Volte mm. Går inte att surfa samtidigt som jag telefonerar..

Permalänk

Volte mm. Går inte att surfa samtidigt som jag telefonerar..

Hoppas jag inte provat allt ännu! Har ringt Comviq, LG support och diskuterat saken på fb. Ecetera.
Jag bor ute på landet utan fiber och oftast med 4g. Har inte dubbla simkort och det gäller alltså en LG G7 thinQ android.

Jag måste ju för bövelen kunna komma ut på Internet samtidigt som jag talar i telefonen!

Permalänk
Medlem

Om du provar att ställa in så att samtal går vi 3G och 4G endast används till Data, fungerar det då?

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

@And-roids 511:

Enligt Swedroid har den telefonen inte stöd för VoLTE vilket gör att den kopplar ner 4G anslutningen vid samtal. Du behöver således en annan telefon för att få det att funka

https://swedroid.se/forum/threads/volte.159998/

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Fast operatören måste väl acceptera det också?

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Bara på dessa modeller: https://www.tele2.se/tackning-nat/volte

Comviq går i Tele2s system.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem

Dels måste det vara en modell med volte. Det måste också vara en modell som stöds av operatören. Vilket din modell inte verkar göra.

Permalänk
Medlem

Det går om man rotar den och editerar i filerna som enablar VoLTE och Voip då telefonen i sig stöder det.

Det är i princip det som görs när operatörerna skickar ut uppdateringar som slår på stödet.
Men eftersom operatörerna struntar i det på en modell som de ändå har sålt eftersom de struntar i udda modeller vilket är lite fult eftersom söker man på telefonens egna specifikationer så har den stöd. Hur många lusläser operatörenas egna listor som är väl undangömda många gånger.

Lösningen då är Xda-developers tips. Jag tänker dock vänta tills garantin går ut innan jag kan tänka mig rota telefonen.

Har själv samma problem med den luren och vill helst inte byta då ljudet med trådade bättre lurar är så otroligt mycket bättre på LG G7 ThinQ än min Samsung S9 som däremot istället har stödet för VoLTE och Voip påslaget från Tele 2.

Ibland har jag använt Samsung som telefon och delat ut hotspot och bara använt LG som musikspelare men orkar oftast inte släpa runt på två telefoner eller min lösa DAC som jag använde med Samsung med den jobbiga nackdelen att det gick inte att ladda telefonen när USB kontakten var upptagen av DACen.