Xiaomi Mi 9, men vilken version?

Permalänk
Medlem

Xiaomi Mi 9, men vilken version?

Har tänkt mig att beställa hem en Xiaomi Mi 9. Men det finns en hel del olika versioner. Är det stor skillnad mellan dem?
Vilken rekommenderas för bäst prestanda för pengarna?

Tack!

Permalänk
Medlem

Jag har mi9 se, bra telefon men har redan börjat strula med touch och väldigt mycket lagg. Skulle valt annan telefon om jag var du.

Permalänk
Medlem

Jag har en mi9 mi 9 eller vad den heter (snapdragon 855 och "dropp kameran"
Och är otroligt nöjd med den.
Jag har 6gb och 128gb versionen.

Visa signatur

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aminoxxe:

Jag har mi9 se, bra telefon men har redan börjat strula med touch och väldigt mycket lagg. Skulle valt annan telefon om jag var du.

Ah ren nyfikenhet undrar jag vad det är med touchen som strular? Har en 9T pro själv, och ibland när jag skriver får touchen fnatt och tror jag vill till hemskärmen, och när jag går tillbaka och ska skriva hoppar den tillbaka igen, och så här ser det ut ett par gånger om dagen..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

~ Try to catch me ~

Permalänk
Medlem

Tror det har med uppdatering, uppdaterade för några dagar sedan och nu har det funkat ganska bra.
Annars kunde det vara t.ex. att jag den inte svarar när jag trycker, sedan helt plötsligt går den in och ringer ett samtal. Nästa sekund du trycker öppnar den 10 Google flikar. Ett tag så hade touchen lagt av helt. Och kunde ej komma in på den

Permalänk
Medlem

Bara jag som har extremt dålig batteritid på Mi 9? Eller ja, extremt dålig är att ta i men haft den i knappt ett halvår och det är redan betydligt sämre än vad den var från början. Klarar mig inte ens en hel dag om jag använder telefonen mycket.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

Bara jag som har extremt dålig batteritid på Mi 9? Eller ja, extremt dålig är att ta i men haft den i knappt ett halvår och det är redan betydligt sämre än vad den var från början. Klarar mig inte ens en hel dag om jag använder telefonen mycket.

Har du versionen med 3300 mah?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av wootz91:

Har du versionen med 3300 mah?

Skickades från m.sweclockers.com

Yes, det har jag.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem

@kwame: jag har bara haft min en dryg månad så kan bara svara för denna tiden.
Jag gick från en Samsung s8 plus och kan bara säga att batteriet håller väldigt mycket längre på mi9.
Jag har iof satt allt som är möjligt att sätta i mörkerläge och stängt av alla "onödiga" notifikationer.
Jag använder telefonen till podcast och en hel del surf men är förvånad att jag alltid har 35% kvar på kvällen.
Sen så laddar den ju upp grymt snabbt om man skulle behöva det.
Mvh

Visa signatur

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-