Skicka bildskärm med Schenker bara med originalkartong?

Permalänk
Medlem

Skicka bildskärm med Schenker bara med originalkartong?

Bildskärmen har sin originalkartong med emballaget som följde med, räcker det eller ska man packa den ytterligare?

Permalänk
Medlem

Orginalkartongen är gjord för att klara att skickas, vill du vara extra saker dock så kan du alltid vira in skärmen i bubbelplast samt fylla upp kartongen med utfyllnadsmaterial te.x tidningspapper.

Tänk dock på att Schenker iaf. tidigare har tagit extra betalt om kartongen överskrider deras standard mått.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

Orginalkartongen är gjord för att klara att skickas, vill du vara extra saker dock så kan du alltid vira in skärmen i bubbelplast samt fylla upp kartongen med utfyllnadsmaterial te.x tidningspapper.

Tänk dock på att Schenker iaf. tidigare har tagit extra betalt om kartongen överskrider deras standard mått.

Originalkartongen är inte öppnad och säljs i det skicket. Om jag virar bubbelplast på utsidan av kartongen kanske det inte syns att det är en bildskärm och den blir hårdare behandlad? Eller har det ingen betydelse? Ska det vara en "fragile" etikett på kartongen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jasm:

Originalkartongen är inte öppnad och säljs i det skicket. Om jag virar bubbelplast på utsidan av kartongen kanske det inte syns att det är en bildskärm och den blir hårdare behandlad? Eller har det ingen betydelse? Ska det vara en "fragile" etikett på kartongen?

Om den är oöppnad och säljs så skulle jag inte ha gjort något mer, då som sagt dessa förpackingar är gjorda för att kunna transporteras.
Kanske ta foto på kartongen för säkerhets skull om köparen skulle hävda skada vid framkomst, Schenker har dock om jag inte minns fel försäkring inbakad alla sina priser som täcker transportskada om skärmen skulle komma fram skadad.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.