Permalänk

Ny dator vid BF

Ännu en tråd om datorer inför BF, ska tänkte köpa ny komponenter för att bygga själv nu till BF. Jag är väl medveten om att någon av dessa produkter just inte behöver sänkas. Det är 4 år sen sist jag byggde, och tänkte skaffa mig lite input så jag inte tänker tokigt kring valet av komponenter. Jag satte ihop en lita här:

Jag har en 1440 skärm, och är intresserad av att spela typ rdr2, outer worlds. Budget ligger runt 21-22k men hittar gärna billigare likvärda alternativ
Moderkort: Finns det några fördelar med att gå efter x570? Eller duger 450 serien? finns det några bättre alternativ?
RAM: Hur mycket i prestanda förlust vore det att gå ner till 3200mhz istället för de 3600mhz i listan?
GPU: Finns det några kända problem med MSI varianter, några som har erfarenhet av detta kortet? Bättre varianter i ungefär samma prisklass?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 3700X | MSI B450 Tomahawk Max
Asus Geforce 2080 S ROG Strix | Fractal Design Edison M 750W - BF19
Corsair DDR4-2133 16gb x2 | Kingston SA2000
Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knumskull:

Ännu en tråd om datorer inför BF, ska tänkte köpa ny komponenter för att bygga själv nu till BF. Jag är väl medveten om att någon av dessa produkter just inte behöver sänkas. Det är 4 år sen sist jag byggde, och tänkte skaffa mig lite input så jag inte tänker tokigt kring valet av komponenter. Jag satte ihop en lita här:https://komponentkoll.se/bygg/GkKhL/

Jag har en 1440 skärm, och är intresserad av att spela typ rdr2, outer worlds. Budget ligger runt 21-22k men hittar gärna billigare likvärda alternativ
Moderkort: Finns det några fördelar med att gå efter x570? Eller duger 450 serien? finns det några bättre alternativ?
RAM: Hur mycket i prestanda förlust vore det att gå ner till 3200mhz istället för de 3600mhz i listan?
GPU: Finns det några kända problem med MSI varianter, några som har erfarenhet av detta kortet? Bättre varianter i ungefär samma prisklass?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Tack för svar. Ser att det finns en liknande GPU från Palilt för ungefär samma pris, är det några prestanda skillnader mellan den och den MSI som är i inlägget ovan?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 3700X | MSI B450 Tomahawk Max
Asus Geforce 2080 S ROG Strix | Fractal Design Edison M 750W - BF19
Corsair DDR4-2133 16gb x2 | Kingston SA2000
Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knumskull:

Tack för svar. Ser att det finns en liknande GPU från Palilt för ungefär samma pris, är det några prestanda skillnader mellan den och den MSI som är i inlägget ovan?

Palit har bättre kylning än Ventus, så skulle valt Palit.
Skulle definitivt inte köpt Kolink utan valt Corsair RM750 eller Seasonic som har bättre kvalité.