Kan inte connecta min Chromecast Ultra till Google Home

Permalänk
Medlem

Kan inte connecta min Chromecast Ultra till Google Home

Hej!

Det är så att det har funkat felfritt med chromecast/google home. Men idag så fick jag min nya router och installerade den utan problem. Dock när jag skulle försöka connecta min Chromecast Ultra via Google Home så står den bara och laddar och sedan säger att den inte kan hitta chromecast. Har hört att man kan ändra wifi inställningar via Google Home men hittar inget.

Min chromecast var kopplad via mitt "rum" som kallades för "Vardagsrum", dock tog jag bort det. Vet inte om det som har strulat till det ännu mer? Chromecasten känner dock till "Vardagsrum" när Google Home söker efter enheter. Men går ej att connecta som sagt.

I alla fall så är detta väldigt störande och nu kan jag inte se något alls på TVn pga detta. Någon som vet vad man kan göra?

Hoppas detta inte verkar allt för rörigt!

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Anslut till ditt nya wifi med en telegon och abslut därefter cc:n till det nya wifi:t.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hothep:

Anslut till ditt nya wifi med en telegon och abslut därefter cc:n till det nya wifi:t.

Har ju provat det redan. Alltså nya wifi används redan av telefonen.

Permalänk
Medlem

Pröva att göra reset på Chromecasten. Jag hade liknande problem med min Chromecast och det hjälpte att göra reset på själva enheten.

"Håll ned knappen på sidan av Chromecast-enheten medan enheten är inkopplad i TV:n. LED-lampan börjar blinka med brandgult ljus. När LED-lampan lyser vitt släpper du knappen, så startas Chromecast-enheten om. "

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalle-anka:

Pröva att göra reset på Chromecasten. Jag hade liknande problem med min Chromecast och det hjälpte att göra reset på själva enheten.

"Håll ned knappen på sidan av Chromecast-enheten medan enheten är inkopplad i TV:n. LED-lampan börjar blinka med brandgult ljus. När LED-lampan lyser vitt släpper du knappen, så startas Chromecast-enheten om. "

Tack! Ska prova detta genast

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalle-anka:

Pröva att göra reset på Chromecasten. Jag hade liknande problem med min Chromecast och det hjälpte att göra reset på själva enheten.

"Håll ned knappen på sidan av Chromecast-enheten medan enheten är inkopplad i TV:n. LED-lampan börjar blinka med brandgult ljus. När LED-lampan lyser vitt släpper du knappen, så startas Chromecast-enheten om. "

Det funkade tack så mycket!