Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

AOC avtäcker IPS-skärm med avskalad Porsche-design

AOC avtäcker IPS-skärm med avskalad Porsche-design

Med skärmen Q27T1 vill AOC sticka ut från mängden av utsvävande stilspråk med en avskalad design signerad F.A. Porsche.

Läs hela artikeln här

Att strunta i Vesa-fästen är bara snobberi

Ang. att skärmfoten inte tillåter antingen vridning, rotering eller lutning lät rätt dumt. Snacka om form före funktion

Skickades från m.sweclockers.com

Har extremt svårt för asymmetrisk design.

Har svårt att hitta nått positivt här men den är förvånansvärt billig för att vara Porsche design.

Tar mindre plats är fötterna på spelskärmar som tar halva skrivbordet, typ predator skärmar.
Minimala > enorma skulle jag betala mera för.

Har den VESA stöd då?

Precis vad jag sökte efter när jag var ute efter skärm senast, hade dock varit fint med lite högre uppdateringsfrekvens.

Alltså, det finns en marknad för den där foten, om man gör den spegelvänd.

Finns spelare som vill sitta med näsan mot panelen med ett \ vinklat tangentbord, då kommer skärmfoten oftast i vägen.

Hur är det ens "porsche" design? Ser ut som en vanlig oanvändbar skärm t ex vem som helst brukar släppa årligen utan justeringsmöjligheter på höjd osv.

Fick lust att maila F. A. Porsche studion och tala om för dem att deras monitordesign suger. Men lyckades hålla mig.

Varken vacker eller funktionell, är det verkligen så Porsche vill framstå?

Skickades från m.sweclockers.com

Hur kan något ha mer än 100% av något?

@ZothOmmog Hihi, egentligen inte men det handlar om förhållanden, skärmen klarar mer än 100% av sRGB vilket inte är konstigt. Om du har en hög pengar på 100:- så är denna hög 100%. Om din kompis har en hög med 200:- är det 200% jämfört mot din hög men högen i sig själv kan aldrig vara mer än 100%.
Något åt det hållet ligger det till tror jag..

ojoj, vilket failskärm, säljer säkert bra ....... kanske dom borde ha en fallskärm

Skrivet av ZothOmmog:

Hur kan något ha mer än 100% av något?

Då sRGB är en förhållandevis liten färgrymd så är det inte helt svårt att se att man kan visa 110% av den(Alltså mer än den specificerade färgrymden)

On topic: Kan inte förstå varför man släpper en monitor HELT utan inställningsmöjligheter OCH avsaknad av VESA. Hur ska man kunna sitta ergonomiskt och bra framför en sån här monitor?
Sen att den inte ens är speciellt snygg gör inte saken bättre (Ja, jag vet att det är högst individuellt).