Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Diablo IV i 24 minuters Barbarian-gameplay

Diablo IV i 24 minuters Barbarian-gameplay

Att kalla Diablo IV en emotsedd speltitel är något av en underdrift. Nu kan du beskåda hela 24 minuter av gameplay som Barbarian.

Läs hela artikeln här

Nu har jag inte spelat Diablo sedan II:an, för en herrans massa år sedan, men det här ser ju om inte annat snyggt ut.

Man borde kunna spela som de onda, typ välja story

En gång i tiden gjorde Blizzard bra spel idag är det bara lootboxes och grind som gäller.

Skrivet av Klappa:

En gång i tiden gjorde Blizzard bra spel idag är det bara lootboxes och grind som gäller.

Ja fy för grind. Tacka vet jag D2!

Jag är rätt så säker att jag kommer köra D4. Övriga produkter har jag tappat allt sug på.
Lyssnade lite på Kripparians tankar om spelet då han fick spela demot. Alldeles för tidigt att säga något om hur det är. Majoriteten av saker kommer nog ändra sig innan nästa demo/beta och launch.

Ser fram emot detta, men förväntar mig inget förrän 2021.
Under tiden så har jag nu installerat Open Beta av Lost Ark som är sjukt kul att lira.

Blir bra att ha ett till alternativ från path of exile.
Dessa spel tenderas att spela i omgångar (ligor)

Skrivet av Klappa:

(MMO)RPG med grind? Vad är det för nytt påfund?

Det kommer i slutändan finnas 1 eller max 2 sätt att spela varje klass på enligt någon guide folk kommer på.

Så med det sagt så spelar nog dessa personer klassen fel i 24 minuter för att hypa upp spelet.

Skrivet av gabriel15:

Så med det sagt så spelar nog dessa personer klassen fel i 24 minuter för att hypa upp spelet.

Va?

Alltså man kan spela karaktärer hur man vill, men givetvis är det något eller några builds som presterar bättre än andra. Så var det i D2 med - det är få palas som kör vengeance, 90% kör hammer och de andra 10% kör zeal. Samma med barbarer och vilken klass som helst. Det har blivit mycket tydligare med D3, på grund av grifts och leaderboards där man får det hela svart på vitt, men det har alltid varit så och är nog oundvikligt.

För egen del är det lugnt, jag behöver inte ha meta-buildsen. Men jag hoppas att de kan utjämna det något; att prioritera legendaries över set items är ett bra steg på vägen.

Bara tre klasser av fem som är discloseade. Skulle tro att de kommer att ha en range-gubbe, hoppas de går tillbaka till Amazon. Då finns det bara en plats kvar, och den borde gå till någon form av caster, typ necro. Lite tråkigt för min favoritklass är Paladins. Kanske kommer de göra en summoner-twist av Paladinen, vilket jag inte hoppas. Aja, får vänta till D4 exp då

Får mer d3 vibbar än d2 vibbar, speciellt av inventoryn.. d2 remaster vs d4 så blir det nog med stor säkerhet d2 remaster som kommer att spelas.

Jag var stor fan av Diablo 2 för många år sedan, men nu är allt intresse helt borta. Jag reagerade inget speciellt när dom spelade i videon. Orkar inte spela flera timmar längre

Vissa människor går inte att tillfredställa. Ser ju förfan heeeeelt magiskt ut! Som den Diablo 3 som vi alla väntat på!

Spontant gillar jag designen. Man kan se att dom tar efter Diablo 2. . Jag hypar ialf redan. Har mycket svårt att se dom göra ett sämre spel än diablo 3. Det kan till och med bli riktigt bra.

Dags och förboka haha? : länk

Senast redigerat 2019-11-06 15:27

Ser fruktansvärt bra ut, är sjukt taggad.
Även Diablo 3 blev ju ruggigt bra tillslut även fast första året var lite av en besvikelse.

Någon som vet om devs nämnt något om identifying? Ser jäkligt kluttrigt ut med alla dessa långa namn på saker. Ser hellre att det står ”One-handed Mace” så får man identifiera den, blir ju lite som en extra överraskning med!

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Sjoooberg:

Någon som vet om devs nämnt något om identifying? Ser jäkligt kluttrigt ut med alla dessa långa namn på saker. Ser hellre att det står ”One-handed Mace” så får man identifiera den, blir ju lite som en extra överraskning med!

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle vara konstigt om man frångick den biten, tror de ville göra det enkelt just under demot bara.
Vill nästan sticka ut med hakan och säga att det kommer finnas i livespelet, inget devs har sagt ännu dock.

Det är fan på tiden att de släpper ett nytt Diablo! Efter flera säsongers kämpande i D3 så har jag tröttnat och vill ha något nytt.. Dock fick vi väl lite förändringar på senare seasons så som community buffs osv för att bryta normen lite.

Jag tittade på Rykker's demo stream igår. Ser lovande ut än så länge men det är fortfarande tidigt. Tror inte spelet släpps tidigare än våren 2021.

Jag hoppas att antalet spelare inte blir så många att det kryllar av dom i den publika spelvärlden. Några enstaka åt gången räcker, annars försvinner upptäcktskänslan.

Det nya, mörka temat är ett steg i rätt riktning men det kan vara råare, tycker jag. Sen tyckte jag att färgerna var överdrivet urtvättade. Det måste inte ha 10 nyanser av brunt för att se realistiskt ut, men som sagt, det är fortfarande tidigt och vi har bara fått se en liten snutt av spelet. Håller tummarna för ett välpolerat Diablo som inte sprutar legendaries i ansiktet på'n.

Kan nog bli roligt, men det är väldigt likt förgångarn dom verkar vara rädd för att göra nått nytt.