Chromebook svartvit vid inloggning. Gäster får färg.

Permalänk
Medlem

Chromebook svartvit vid inloggning. Gäster får färg.

Hej, här kommer min första fråga på Sweclockers;

Detta begriper jag inte;
har en ASUS Chromebook modell C201P som enbart visar allt i svartvitt när jag är inloggad. MEN, när jag loggar ut och loggar in som gäst visas allt som det ska, i färg! Hur jag får ordning på detta, förhoppningsvis, hoppas jag någon klok person på forumet kan hjälpa mig med, för jag är inte kunnig nog.

Tack och kom jag in på rätt forum med min fråga?

Östraå

Förtydligade rubriken från "Chromebook skärmproblem"/Thomas Y
Permalänk
Bildexpert 📺

@östraå: Välkommen till forumet! Förtydligade rubriken och flyttade till rätt forumdel som är supportdelen för bärbara datorer.

Jag har aldrig använt chromebook, inte ens luktat på dem eller medvetet sett dem med egna ögon och konstaterat "Jaha, det är så chrombook ser ut".

Men din fråga låter som ett klockrent exempel på att du har ställt in att just din användare att bilden ska vara svartvit. Detta är ofta en hjälpmedelsinställning för personer med nedsatt syn. Denna inställning nås kanske via märkliga tangenbordskombinationer. Men som alltså är en inställning du ändrat själv, medvetet eller omedvetet.

Var den inställningen finns har jag ingen aning om dock.

Permalänk
Medlem

Hej, det är inte högkontrastläge du råkat aktivera? Den blir ju inte svartvit men kanske kan uppfattas så?
Det ligger under tillgänglighetsfunktioner iaf.

Permalänk
Medlem

@Laxpudding:
Tack för svar. Jag har också lekt med tanken att jag ställt till det och antagligen är det så. Att googla på problemet har inte lyckats.
I min begränsade datorvärld tycker jag det ändå är konstigt att jag som gästinloggare får färger men som inloggad svartvitt. Ok, gott att vara inne på forumet. Här kan jag säkert lära mig mycket.
Allt gott hälsar östraå

Permalänk
Medlem

@Program:
Tack, jag har kollat det men det måste vara något annat.Att googla på problemet har inte lyckats.
I min begränsade datorvärld tycker jag det ändå är konstigt att jag som gästinloggare får färger men som inloggad svartvitt. Ok, gott att vara inne på forumet. Här kan jag säkert lära mig mycket.
Allt gott hälsar östraå

Permalänk
Medlem

@östraå: Inställningarna är per användare, vilket tyder på att det är något med inställningarna hos din "primäranvändare" som ställer till det.

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk
Medlem

@östraå Du har inte möjlighet att visa en bild på hur det ser ut? 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Inställningar > hjälpmedel > färgfilter

Permalänk
Medlem

Testa att, medan du är inloggad, trycka på Ctrl+förstoringsglas+H.

Annars finns det en gråskaleinställning har jag för mig, testa att klicka på kugghjulet i rutan som kommer fram när du klickar nere i högra hörnet, gå in på avancerade inställningar och leta efter accessability eller tillgänglighet. Klicka ur de saker som är iklickade så borde det lösa sig.

Fungerar inte ovan kan det vara något tillägg som jävlas, gå in i chrome och tryck på de tre prickarna i övre högra hörnet, välj verktyg->mer verktyg (eller vad det nu heter) och sedan tillägg/extensions. Har du många så stäng av ett i taget tills problemet försvinner och sätt sedan igång resten.

Fungerardet fortfarande inte låter problemet roligare

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Tack för er hjälp!
Jag ger upp nu. Det får vars svartvitt.
Hälsningar östraå

Permalänk
Medlem

@Laxpudding:

Hoppsan! Kul!

Plötsligt har skärmen färger igen!
Vad som hände vet jag inte , men jag tryckte här och där och tog bort tillägg och skruvade här och där. Ja, kan bara säga tack för era råd och intresse för mitt problem, som jag inte förstår hur det löstes. Nog er magi.
Jag ska snart komma med en pc-fråga. Den löser säkert någon alldeles galant här på forumet.
Härligt hälsar östraå

Permalänk
Medlem

@Program:

Hoppsan! Kul!

Plötsligt har skärmen färger igen!
Vad som hände vet jag inte , men jag tryckte här och där och tog bort tillägg och skruvade här och där. Ja, kan bara säga tack för era råd och intresse för mitt problem, som jag inte förstår hur det löstes. Nog er magi.
Jag ska snart komma med en pc-fråga. Den löser säkert någon alldeles galant här på forumet.
Härligt hälsar östraå

Permalänk
Medlem

@Seziuo:

Hoppsan! Kul!

Plötsligt har skärmen färger igen!
Vad som hände vet jag inte , men jag tryckte här och där och tog bort tillägg och skruvade här och där. Ja, kan bara säga tack för era råd och intresse för mitt problem, som jag inte förstår hur det löstes. Nog er magi.
Jag ska snart komma med en pc-fråga. Den löser säkert någon alldeles galant här på forumet.
Härligt hälsar östraå

Permalänk
Medlem

@KARNOU:
Hoppsan! Kul!

Plötsligt har skärmen färger igen!
Vad som hände vet jag inte , men jag tryckte här och där och tog bort tillägg och skruvade här och där. Ja, kan bara säga tack för era råd och intresse för mitt problem, som jag inte förstår hur det löstes. Nog er magi.
Jag ska snart komma med en pc-fråga. Den löser säkert någon alldeles galant här på forumet.
Härligt hälsar östraå

Permalänk
Medlem

@Daz:

Hoppsan! Kul!

Plötsligt har skärmen färger igen!
Vad som hände vet jag inte , men jag tryckte här och där och tog bort tillägg och skruvade här och där. Ja, kan bara säga tack för era råd och intresse för mitt problem, som jag inte förstår hur det löstes. Nog er magi.
Jag ska snart komma med en pc-fråga. Den löser säkert någon alldeles galant här på forumet.
Härligt hälsar östraå