Hur får jag Windows 10 att sluta skapa pin-koder?

Permalänk
Medlem

Hur får jag Windows 10 att sluta skapa pin-koder?

Hej
Installerade om min dator förra veckan och tog då bort lösenord och pin så att jag kommer direkt till skrivbordet när jag startar datorn. Det fungerar bra tills datorn går ned i viloläge och jag väcker den. Då vill den att jag ska skapa en ny pin för datorn (finns ingen knapp för att avbryta) och sedan måste jag ta bort pinkoden igen för att slippa skriva i den när jag ska starta datorn.
Någon som vet en lösning på detta förutom att ställa in så att datorn ej går ned i viloläge?

Tack på förhand.

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem

Gå in i systeminställningar, sen till "Accounts", därefter till "Sign-in options" och ner till "Require sign-in". Sätt till "Never", så är det fixat.

Jag vet inte vad Microsoft kallar ovanstående i svensk översättning, för jag har systemet på engelska.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Gå in i systeminställningar, sen till "Accounts", därefter till "Sign-in options" och ner till "Require sign-in". Sätt till "Never", så är det fixat.

Jag vet inte vad Microsoft kallar ovanstående i svensk översättning, för jag har systemet på engelska.

Tack!

Visa signatur

Hej