Trådlöst headset, det absolut bästa?

Permalänk
Avstängd

Trådlöst headset, det absolut bästa?

Oy!

Letar eventuellt efter ett trådlöst headset med mic till datorn. Mod mic har jag lirat med ath50 men vill övergå till helt trådlöst isyället

Vilket alternativ är det bästa gällande bra mic Och bra ljud (så gott det går).?

Alltså ett komplett headset upp mot en 4000 budget.

Permalänk
Medlem

Arctis Pro Wireless är jag nöjd med.
Sennheiser GSP 670
Astro A50 Gen4 ska vara ok enligt tester.

Visa signatur

Intel Core i7 13700K@Stock på Custom Loop, ASUS ROG MAXIMUS Z690 HERO, 32GB, Powercolor 6950XT Red Devil, G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6000, Hyte Y60, Samsung NVME 980Pro 1TB, 2X WD Black SN850 1TB NVME, Intel 545s 512GB.
Skärm: Corsair Xeneon Flex 45", Samsung G7 32"
Server:UnRaid OS, Fractal Design Node 804, Asus Sabertooth Gryphon Z97, Intel XEON 1220v3, 32GB DDR3 RAM, 14TB Storage.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Minisulan:

Arctis Pro Wireless är jag nöjd med.
Sennheiser GSP 670
Astro A50 Gen4 ska vara ok enligt tester.

Arctic - Läste lite om dessa och har varit lite skeptisk iom att det är steelseries (vilka förövrigt brukade sitta riktigt bra, men katastrofalt ljud). Får mig att tänka på typ "beats" och liknande. Kanske får fundera om dock då dessa finns i toppen av många tester.

Sennheiser GSP 670 - Har haft trådade GSP tidigare och dessa ska vara väldigt lika. Dock verkar micen vara katastrofal enligt många recensioner?

Astro A50 - Läste lite negativt om batteritiden som endast var runt 10h. Annars verkar dom rätt ok.

---

Är det detta man får leva med trots högre prisklasser alltså? GSP 670 hade jag faktiskt lutat mot om micen inte var ett problem

Permalänk
Medlem

Finns även Audio Technica men inte så bra koll på hur de är.
https://www.inet.se/produkt/6608571/audio-technica-ath-g1wl-w...

Permalänk
Medlem

Bra trådlösa (Bose / Sony ex.) + trådlös modmic.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcm:

Oy!

Letar eventuellt efter ett trådlöst headset med mic till datorn. Mod mic har jag lirat med ath50 men vill övergå till helt trådlöst isyället

Vilket alternativ är det bästa gällande bra mic Och bra ljud (så gott det går).?

Alltså ett komplett headset upp mot en 4000 budget.

Har själv Audiotechnicas egna https://www.inet.se/produkt/6608571/audio-technica-ath-g1wl-w...

Micen är inte super bra, men ruskigt sköna hörlurar och bra ljud

Annars har du Arctis 7 https://www.inet.se/produkt/6301807/steelseries-arctis-7-svar... , dock ska man ha ganska litet huvud för dom.

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Medlem

Även jag letar efter ungefär samma saker / krav. Jag har dock väldigt dålig koll på trådlös-marknaden. Jag har själv provat Arctic Pro wireless men dem är inte alls djupa nog för mina öron (slår emot lurarna inuti).
@Frong
Några förslag?

Batteritiden är ju alldeles för låg på de flesta trådlösa enheter dock. Min mus från Logitech har ju nu 160 timmar och det känns väldigt skönt. Ska lurarna ha låg tid (under 30-40 timmar) så bör det finnas ett laddningsställ för dem tycker jag.
Jag har redan Bose QC35 som tex är 20 timmar batteritid. Och visst, det fungerar till och från jobbet men skulle inte förlita mig på dem för gaming.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Slår ett slag för SE Arctis 7. Fantastiskt bekväma och micen är kanon! Batteritiden är även den bra.
Ljudet i dom är ok!

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcm:

Arctic - Läste lite om dessa och har varit lite skeptisk iom att det är steelseries (vilka förövrigt brukade sitta riktigt bra, men katastrofalt ljud). Får mig att tänka på typ "beats" och liknande. Kanske får fundera om dock då dessa finns i toppen av många tester.

Sennheiser GSP 670 - Har haft trådade GSP tidigare och dessa ska vara väldigt lika. Dock verkar micen vara katastrofal enligt många recensioner?

Astro A50 - Läste lite negativt om batteritiden som endast var runt 10h. Annars verkar dom rätt ok.

---

Är det detta man får leva med trots högre prisklasser alltså? GSP 670 hade jag faktiskt lutat mot om micen inte var ett problem

Gick från G933 till GSP 670 och enligt dom jag pratar med så är ljudet mycket renare från GSP 670, så totalt värdelös är den nog inte. Beror nog lite på vad man jämför med också, en trådad mic kommer ju alltid att vara bättre med dagens standard.

Även ljudbilden är mycket bättre och komforten är mycket högre, sen slipper man knarrandet från G933 också.

Jag är nöjd, dock är Sennheisers mjukvara är dock väldigt buggig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nivity:

Finns även Audio Technica men inte så bra koll på hur de är.
https://www.inet.se/produkt/6608571/audio-technica-ath-g1wl-w...

Ska kika närmre på dessa!

Skrivet av frong:

Bra trådlösa (Bose / Sony ex.) + trådlös modmic.

Problemet med vanliga trådlösa är att dom går via bluetooth. Således blir det delay på 2-3 sekunder vilket går bort :/

Skrivet av HaBBarN:

Har själv Audiotechnicas egna https://www.inet.se/produkt/6608571/audio-technica-ath-g1wl-w...

Micen är inte super bra, men ruskigt sköna hörlurar och bra ljud

Annars har du Arctis 7 https://www.inet.se/produkt/6301807/steelseries-arctis-7-svar... , dock ska man ha ganska litet huvud för dom.

Acrtis 7 är sämre version av deras pro modell antar jag? Micen verkar vara det knepiga när det gäller färdiga headsets. Jag har modmic idag på mina trådade, dock räcker batteriet inte mer är några timmar ofta.

Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Även jag letar efter ungefär samma saker / krav. Jag har dock väldigt dålig koll på trådlös-marknaden. Jag har själv provat Arctic Pro wireless men dem är inte alls djupa nog för mina öron (slår emot lurarna inuti).
@Frong
Några förslag?

Batteritiden är ju alldeles för låg på de flesta trådlösa enheter dock. Min mus från Logitech har ju nu 160 timmar och det känns väldigt skönt. Ska lurarna ha låg tid (under 30-40 timmar) så bör det finnas ett laddningsställ för dem tycker jag.
Jag har redan Bose QC35 som tex är 20 timmar batteritid. Och visst, det fungerar till och från jobbet men skulle inte förlita mig på dem för gaming.

Mhmm, finns ju sennheisers GSP 370 med 100h batteritid. Dock verkar det inte vara någon supermic. Samma problem som GSP670 med andra ord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Även jag letar efter ungefär samma saker / krav. Jag har dock väldigt dålig koll på trådlös-marknaden. Jag har själv provat Arctic Pro wireless men dem är inte alls djupa nog för mina öron (slår emot lurarna inuti).
@Frong
Några förslag?

Batteritiden är ju alldeles för låg på de flesta trådlösa enheter dock. Min mus från Logitech har ju nu 160 timmar och det känns väldigt skönt. Ska lurarna ha låg tid (under 30-40 timmar) så bör det finnas ett laddningsställ för dem tycker jag.
Jag har redan Bose QC35 som tex är 20 timmar batteritid. Och visst, det fungerar till och från jobbet men skulle inte förlita mig på dem för gaming.

Jag kör faktiskt fortfarande på mina gamla Bose som ej är trådlösa. Min plan är dock att köpa ett par trådlösa när dom beger sig och då blir det Bose/Sony om nu inte det är massa delay oavsett BT-mottagare. Enligt Xcm kan det vara ett problem.

Funkar de nya modellerna enbart att ladda? Mina har separata batterier som jag byter enkelt då jag kör uppladdningsbara från IKEA med laddstation vid datorn.

Skrivet av Xcm:

Problemet med vanliga trådlösa är att dom går via bluetooth. Således blir det delay på 2-3 sekunder vilket går bort :/

Jag har läst några stycken 'recensioner' där folk använt antingen de nya Bose (qc35?) eller Sony's XM3/4 som tycker det funkar utan delay med en bra mottagare i datorn. Kan det vara BS? Jag har själv inte prövat då jag fortfarande kör med mina Bose QC15 som är trådbundna.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

A50 är nästan det sämsta headsettet jag använt. Dålig batteritid, tappade kopplingen osv.
Enda som var sämre var nog de tidiga versionerna av Siberia som alltid gick sönder.

Bästa jag gjort var att skaffa ett rejält headset med en 5-meterskabel, så kan jag vandra omkring lite ändå. Fyller samma funktion som ett trådlöst headset för mig.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Jag kör faktiskt fortfarande på mina gamla Bose som ej är trådlösa. Min plan är dock att köpa ett par trådlösa när dom beger sig och då blir det Bose/Sony om nu inte det är massa delay oavsett BT-mottagare. Enligt Xcm kan det vara ett problem.

Funkar de nya modellerna enbart att ladda? Mina har separata batterier som jag byter enkelt då jag kör uppladdningsbara från IKEA med laddstation vid datorn.

Jag har läst några stycken 'recensioner' där folk använt antingen de nya Bose (qc35?) eller Sony's XM3/4 som tycker det funkar utan delay med en bra mottagare i datorn. Kan det vara BS? Jag har själv inte prövat då jag fortfarande kör med mina Bose QC15 som är trådbundna.

kör med denna adapter från kjell: https://www.kjell.com/se/produkter/mobilt/bluetooth/bluetooth...

Fungerar klockrent utan delay med mina Sony WH1000XM3.

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HaBBarN:

kör med denna adapter från kjell: https://www.kjell.com/se/produkter/mobilt/bluetooth/bluetooth...

Fungerar klockrent utan delay med mina Sony WH1000XM3.

När jag själv testade med 3 olika BT adapter till mina XM3 så bröts ljudet väldigt ofta. Vet inte om det var för att det krockade med Modmicen på något sätt.

Man brukar vilja ha hörlurarna gåendes över 2,4 ghz annars för att minimera bluetooth problem.

Permalänk
Medlem

Jag var på jakt efter samma sak i förra veckan. Det bästa trådlösa är GSP 670 men det finns mycket roligare saker om du kör på trådat. Jag landade själv på ett bar DT880 med en FiiO K3 och en ModMic, men då är det trådat. Gick totalt på 3.5k.
Micen på GSP 670 är bra för att vara på ett trådlöst headset, däremot vittnade reddit om blandad kvalitet på exemplaren så det kan bli någon RMA runda eller så.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har en grej jag verkligen vill ha på ett trådlöst headset.
En programmerbar knapp. Det är väldans hög prio på den alltså!

Det beror helt på hur man använder sitt headset såklart. Själv använder jag push to talk i hemmet. Alltid!
Om push to talk är av intresse så är det en jädra frihet att kunna få med sig push to talk-knappen på headsetet. Om man går ut i köket exempelvis så blir man ju mutead om man bara har push-to-talk knappen på musen/tangentbordet om man inte är på plats. En del av grejen med trådlöst är att man inte måste vara fjättrad vid datorn.

Så en programmerbar knapp för push to talk är iaf för mig ett måste.
Själv använder jag ett par gamla logitec G930 som har programmerbara knappar (headsetet är föråldrat så det finns ingen rekommendation där).

Men utbudet för denna funktionalitet är lite vingklippt. Spelar det inte någon roll för TS så är det ju bara skönt med bredare utbud ;).

GSP 670 har denna funktionalitet vad jag förstått iaf.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

@Xcm: Bluetooth är också 2,4GHz men de går på olika band

Permalänk

Jag kör Arctis 7 trådlösa, riktigt nöjd, bekväma, bra batteritid, micken funkar fint och så ser de helt okej ut

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Finns också Audeze Mobius, inte testat men ska väl vara lite bättre än vanliga "gaming" headsets.

https://www.webhallen.com/se/product/288871-Audeze-Mobius-Hea...

Visa signatur

3200+ Venice | DFI LP Nf4 Ultra-D | 4*512mb | Gainward 6600gt | tot. 490gb | Tagan 430W | + en bärbar
Super pi: 26.875

Permalänk
Medlem
Skrivet av HaBBarN:

kör med denna adapter från kjell: https://www.kjell.com/se/produkter/mobilt/bluetooth/bluetooth...

Fungerar klockrent utan delay med mina Sony WH1000XM3.

Skall jag försöka komma ihåg tills mina Bose går sönder Härligt att det verkar funka då iaf.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Jag kör faktiskt fortfarande på mina gamla Bose som ej är trådlösa. Min plan är dock att köpa ett par trådlösa när dom beger sig och då blir det Bose/Sony om nu inte det är massa delay oavsett BT-mottagare. Enligt Xcm kan det vara ett problem.

Funkar de nya modellerna enbart att ladda? Mina har separata batterier som jag byter enkelt då jag kör uppladdningsbara från IKEA med laddstation vid datorn.

Jag har läst några stycken 'recensioner' där folk använt antingen de nya Bose (qc35?) eller Sony's XM3/4 som tycker det funkar utan delay med en bra mottagare i datorn. Kan det vara BS? Jag har själv inte prövat då jag fortfarande kör med mina Bose QC15 som är trådbundna.

Skrivet av HaBBarN:

kör med denna adapter från kjell: https://www.kjell.com/se/produkter/mobilt/bluetooth/bluetooth...

Fungerar klockrent utan delay med mina Sony WH1000XM3.

Mina Bose QC25 (med Sony SBH20-modden) samt Bose QC35II har fördröjning till både min mobil (Samsung S8, som har aptX samt BT 5.0) och datorn (budgetadapter BT 4.X). Även ett par Creative in-ear med aptX har fördröjning mot mobilen.

Att både sändare och mottagare har aptX är alltså ingen garanti för att det funkar, men det var intressant att läsa att Plexgear+WH1000XM3 ska funka. Önskar att någon vänlig techtuber tog upp ämnet (dvs fördröjning eller avsaknad därav med BT), kanske på en bra sajt i norra Europa. En pigg 20-åring?

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, 7800X3D, Noctua D15, 64GB Kingston Fury Beast, Sapphire Pulse 7900XT, Corsair RM750X V2, Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6, Win 11.
Sig uppdaterad 2023-12-28. Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

A50 är nästan det sämsta headsettet jag använt. Dålig batteritid, tappade kopplingen osv.
Enda som var sämre var nog de tidiga versionerna av Siberia som alltid gick sönder.

Bästa jag gjort var att skaffa ett rejält headset med en 5-meterskabel, så kan jag vandra omkring lite ändå. Fyller samma funktion som ett trådlöst headset för mig.

Är det A50 Gen3 eller Gen4 du använt? (Eller ännu tidigare?).
För Gen3 hade mycket problem, Gen4 har jag hört väldigt mycket gott om däremot med undantag för mikrofonen där Gen2 fortfarande anses vara den överlägset bästa från A50.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dumbullen:

Är det A50 Gen3 eller Gen4 du använt? (Eller ännu tidigare?).
För Gen3 hade mycket problem, Gen4 har jag hört väldigt mycket gott om däremot med undantag för mikrofonen där Gen2 fortfarande anses vara den överlägset bästa från A50.

Ingen aning, men det var nog 3 år sedan jag skaffade det.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

Sony WH1000XM3 har jag kört tillsammans med Lenovo t480s/t490s och det har funkat bra på discord och sc2.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

@Xcm Har du kommit fram till något?
Mina lurar (Denon AH-MM400) som jag använt i ca 5 år nu har till slut fallerat...
Skrev i denna tråd för bara 4 dagar sedan och då fungerade dem.

Så nu är det inte bara villhöver nya lurar utan faktiskt behöver. Vänstra drivern har kajkat ur helt och bas blir "trubbigt" som en jackhammer och bryter höga frekvenser direkt vid ca 15khz. Högra luren fungerar prima från 10hz och till 20k där min hörsel slutar.

Jag kan använda dem så länge men nu får det vara dags.

Funderar på Sennheiser GSP 670 men det blir ju svårt att testa passformen då den inte verkar finnas i nån fysik butik (i närheten av Växjö). Någon som har dem som är villig att låta mig prova?

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Avstängd

Sony WH1000XM3 Är trevliga & noise cancelling är faktiskt skitgött.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

@Xcm Har du kommit fram till något?
Mina lurar (Denon AH-MM400) som jag använt i ca 5 år nu har till slut fallerat...
Skrev i denna tråd för bara 4 dagar sedan och då fungerade dem.

Så nu är det inte bara villhöver nya lurar utan faktiskt behöver. Vänstra drivern har kajkat ur helt och bas blir "trubbigt" som en jackhammer och bryter höga frekvenser direkt vid ca 15khz. Högra luren fungerar prima från 10hz och till 20k där min hörsel slutar.

Jag kan använda dem så länge men nu får det vara dags.

Funderar på Sennheiser GSP 670 men det blir ju svårt att testa passformen då den inte verkar finnas i nån fysik butik (i närheten av Växjö). Någon som har dem som är villig att låta mig prova?

Köpte mig ett par Steelseries Wireless pro för 3300 kr ish. Black friday runt hörnet så eventuellt får man en slant tillbaka på prisgarantin.

Slutsats:

1. Folk i Discord märkte att jag hade nytt headset och anmärkte endast att det lät väldigt bra.
2. Batteritiden är underbar, och byte sker under 20 sekunder (man får 2 batterier med, som laddas i Displayen som kopplas till datorn via USB).
3. Ljudet är faktiskt rätt bra för att vara trådlös, saknar inte alls mina tidigare trådade. Det skiljer lite mellan dessa och Sony MX3 som jag har till telefonen annars, men det är ingen betydande skillnad så.
4. Kopplas till mobilen & dator samtidigt och den byter sömlöst mellan samtal och min discord när det ringer tex.
5. Räckviden är extremt bra. Täcker hela hemmet, t.om långt utanför huset dessutom.

Rekommenderar!

Permalänk
Medlem

@Xcm: Är det Arctis pro du menar? En vän till mig har dem så har provat de lurarna. Då drivers inte är lutade så slår mina öron mot den platta väggen direkt. Det är ett big no-no för mig. I övrigt är det som du säger ett bra headset. :/

Har även tittat en del på Sennheisers GSP370 / 670 men väntar svar från deras support om hur returpolicy osv är.
Sennheiser momentum wireless (gen 3) har stöd för APTX-LL (low latency) och skulle kunna fungera, har även ställt den frågan till Sennheisers support.
Ska iväg och prova ett par lurar i butik men det är ytterst få som verkar kompetenta nog att jag ska bli nöjd.

Edit: De ska endast användas till gaming, kommer ha högtalare för musik framöver. Komfort > prestanda > batteritid > övrigt.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

@Xcm: Är det Arctis pro du menar? En vän till mig har dem så har provat de lurarna. Då drivers inte är lutade så slår mina öron mot den platta väggen direkt. Det är ett big no-no för mig. I övrigt är det som du säger ett bra headset. :/

Har även tittat en del på Sennheisers GSP370 / 670 men väntar svar från deras support om hur returpolicy osv är.
Sennheiser momentum wireless (gen 3) har stöd för APTX-LL (low latency) och skulle kunna fungera, har även ställt den frågan till Sennheisers support.
Ska iväg och prova ett par lurar i butik men det är ytterst få som verkar kompetenta nog att jag ska bli nöjd.

Edit: De ska endast användas till gaming, kommer ha högtalare för musik framöver. Komfort > prestanda > batteritid > övrigt.

Steelseries Arctic pro wireless, precis.

Hur menar du med Drivers lutade?
Det jag gillar mest med trådlöst är egentligen att man har allt i ett. Hur det än låter så är det skönt att veta att allt kommer från en och samma piece.

Modmic wireless var väl närmsta man kom men batteritiden på det var ju så bedrövligt så jag vet inte vad. Satt med sladden i konstant. Dessutom så märkte jag att min mic då var igång trots att det lös rött på micen. Den inväntade alltså inte svar innan den markerade för mikrofon av. Kan vara bedrövligt för någon annan

Permalänk
Master of Overkill

Kör GSP 670 tvär nöjd har la fått bra ex.
Micen är as bra med.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240