COD MW går knappt att spela

Permalänk
Medlem

COD MW går knappt att spela

Tjena! Jag köpte nyss det nya MW. Men jag är väldigt missnöjd. Ljudet brusar eller stängs av helt och hållet i någon sekund, grafiken är riktigt dålig i miltiplayer (campaignen har dock bra grafik), hela datorn låser sig när jag tabbar ur och fps:en är riktigt låg på 20-30 fps. Har uppdaterat mina drivrutiner, inga program körs i backgrunden och datorn är heller inte för varm. Alla spel som GTA, CS, BF4 och massa andra spel beter sig absolut inte såhär och det går jättebra att spela dom spelen. Har någon tips på hur man fixar detta?

Har två skärmar en 1920x1080 och en 4K TV där jag har Discord eller annat på.
Jag har GTX 1080 OC, Ryzen 5 2600X, SSD, HDD, 8GB RAM

Permalänk
Medlem

Vet inte om man får sådana problem när man har för lite ram, men är inte minimum 16gb ram till mw?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Musik rigg: | R5 2600 | RTX 2070 | 32GB | 34" 144Hz |
Gaming rigg: | Xbox Series X | 55" gammel lcd | ikea soffa |
Min musik på Spotify: https://open.spotify.com/track/6JMTNoPXVuMjHkCO2pSA6S?si=8efa...

Permalänk
Medlem

Kollade upp det och det verkade ej så. Min kompis med sämre grafikkort, processor och lika mycket ram som mig kan köra spelet utan något problem

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kan de vara shadercatch som laddar?

Permalänk

Tror nästan att ramen kan vara problemet. Jag har en ryzen 2600 och spelar alltid med en overlay där jag kan se minnesanvändningen i realtid. Jag fick förut ett problem där spelet frös i ca 8 sekunder kanske var 20:e minut. När spelet kom tillbaka kunde jag se att ramanvändningen låg på 15,9gb, för att sedan sakta går ned till 11gb.

Jag uppgraderade faktiskt förra veckan till 32gb, och efter min uppgradering så har jag inte fått en enda av dessa frysningar. Sannolikt är det någon knasig optimeringsbrist i spelet som stundom får ramanvändningen att spika åt fanders. 16 gb bör ju verkligen räcka tycker man.

Jag har två kompisar som jag brukar spela med som aldrig upplevt dessa frysningar, men de kör på Sandy Bridge respektive Coffee Lake (båda med 16gb ram). Vet inte ifall det är något med ryzenprocessorerna med just detta spelet som får ramanvändningen att skena iväg....

8gb är nog verkligen i den tunna laget för modern warfare 2019. Googla och se ifall folk med 8gb ram upplever samma problem vettja!

Visa signatur

Lian Li 011 Air Mini | Ryzen 7800X3D | EK-Nucleus AIO CR240 Lux | | G.Skill Trident Z5 NEO DDR5 6400mhz | Radeon 7900 XTX Hellhound | Asus ROG Strix B650-A Gaming | DeepCool PX1200G | Western Digital SN850X 2TB | Crucial P3 4TB | +Femtioelva rgb-fläktar^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaprisen:

Tror nästan att ramen kan vara problemet. Jag har en ryzen 2600 och spelar alltid med en overlay där jag kan se minnesanvändningen i realtid. Jag fick förut ett problem där spelet frös i ca 8 sekunder kanske var 20:e minut. När spelet kom tillbaka kunde jag se att ramanvändningen låg på 15,9gb, för att sedan sakta går ned till 11gb.

Jag uppgraderade faktiskt förra veckan till 32gb, och efter min uppgradering så har jag inte fått en enda av dessa frysningar. Sannolikt är det någon knasig optimeringsbrist i spelet som stundom får ramanvändningen att spika åt fanders. 16 gb bör ju verkligen räcka tycker man.

Jag har två kompisar som jag brukar spela med som aldrig upplevt dessa frysningar, men de kör på Sandy Bridge respektive Coffee Lake (båda med 16gb ram). Vet inte ifall det är något med ryzenprocessorerna med just detta spelet som får ramanvändningen att skena iväg....

8gb är nog verkligen i den tunna laget för modern warfare 2019. Googla och se ifall folk med 8gb ram upplever samma problem vettja!

Mjo ser det på mina datorer att spelet använder mellan 10-11gb ram så kan nog vara 8gb som är felet?

Permalänk
Medlem

Spelet funkar bra nu. Tror det var shaders som inte hade direkt blivit klara än men tack så mycket för tipsen