Prisvärd "halvkraftig" speldator vintern 2019?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kasken:

Tack för det, nästa dumma fråga då. Går det lika bra med detta?
Som jag kan utläsa är det i princip samma, bara mATX formfaktor, men jag kanske missat nått?

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?q=msi+b450+pro+max&p=5164493

Här är en väldigt bra video där Buildzoid går igenom en väldigt massa moderkort och rekommendationer baserat på hur bra VRM osv korten har. Där kan du kika för att få dig en egen bra uppfattning på vad man ska satsa på eller ej
Genomgång Moderkort

MSI korten är för det mesta väldigt bra hur som.

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell & Frog Mini
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • DT 700 Pro X • Schiit stack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zmt:

Här är en väldigt bra video där Buildzoid går igenom en väldigt massa moderkort och rekommendationer baserat på hur bra VRM osv korten har. Där kan du kika för att få dig en egen bra uppfattning på vad man ska satsa på eller ej
Genomgång Moderkort

MSI korten är för det mesta väldigt bra hur som.

Valet föll på ett MSI, blev även uppgradering till 3600x eftersom Dustin fick för sig att sälja dom för samma pris som 3600

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kasken:

Valet föll på ett MSI, blev även uppgradering till 3600x eftersom Dustin fick för sig att sälja dom för samma pris som 3600

Tack för det tipset! Kollade prisjakt och såg att Webhallen också hade dem för samma pris så jag slog till direkt! Det blev också ett Gigabyte B450I AORUS PRO WIFI - ITX och ett Radeon 5700 refurb som låg i fyndhörnan. Hoppas att det blir ett hyfsat bra system. Jag har tänkt att vattenkyla allt och är mer intresserad av ett tyst system än att överklocka och sådant.