Permalänk
Medlem

Jag har haft samma problem en gång. Jag löste det med att starta om mediaboxen för fibern.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Belzader:

(På din Router.)

1: Tryck på power knappen för att stänga av den.
2: Tryck på och håll in [RESTORE] knappen i 5 sekunder.
3: Medan fortfarande håller [RESTORE] knappen intryckt, tryck på power knappen för att sätta på den.

Om power lampan blinkar långsamt, visar detta att den är i räddnings läge.

Ok prövat det ochså men när jag kommer till slutet i guiden så säger programmet att routern inte är i räddning läge fast power lampan blinkar långsamt.

Men nu plötsligt så hittar datorn routern via dvd enheten och öppnar jag där så finns det olika filer.
1 Discovery.exe
2 Printer.exe
3 Readme.txt
4 Rescue.exe

Har jag då kommit tillräckligt långt så att det bara är och start om routern eller ska jag byta ut någon fil.

Har laddat ner följande.
1 RT-AC88U_3.0.0.4_384_81116-g709c838.trx
2 RT-AC88U_384.14_beta1.trx

Ska jag flytta över någon av dom?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

När man kommer till Firmware Resoration och ska ladda upp ett filnamn kan det då vara en trx fil?

Funderar på om det är därför programmet säger att routern inte är i räddningläge

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@enslow123:
.trx är det format ASUS använder på sina firmware filer, så det finns inget annat man kan ladda upp (fast du kan ju prova med firmware filen du laddade ner ouppackad istället).

Prova att köra Rescue.exe från DVD-enheten istället för den du har laddat ner, det bör iofs. vara samma men man vet aldrig.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Skrivet av Belzader:

@enslow123:
.trx är det format ASUS använder på sina firmware filer, så det finns inget annat man kan ladda upp (fast du kan ju prova med firmware filen du laddade ner ouppackad istället).

Prova att köra Rescue.exe från DVD-enheten istället för den du har laddat ner, det bör iofs. vara samma men man vet aldrig.

Har prövar Rescue.exe från dvd men det blir samma fel igen.

Tänkte om man kunde byta ut den men vet inte hur man får bort den.

Skickades från m.sweclockers.comFinns inte tillräckligt utrymme för att bara lägga upp en ny fil där.

Kör jag programmet med routern avslagen står det ogiltig ip adress.
Så det är att programmet inte tycker att routern är i räddningsläge.
Fast man kan resetta så att strömlampan blinkar långsamt.

Blir nog till att kasta skiten i närmadte el kontainer och köpa en ny router.
Men det blir ingen asus den här gången

Permalänk
Medlem
Skrivet av enslow123:

Blir nog till att kasta skiten i närmadte el kontainer och köpa en ny router.
Men det blir ingen asus den här gången

Alla saker kan gå sönder oavsett tillverkare.
Om man har den inställningen så finns det snart ingen tillverkare kvar att välja.

Själva har jag haft routrar från flera olika tillverkare som har haft mer eller mindre irriterande firmware buggar och andra problem eller helt enkelt slutat fungera fullständigt, men inte skippar jag en tillverkare bara för att jag har fått problem med en av deras produkter.

Men var och en för sig.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Skrivet av Belzader:

Alla saker kan gå sönder oavsett tillverkare.
Om man har den inställningen så finns det snart ingen tillverkare kvar att välja.

Själva har jag haft routrar från flera olika tillverkare som har haft mer eller mindre irriterande firmware buggar och andra problem eller helt enkelt slutat fungera fullständigt, men inte skippar jag en tillverkare bara för att jag har fått problem med en av deras produkter.

Men var och en för sig.

Ja det kan du väl ha rätt i, Men om jag köpt en router som var ganska dyr och slutar fungera efter mindre än 2 år så tycker jag det är dålig kvalite.

Nu prövar jag ett annat märke och lite billigare och om den fungerar längre så rankar jag deras märke högre.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av enslow123:

Har prövar Rescue.exe från dvd men det blir samma fel igen.

Tänkte om man kunde byta ut den men vet inte hur man får bort den.

Skickades från m.sweclockers.comFinns inte tillräckligt utrymme för att bara lägga upp en ny fil där.

Kör jag programmet med routern avslagen står det ogiltig ip adress.
Så det är att programmet inte tycker att routern är i räddningsläge.
Fast man kan resetta så att strömlampan blinkar långsamt.

Blir nog till att kasta skiten i närmadte el kontainer och köpa en ny router.
Men det blir ingen asus den här gången

Varför inte reklamera?

Permalänk

@Eott:

Bästa tippset, Det visade sig att Asus har 3 års garanti på sina routrar så jag får omvärdera mig om dom.

Routern är skickad till inköps stället och enligt dom och Asus får jag en ny på garantin.

//enslow123

Permalänk

Fick tillbaka Routern och kopplade in det och allt fungerade bra tills förra veckan.
Då plötsligt så tappade vi hastigheten från 250/100 som vi betalar för till ca 100/50.

Prövade att starta om ett antal ggr men utan effekt.
Bytte programvaran till merlins Asus RT-AC88u beta program och fick tillbaka hastigheten i ca 1 dag sen var den tillbaka till ca 100/50 igen.

Köpte då en begagnad Netgear Nighthawk R7000 för 500sek och fick tillbaka hastigheten direkt.
Och nu har det fungerat i ca 1 vecka utan problem men varje gång jag provar med Asus Routern så tappar jag hastigheten direkt.

Finns det någon annan programvara till Asus RT-AC88U som är bättre?
Känns tungt att inte kunna använda den dyra routern.

Tacksam för hjälp//enslow