FiveM kraschar hela tiden!

Permalänk

FiveM kraschar hela tiden!

Hej! Nu vet jag inte hur många det är som använder FiveM. Men FiveM kraschar lite när som. Jag har testat att ta bort mappen "cache" och sedan ladda ner chachen igen. Men det kraschar fortfarande. Så jag undrar om någon vet vad man kan göra för att få bort alla kraschar.

//Lucas

Visa signatur

Dator 1: 16gb ddr4 ram, MSi GTX 1070ti 8gb, AMD Ryzen 5 3600XT
Dator 2: 8gb ddr3 ram, ASUS GTX 1050ti 4gb, Intel I5 3570k

Permalänk
Medlem

@Macluc123: Är de din klient eller en server du pratar om nu?

Permalänk

@AleMal: Min klient antar jag. För det kan krascha när som helst. Även om jag går ut ur en server

Visa signatur

Dator 1: 16gb ddr4 ram, MSi GTX 1070ti 8gb, AMD Ryzen 5 3600XT
Dator 2: 8gb ddr3 ram, ASUS GTX 1050ti 4gb, Intel I5 3570k

Permalänk
Medlem

@Macluc123: tror du att du kan slänga upp din CitizenFX.log? tänker antigen inom en spoiler tag här, eller typ pastebin?

Den ska finnas i FiveM Application Data mappen

Den hittar du enligt (copy paste från forum.yourthought.co.uk)

To Find and open your FiveM installation folder please follow the following steps:

  • Locate FiveM on your Desktop / Start Menu

  • Right Click.

  • Open File Location.

  • Done.

Dold text

Du skulle även kunna testa att bara installera om FiveM om du vill.

Permalänk
Visa signatur

Dator 1: 16gb ddr4 ram, MSi GTX 1070ti 8gb, AMD Ryzen 5 3600XT
Dator 2: 8gb ddr3 ram, ASUS GTX 1050ti 4gb, Intel I5 3570k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Macluc123:

Nu har jag inte läst många crash logar från FiveM men ser då inget skumt efter att jag har skummat igenom den där, vad hände när de kraschade? Vad gjorde du? Tänker om du va inne på en server, eller om du bara sat i en meny eller liknade. Värt att fråga, har det funkat tidigare? Samt har du köpt eller piratat GTA?

Permalänk

@AleMal: Jag har köpt gta. Det har fungerat förut. Det kan krascha mitt uppe i spelandet. Det kan krascha när jag går ut tillbaka till servermenyn.

Visa signatur

Dator 1: 16gb ddr4 ram, MSi GTX 1070ti 8gb, AMD Ryzen 5 3600XT
Dator 2: 8gb ddr3 ram, ASUS GTX 1050ti 4gb, Intel I5 3570k

Permalänk
Medlem

@Macluc123: Och du får inte upp något felmeddelande eller så häller? Vad har du för specs på datorn, borde inte vara det men man vet aldrig. Eftersom att jag inte kan se nått i loggen så vet jag faktiskt inte vad man ska göra, testa att installera om FiveM, om inte de hjälper så kan du testa att fråga på deras egna forum, eller i deras discord

Permalänk

@AleMal: Jag får upp ett felmeddelande. Men kommer inte ihåg vad det står. För det står olika varje gång. Jag har en I7 6700k, gtx 1070ti ocg 16gb ddr4 ram

Visa signatur

Dator 1: 16gb ddr4 ram, MSi GTX 1070ti 8gb, AMD Ryzen 5 3600XT
Dator 2: 8gb ddr3 ram, ASUS GTX 1050ti 4gb, Intel I5 3570k

Permalänk
Medlem

@Macluc123: Ja specsen ska det ju inte vara något fel på. När spelade du sist, och krasade de då? Nästa gång de krasar kan du spara felmeddelandet samt spara ner loggen någonstans då?

Permalänk

@AleMal: Jag spelade i Tisdags tror jag. Då kraschade det. Och sedan dess så har jag inte orkat sätta igång det igen

Visa signatur

Dator 1: 16gb ddr4 ram, MSi GTX 1070ti 8gb, AMD Ryzen 5 3600XT
Dator 2: 8gb ddr3 ram, ASUS GTX 1050ti 4gb, Intel I5 3570k