900K, GPU - Asus ROG Strix 2080 Ti OC, RAM - 64GB Corsair @3200 MHz CL16, PSU - Corsair HX750i, SSD - #1 Samsung EVO 970 Plus 1TB #2 Samsung EVO 970 Plus 2TB, #3 Samsung 860 EVO 2TB, Skärm - Acer XV273K (3840 x 2160, 120Hz), Chassi - Fractal Design Define R6 USB-C

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för svaren! Detta fixade mitt problem