Permalänk

Bildhantering iphone till mac

Detta "problem" är säkert framför ögonen men står fasen still. Älskar mac på många sätt men att hantera bilder från iPhone på macen gillar jag inte.

När jag importerat bilderna via iTunes. Hur sjutton får jag dom en å en i mappar? Om jag går in under bilder står det ju bara "bibliotek". Å en fil som innehåller alla.

Jag kanske bara vill kopiera någon till en annan mapp å därefter ändra storlek. Lägga på text osv.

Permalänk
99:e percentilen

Kör inte macOS själv, men har haft tre olika iPad sedan 2010. Går det inte att bara dra över bilderna till datorn i filhanteraren? De må ligga slumpmässigt fördelade i diverse slumpmässigt namngivna mappar på iOS-enheten, men du borde kunna få fatt i filerna iallafall.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av Alling:

Kör inte macOS själv, men har haft tre olika iPad sedan 2010. Går det inte att bara dra över bilderna till datorn i filhanteraren? De må ligga slumpmässigt fördelade i diverse slumpmässigt namngivna mappar på iOS-enheten, men du borde kunna få fatt i filerna iallafall.

Min iPhone dyker då inte upp i finder (filhanteraren) utan syns bara i iTunes. Bilderna finns på datorn efter impoeteringen men som sagt bara i ett bibliotek som ska öppnas

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Använd bildinsamling.app för att överföra bilderna, då kan du välja vilka du vill föra över och var de ska hamna.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Skrivet av dr slizer:

Använd bildinsamling.app för att överföra bilderna, då kan du välja vilka du vill föra över och var de ska hamna.

Hmm det kan jag ju i iTunes också. Jag vill ju kunna se en specifik bild i finder för att mixtra med tex. Nu ä ju dom jag valt i biblioteket filen under hämningar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Gamblewhore:

Hmm det kan jag ju i iTunes också. Jag vill ju kunna se en specifik bild i finder för att mixtra med tex. Nu ä ju dom jag valt i biblioteket filen under hämningar

Skickades från m.sweclockers.com

Om du använder bildinsamling så kan du överföra dem till datorn till vilken mapp du vill och behöver inte lägga dem i något bibliotek. Då kan du mixtra med en bild direkt från finder.

Däremot vet jag inget sätt där du kan montera telefonen som en enhet och få direkt åtkomst till filerna och därmed kunna mixtra med filerna direkt på telefonen.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"