Permalänk
Medlem

Sleeper AOpen HX08

Tjena alla!

Under min ledighet fick jag för mig att bygga en Sleeper PC. Har sett en del från Youtube och det verkade vara en häftig sak att bygga.

Fick tag i ett chassi från en köp och säljgrupp, inte lätt att hitta, tog mig säkert två veckor med sökande på tradera, ebay etc.

Det blev ett Aopen HX08 från 1998. Ett chassi jag spanat in på nätet och planerat lite i huvudet hur den skulle kunna se ut. Det är ett High-Tower Chassi med gott om utrymme för modifikationer.
Tanken är att bygga ett chassi som är både svalt och tyst. Därför kommer alla fäktar monteras med gummiskruvar och chassit kommer att kläs i dämpmatta.

Jag vill i förväg be om ursäkt för kvalitén på bilderna då jag inte har tillgång till en riktig kamera.

Jag har en gaming-rigg sedan tidigare som jag tänkte mata denna klenod med. Den börjar bli till åren men den hänger förvånansvärt med allt jag kastat åt den. Naturligtvis öppnar mitt AOpen upp för framtida uppgraderingar så som Full-ATX tex.

Komponenter:

Moderkort: ASUS H97M-PLUS MATX
Processor: I5 4690K 3,6GHz
Kylare: Corsair H100 (kommer inte att användas, börjar bli sliten)
Ram: Corsair Vengance 8GB 1600Mhz
Grafik: AMD Radeon Sapphire R9 280X 3GB
Hårddiskar: 2st Samsung EVO 850 250GB, 1st 500GB WD
Strömaggregat: XFX 650W

Besök galleriet här

Visa signatur

Data - Dubbelt Arbete Till Alla

Permalänk
Avstängd

Gillar starkt iden med äldre chassi hoppas på mer bilder

Visa signatur

8700K@5.3 Custom loop ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING 16GB Crucial Ballistix Sport White 3000Mhz cl15 Samsung 960 Pro 512gb Seagate Baracuda 1TB * 2 EVGA GTX 980 TI SC ACX2.0 Corsair Rm 850i lian li pc-o11 dynamic ACER 24" XB240H 144Hz

Permalänk
Medlem

Riktigt coolt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort MSI z170 krait gaming | CPU i5-6600k | CPU-Kylare Cooler Master V8 GTS CPU Kylare| Ram corsair vengence low 2400mhz 16gb| SSD Corsair SSD Force Series? F120, 120GB | GPU Gigabyte RX 56 vega gaming OC | PSU Fractal design 1000w newton | Chassi Fractal design R4

Permalänk
Medlem

Btw har en lika Ssd disk fast en 120gb som jag haft i 5 år nu utan mista problem va lite klurigt i början att få den att gå i Ssd fart men en snabb firnware update så tuffar den på ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort MSI z170 krait gaming | CPU i5-6600k | CPU-Kylare Cooler Master V8 GTS CPU Kylare| Ram corsair vengence low 2400mhz 16gb| SSD Corsair SSD Force Series? F120, 120GB | GPU Gigabyte RX 56 vega gaming OC | PSU Fractal design 1000w newton | Chassi Fractal design R4

Permalänk
Medlem

@jimsan8923: Tack! Ja jag hoppas att det bjuds på lite underhållning iallafall. Mer bilder kommer i dagarna. Är inte helt van vid att dokumentera det jag gör men börjar få kläm på det.

Visa signatur

Data - Dubbelt Arbete Till Alla

Permalänk
Medlem

@Splongen: Tack! Hoppas det blir lika fräckt som jag har tänkt mig jaha där ser man... kanske ska koppla in den en dag och ta reda på varför den bråkar

Visa signatur

Data - Dubbelt Arbete Till Alla

Permalänk
Medlem

Kul projekt!

Om du inte gjort det redan, så borde du kunna "gröpa ur" stora delar av botten av frontpanelen för att kunna få in mer luft utan att det syns framifrån.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

@Roger W: Tack mannen! Ja absolut det har jag tänkt på faktiskt men är lite kluven. Jag måste först se hur högt chassit kommer när jag monterat benen jag tänkt använda. Som du säger vill man inte se det haha

Visa signatur

Data - Dubbelt Arbete Till Alla

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Superkul projekt! Aopen HX08 ligger mig väldigt varmt och hjärtat, så detta bygge måste jag följa utvecklingen av framöver.

Permalänk
Medlem

@JonasT: Kul att höra! Ja det var ett väldigt populärt chassi en gång i tiden och jag förstår under byggets gång varför.

Visa signatur

Data - Dubbelt Arbete Till Alla