socket.io auto update vid DB förändringar

Permalänk

socket.io auto update vid DB förändringar

Hej

Har min backend nedan som pratar med en SQL db:

let SQLConn = mysql.createConnection('mysql://djcp7bmvky3s0mnm:osp74zwrq5ut4gun@m60mxazb4g6sb4nn.ch...'); console.log("Ansluten till DB :)"); //console.log(SQLConn); //runSQLConn(correctSQLStatements('default')); //function runSQLConn(currentStatement) { // Creates a connection between the server and my client and listen for SQL changes ioListen.on('connection', (listen) => { listen.on('SQLDataListen', function (data) { SQLConn.connect(function(err) { if (err) throw err; SQLConn.query(correctSQLStatements('default'), function (err, sqlResult) { console.log(sqlResult); console.log('40'); if (err) { SQLConn.release(); return; } ioListen.emit('do_something', (sqlResult) => { console.log(sqlResult); }) //SQLConn.release(); }); }); });

Målet är att sql datan loggas till min terminal och det bör det om jag bara lägger, koden enligt:

SQLConn.connect(function(err) { if (err) throw err; SQLConn.query(correctSQLStatements('default'), function (err, sqlResult) { console.log(sqlResult); console.log('40'); /* if (err) { //SQLConn.release(); return; } */ /* ioListen.emit('do_something', (sqlResult) => { console.log(sqlResult); }) */ //SQLConn.release(); }); });

Vill alltså att datan visas i terminalen inkl att den auto update när jag manuellt lägger något i db, går det?

Mvh Fredrik

Visa signatur

Computer: Windows 10, 64-bit, Intel i9 - 10850K, Asus Rog MAXIMUS XII HERO (WI-FI), 32GB RAM, Asus RTX3070

Game control: Home Cockpit, Keyboard, Saitek Pro Flight X-56 Rhino H.O.T.A.S. 

Permalänk
Medlem

Change Data Capture (CDC) kanske vore något? Finns en del olika projekt på https://github.com/wushujames/mysql-cdc-projects/wiki

Visa signatur

flippy @ Quakenet