Permalänk
Medlem

Svive Fornax Tier 2 köpråd!

Hej.
Är denna stol något att ha? Svive Fornax Tier 2 , komplett har bra pris på den nu.
Någon som har testat denna eller någon annan Svive stol?
Har även hittat en begagnad AK Racing Prox series , inga kontorsstolar då det inte är jag som ska köpa den.
Mvh / Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Jag har haft en Svive Phoenix i lite över ett år nu. Har ingenting att klaga på alls förutom att den medföljande svankkudden var ganska värdelös. Sitter helt vansinnigt med den på.

Det enda jag saknar när jag sitter här i den är egentligen bara vadderade armstöd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phedd:

Jag har haft en Svive Phoenix i lite över ett år nu. Har ingenting att klaga på alls förutom att den medföljande svankkudden var ganska värdelös. Sitter helt vansinnigt med den på.

Det enda jag saknar när jag sitter här i den är egentligen bara vadderade armstöd.

Jag beställde den jag länka till , sen får vi se om han blir nöjd.
Vi köpte först en Mission stol för 900kr på Netonnet , men den va han inte nöjd med och det kan jag förstå!
Har läst lite om denna stol och det är blandade betyg , men överlag så är det på den positiva sidan.
Tack för svaret / Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Har haft en Svive Hoba ett tag. Trevlig tron fungerar bra med Roccat Sova armstöden stöder upp det perfekt. Men det är främst om du sitter framför en stor tv snarare än en liten 24" monitor samt har plats för den.

Nog ännu populärare hos katten. Kan bräsa ut sig rejält i den. Härligt riv i tyget och gungfunktionen verkar göra det än roligare att hoppa och balansera på ryggstödet och vad hon nu hittar på.

Ergonomiskt så ger den ju kanske inte så mycket stöd. Använder man recliner funktionen så finner man ibland att man vill kunna låsa den i läge mitt emellan liggande och upprätt. I liggande läge så är den fullt ergonomisk dock. Upprätt kan du låsa den dock. Men mjuk stoppning och det finns oändliga sätt att variera sittställningen när man har så mycket plats.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x