Permalänk
Medlem

Sälja begagnad gamingdator

Fick en fråga av en bekant om att sälja min dator som hon vill ge till sin dotter i julklapp. Tror dottern är runt 13 och har aldrig haft en dator förut, men spelar mycket och tittar på streamers etc, kravet är att kunna spela Overwatch, vilket inte borde vara några problem. Jag är egentligen inte sugen på att investera i en ny dator, men samtidigt är det ju trevligt att passa på om man kan få något för min gamla. Här är mina specs:

CPU: Intel Core i5 4670K 3,4GHz Socket 1150 Box
RAM: 16GB Corsair Vengeance Black DDR3 1600MHz LP 2x8GB (CML16GX3M2A1600C10)
GPU: Gigabyte GeForce GTX 760 Windforce 3X OC HDMI DP 2xDVI 2GB (har ett 1070 Ti i nu men tänkte byta tillbaka till mitt gamla)
Moderkort: ASRock B85M Pro4
PSU: Fractal Design Newton R3 600W (funderar på att sätta i ett annat jag har och använda detta i nya bygget)
Chassi: Fractal Design Define R4 (Svart)
CPU-kylare: Noctua NH-U14S
HDD: Har kanske någon SSD jag kan slänga med, men min primära SSD behåller jag.

Rätt gamla grejer med andra ord, vad tror ni det kan vara värt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZkilfinG:

Fick en fråga av en bekant om att sälja min dator som hon vill ge till sin dotter i julklapp. Tror dottern är runt 13 och har aldrig haft en dator förut, men spelar mycket och tittar på streamers etc, kravet är att kunna spela Overwatch, vilket inte borde vara några problem. Jag är egentligen inte sugen på att investera i en ny dator, men samtidigt är det ju trevligt att passa på om man kan få något för min gamla. Här är mina specs:

CPU: Intel Core i5 4670K 3,4GHz Socket 1150 Box
RAM: 16GB Corsair Vengeance Black DDR3 1600MHz LP 2x8GB (CML16GX3M2A1600C10)
GPU: Gigabyte GeForce GTX 760 Windforce 3X OC HDMI DP 2xDVI 2GB (har ett 1070 Ti i nu men tänkte byta tillbaka till mitt gamla)
Moderkort: ASRock B85M Pro4
PSU: Fractal Design Newton R3 600W (funderar på att sätta i ett annat jag har och använda detta i nya bygget)
Chassi: Fractal Design Define R4 (Svart)
CPU-kylare: Noctua NH-U14S
HDD: Har kanske någon SSD jag kan slänga med, men min primära SSD behåller jag.

Rätt gamla grejer med andra ord, vad tror ni det kan vara värt?

1500kr ish

Skickades från m.sweclockers.com