Shadowlands är nästa World of Warcraft-expansion

Permalänk
Avstängd

Problemet med alla Classic-TBC-WOTLK människor är att dom stirrar sig blinda på OMG ALLA KAN HA SULFURAS SOM TRANSMOG.

"inte ens svårt att få epic"
"man kan död sista bossen i lfr"
"gemenskapen är borta"

Ni är på stenåldern, wow idag handlar inte om erat nostalgitrams. Det finns sjuuukt mycket mer content i samtliga expansioner nu än förr för den soms itter 24h per dygn och 30 min per dygn.

Problemet är att ni inte har disciplin nog att fixa items och förväntar er att kunna boka in en tid i veckan för att loota era epics.

Ingen bryr sig om epics, ingen bryr sig om att känna igen folk på sin server.

Ni får försöka jämföra spelet med DOTA2 och liknande istället. Rating i PVE och PVP med unlimited svårhetsgrader.

Jag gråter nästan ihjäl mig när casuals bashar spelet för att spelet inte är deras nostalgidröm a la 2008. Ni har så dålig koll och jag tycker synd om er som går miste om till dagens datum; det bästa spelet som finns.

Permalänk
Avstängd

Jag dammade faktiskt av mitt accont för någon månad sedan, skall iaf ge det en chans tror jag...
Jag hoppas bara att man slipper alla jävla snordrypande bratz ungar som klagar över precis allt andra spelare gör när någonting går snett, det i särklass tyngsta skälet till att jag önskar mer soloplayer, eller valda grupper de få tillfällen man kan synka det med polare man vet är vettiga och intressanta att spela med, jag skiter ärligt talat i vilken nivå eller spelsätt/icke spelsätt man har i gruppen, bara folk har vett att hålla käften i ställetför att ta ut sina frustrationer över anda spelar så fort någonting går snett. Alla dräglande bratz vill man ju bara spy över.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mizzarrogh:

Jag dammade faktiskt av mitt accont för någon månad sedan, skall iaf ge det en chans tror jag...
Jag hoppas bara att man slipper alla jävla snordrypande bratz ungar som klagar över precis allt andra spelare gör när någonting går snett, det i särklass tyngsta skälet till att jag önskar mer soloplayer, eller valda grupper de få tillfällen man kan synka det med polare man vet är vettiga och intressanta att spela med, jag skiter ärligt talat i vilken nivå eller spelsätt/icke spelsätt man har i gruppen, bara folk har vett att hålla käften i ställetför att ta ut sina frustrationer över anda spelar så fort någonting går snett. Alla dräglande bratz vill man ju bara spy över.

Det är lite som marknadsekonomi. Varför ska dom spendera 1-2 timmar med en person som inte har koll, när det finns flera andra som har koll och dom enkelt byter ut en.

Det bästa är att vara flera och faktiskt nörda ner sig hur man optimerar rotation och taktiker på samtliga dungeons etc. Sen bygger man det därifrån.

Min grupp skickar bort varenda människa ur grupperna som inte presterar efter deras gear eller ranking.

Edit: Anledningen till att folk ställer krav numera i wow är just pga att spelet är likt DOTA och andra lir. Där det handlar till 100% om hur du presterar. Om du går in och feedar på ett hon/lol/DOTA2 game så blir du också bashad för att du inte kan eller för att du förstör pg okunskap.

Då får man lära sig och sedan steppa upp.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xcm:

Det är lite som marknadsekonomi. Varför ska dom spendera 1-2 timmar med en person som inte har koll, när det finns flera andra som har koll och dom enkelt byter ut en.

Det bästa är att vara flera och faktiskt nörda ner sig hur man optimerar rotation och taktiker på samtliga dungeons etc. Sen bygger man det därifrån.

Min grupp skickar bort varenda människa ur grupperna som inte presterar efter deras gear eller ranking.

Edit: Anledningen till att folk ställer krav numera i wow är just pga att spelet är likt DOTA och andra lir. Där det handlar till 100% om hur du presterar. Om du går in och feedar på ett hon/lol/DOTA2 game så blir du också bashad för att du inte kan eller för att du förstör pg okunskap.

Då får man lära sig och sedan steppa upp.

Hade det varit så hade jag varit med, men nu var det en gång inte så de gånger jag råkat på det, klagomål började hagla över en massa skit jag omöjligt kunnat påverka själv efter matchen, vill man ha resultat får de väl fan hjälpa till själva också, inte förvänta sig att jag typ skall röja en hel jädra instans ensam åt dem.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mizzarrogh:

Hade det varit så hade jag varit med, men nu var det en gång inte så de gånger jag råkat på det, klagomål började hagla över en massa skit jag omöjligt kunnat påverka själv efter matchen, vill man ha resultat får de väl fan hjälpa till själva också, inte förvänta sig att jag typ skall röja en hel jädra instans ensam åt dem.

Oftast är det många som låter felen fortsätta och sen brinner dom loss när dom väl wipe'ar. Man bör säga till i tid och definitivt leva upp till sina egna ord innan man påtalar hur någon gör fel.

Men världen har blivit sådan, hmmm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xcm:

Oftast är det många som låter felen fortsätta och sen brinner dom loss när dom väl wipe'ar. Man bör säga till i tid och definitivt leva upp till sina egna ord innan man påtalar hur någon gör fel.

Men världen har blivit sådan, hmmm

Jo, så är det nog, jag tappade bara lusten en tid nu, tyckte det var mindre av detta tidigare och fler som faktiskt var intresserade av själva spelet och taktiker för att vinna, men men.
Personligen är jag sådan att jag gärna diskuterar taktiker och försöker att hålla mig till den förväntade rollen sedan, viss casual gaming är ju inga problem om andra vill göra det, men tycker bara att man då också själv får ta konsekvenserna av hur man själv väljer att agera och de uppenbara följderna av det man själv styr in det på.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mizzarrogh:

Jo, så är det nog, jag tappade bara lusten en tid nu, tyckte det var mindre av detta tidigare och fler som faktiskt var intresserade av själva spelet och taktiker för att vinna, men men.
Personligen är jag sådan att jag gärna diskuterar taktiker och försöker att hålla mig till den förväntade rollen sedan, viss casual gaming är ju inga problem om andra vill göra det, men tycker bara att man då också själv får ta konsekvenserna av hur man själv väljer att agera och de uppenbara följderna av det man själv styr in det på.

Är helt enig. Min grupp sitter oftast 1 timma och går igenom dungeon, sen spelar vi den 5-30 min beroende på hur det går, haha..

Synd med pugs att kombinera detta då dom flesta bara vill springa igenom lättare dungeons.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xcm:

Är helt enig. Min grupp sitter oftast 1 timma och går igenom dungeon, sen spelar vi den 5-30 min beroende på hur det går, haha..

Synd med pugs att kombinera detta då dom flesta bara vill springa igenom lättare dungeons.

Är ju så det skall vara! Ah.. Men antar gamla spelarpolare inte har tid på samma sätt länge med studier, familj/sambo, mm.
Nu fick man ju tillbaka en del av sugen igen, back on the horse! ha ha.

Personligen gillade jag faktiskt en heldel av det som tillkommit sedan jag körde mer frekvent förut.

Nog för att jag normalt brukar köra alliance, men har alltid drömt om att delta i en riktigt massiv old scool raid mot Stormwind och typ jämna allt som går tillsammans med flera hundra andra spelare...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikodemous:

Det är väl inte det som håller tillbaka grafiken eller e jag helt fel ute? Motorn till wow är väl inte direkt ny utan uppdaterad efterhand. Det är väl lite som en gammal volvo 242 där man bytt ut motorn , men bränner man på för fullt så går bilen sönder för att chassit inte är byggt för den hastigheten.

Kanske dålig jämförelse men jag tror den riktiga frågan är ifall Blizzard vill uppdatera grafiken till den du ser i doom. Det som skulle hända då är att Blizzard troligen skulle tappa en massa spelare då majoriteten av spelarnas datorer inte skulle klara av att driva spelet vilket är bad buisness. Men i slutändan är det ju inte grafiken som gör spelet utan det gameplay som finns tillgängligt.

Jag är tyvärr inte någon grafiker och känner inte till vilka begränsningar grafik har jäntemot antaölet spelare. Det enda jag är säker på är att jämföra ett singelplayer spel mot ett mmo inte fungerar.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 13700K 3.4 GHz 54MB Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB EAGLE OC
Moderkort: MSI MAG Z690 Tomahawk WIFI Minne: Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 4800MHz CL38 FURY
Chassi: Fractal Design Meshify 2 Svart Mörk TG Nätdel: Corsair RM1000X 1000W v3 Bildskärm: LG Ultragear 34

Permalänk
Medlem
Skrivet av adrii:

Jag är tyvärr inte någon grafiker och känner inte till vilka begränsningar grafik har jäntemot antaölet spelare. Det enda jag är säker på är att jämföra ett singelplayer spel mot ett mmo inte fungerar.

Jag lirar en del star citizen för tillfället där grafiken ligger runt den som visas i doom och för tillfället kan man vara 50 spelare i samma instans. Om Chris Robert å hans gäng får som dom vill så ska det finnas runt 100 skepp i samma instans och eftersom skeppens insidor är instanser i sej för att få ner lagget så skulle man teoretiskt sett kunna vara 500-1000 Pers i samma instans med grafik som doom så visst går det att jämföra just grafiken mellan doom och wow oavsett om det är online eller singleplayer.

Men som jag sa innan så tror inte jag att blizzard kommer vinna några pengar på att göra om spelet såpass mycket då flera av deras kunder idag sitter på gammal hårdvara och att wow går runt på gameplay och inte den grafiska delen, vilket nästan är motsatsen till star citizen där flertalet backare är villiga att köpa highend dator för att ens starta upp spelet.

Det bästa blizzard kan göra iså fall skulle vara att skapa ett helt nytt mmo i en helt annan genre för att inte konkurrera ut sej själva, men jag tror inte vi kommer se nåt sånt innan wow håller på att gå under då det finns stor risk att dom delar upp spelar basen vilket sen kan leda till att spelarbaserna blir försmå och att dom får lägga ner spelen, något som vi sett några mmo göra, men det är givetvis mina egna spekulationer ☺️

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem
Skrivet av adrii:

Är det inte lite orättvist att jämföra ett singeplayer spel med ett där tiotusentals ska umgås tillsammans?

Skrivet av Ibymafayhas:

Mig veterligen så är basen för grafiken Warcraft 3's motor så vi snackar om något som utvecklades för 20 år sedan. Tycker det är rätt imponerande vad de får ut, för det bör vara en och annan begränsning.

Hur som så skiter jag rätt mycket i grafiken själv, hoppas men på att gameplay blir roligt igen, tyvärr inga nya talents etc så verkar tunt än så länge.

Skrivet av Nikodemous:

Det är väl inte det som håller tillbaka grafiken eller e jag helt fel ute? Motorn till wow är väl inte direkt ny utan uppdaterad efterhand. Det är väl lite som en gammal volvo 242 där man bytt ut motorn , men bränner man på för fullt så går bilen sönder för att chassit inte är byggt för den hastigheten.

Kanske dålig jämförelse men jag tror den riktiga frågan är ifall Blizzard vill uppdatera grafiken till den du ser i doom. Det som skulle hända då är att Blizzard troligen skulle tappa en massa spelare då majoriteten av spelarnas datorer inte skulle klara av att driva spelet vilket är bad buisness. Men i slutändan är det ju inte grafiken som gör spelet utan det gameplay som finns tillgängligt.

Jag tror att det går men att de inte satsade på det. Här är en bild från Black Desert, en MMORPG från 2014:

Dold text

Här en video:

Dold text

Se även https://altarofgaming.com/black-desert-online-review/

Sant, Blizzard sparade säkert en massa pengar på att hotta en flera decennier gamla motor.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem

@sAAb: En stor anledning till WoW's succe ursprungligen var ju faktiskt att den gick att köra på en potatis, så det är nog ett strategiskt val att de inte gjort allt för stora framsteg i taket. De har ju dock infört en hel massa reglage senaste tiden så gissar det går att få upp helt OK grafik med bra kort och alla reglage på max.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcm:

Problemet med alla Classic-TBC-WOTLK människor är att dom stirrar sig blinda på OMG ALLA KAN HA SULFURAS SOM TRANSMOG.

"inte ens svårt att få epic"
"man kan död sista bossen i lfr"
"gemenskapen är borta"

Ni är på stenåldern, wow idag handlar inte om erat nostalgitrams. Det finns sjuuukt mycket mer content i samtliga expansioner nu än förr för den soms itter 24h per dygn och 30 min per dygn.

Problemet är att ni inte har disciplin nog att fixa items och förväntar er att kunna boka in en tid i veckan för att loota era epics.

Ingen bryr sig om epics, ingen bryr sig om att känna igen folk på sin server.

Ni får försöka jämföra spelet med DOTA2 och liknande istället. Rating i PVE och PVP med unlimited svårhetsgrader.

Jag gråter nästan ihjäl mig när casuals bashar spelet för att spelet inte är deras nostalgidröm a la 2008. Ni har så dålig koll och jag tycker synd om er som går miste om till dagens datum; det bästa spelet som finns.

Känner i stort sett exakt likadant vad gälller de ångestfyllda Retail VS Classic-debatterna på alla forum.

Måste erkänna att jag blev sugen när jag hörde talas om classic och när det kom satt jag och några vänner som klistrade de två första veckorna.
Sakta men säkert försvann nostalgiruset och man insåg snabbt att classic/vanilla är ett otroligt dåligt optimerat spel med moment som är omständiga och dryga helt i onödan.

Den seglivade myten att vanilla var svårt och utmanande till skillnad från dagens wow är helt enkelt bara att det var dåligt designat i grunden. Det är inte svårt. Det är bara onödigt drygt och tidskrävande.

Classic-resan slutade med att jag fick upp suget igen för mina BfA-karaktärer och tog upp 3v3 arena igen. Pvp när det är som bäst enligt mig.

Ser fram emot Shadowlands och bryr mig inte ett dugg om level-squish. Sjukt hyped på att levla 10-50 på mina alts i wrath of the lich king-expansionen efter att jag tagit mig till maxlevel på min main (som jag inte är HELT hundra på vilken det kommer bli än... men det visar sig!)

Kommer bli fett!