ROG STRIX LC 240 flätar varvar upp och ner !

Permalänk
Avstängd

ROG STRIX LC 240 flätar varvar upp och ner !

behöver hjälp med cpu kylare (ROG STRIX LC 240) det räcker med att jag går in på Youtube så varvar fläktarna upp jättefort och sen ner osv. Det måste väl gå att ställa in den ?? jag kör med ett ASUS ROG STRIX B450-F GAMING moderkort

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Jag använder Argus Monitor och ställer in att fläkten för processorkylaren ska köra efter en 15s average, då slipper man momentana spikar i temperaturen.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

@malinen8989
Om man inte vill använda sig av ett program som te.x det som Vzano nämner, så brukar det gå att ändra på i BIOS/UEFI genom att ändra profil för CPU fläkten (brukar finnas alternativen Silent/Normal/Turbo) alternativt kan man på många nyare moderkort skapa en egen fläktkurva.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Belzader:

@malinen8989
Om man inte vill använda sig av ett program som te.x det som Vzano nämner, så brukar det gå att ändra på i BIOS/UEFI genom att ändra profil för CPU fläkten (brukar finnas alternativen Silent/Normal/Turbo) alternativt kan man på många nyare moderkort skapa en egen fläktkurva.

@Belzader: jag hittade inställningarna i bios nu är det mycket bättre jag gjorde någon egen fläkt kurva pluss ändrade tid på hur lång tid det skall ta för fläktarna att varva upp.