Google Stadia – vad är det och vad ingår?

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

Nej men vad skådar mitt öga, Google har till slut rullat ut Stadia-butiken i webbläsaren. Nu är man inte längre bunden till mobil-appen för att kunna utforska och köpa spelutbudet. Sent ska syndaren vakna heter det ju. Nu återstår det bara att man ska kunna dela med sig av de skärmdumpar och videoklipp man fångar med Stadia-kontrollen.

https://i.pinimg.com/originals/52/8a/2a/528a2a5a1da6c4938c1fb72149bba623.jpg

Snyggt!

Det som jag saknar är just nu är lite mer speltekniska funktioner som saknas, tex är spela med handkontroll på PC och mobil utan sladd.

Jag funderar på att beställa en 3D-printad claw till telefonen. Efter att ha kollat upp det verkar det gå att beställa till en rimlig kostnad.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@twk: men spela med handkontroll fungerar ju alldeles utmärkt på PC, tänker du på någon speciell konfiguration? Jag spelar trådlöst med Xbox Elite Wireless Series 2, men har testat trådbundet med Dualshock 4 också.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@twk: men spela med handkontroll fungerar ju alldeles utmärkt på PC, tänker du på någon speciell konfiguration? Jag spelar trådlöst med Xbox Elite Wireless Series 2, men har testat trådbundet med Dualshock 4 också.

Det krävs väl fortfarande sladd för att spela med Stadiakontrollen på PC och mobil? Det var det jag syftade på. Vore skönt att kunna spela trådlöst, vilket är tanken med Stadiakontrollen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@twk: ah ja, för Stadia-kontrollen är det fortfarande trådat som gäller. Hoppas också på att Google aktiverar trådlöst läge för datorn där, vi får hoppas att det inte dröjer allt för länge till dess.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@twk: ah ja, för Stadia-kontrollen är det fortfarande trådlöst som gäller. Hoppas också på att Google aktiverar trådlöst läge för datorn där, vi får hoppas att det inte dröjer allt för länge till dess.

Det lär komma ganska snart tänker jag. Funderar som sagt på att beställa en claw, av denna typ: https://www.thingiverse.com/thing:4008153

Vore roligt att prova på telefonen, måste dock även ut och köpa en usb-c till usb-c kabel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Vill lägga mig i soffan och spela Stadia på Pixel 3a:an. Saknar dock en claw till kontrollen. Den officiella https://store.google.com/ca/product/power_support_holder_clip skall tydligen släppas snart, men frågan är om man kan köpa in en till Sverige? Utbudet på den svenska google store sidan verkar ligga långt efter de övriga.

Permalänk
Medlem

Skulle inte stadia basic komma denna månaden eller gissar fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ade182:

Skulle inte stadia basic komma denna månaden eller gissar fel?

I början av 2020, om jag minns rätt. Inget datum satt, vad jag vet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av coyote93:

Så många tror att det är någon form av Netflix för spel. Det är det verkligen inte. Du måste köpa spelen och du kan endast spela de med hjälp av Stadia. Good luck när Google stänger ner detta, precis som de gjorde med Google plus och så många andra projekt.

Skickades från m.sweclockers.com

Netflix nej, men mer som google books, amazon prime, rakuten TV, SF anytime, audioble osv osv.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard