Halo: Reach får systemkrav – kan nästan drivas av en "potatisdator"

Permalänk
Medlem
Skrivet av MAB576:

När jag såg systemkraven för Halo Reach PC så trodde jag för en sekund att det var nånting som var fel. Kan lätt spela detta spel på min första PC som jag skaffade för lite mer än 4 år sedan (skaffade en helt ny en för 1 1/2 månad sedan som är mycket bättre). Kommer kunna spela Reach utan problem i huvudtaget. Efter att jag hade läst artiklar om systemkraven så började jag lyssna på en lång Halo soundtrack compilation för att minnas den tid som jag spenderade när jag spelade Halo 2 på PC, HALO 3 på XBOX och ODST på XBOX. Halo serien har en otrolig fin soundtracks.

Varför skulle någonting ha varit fel? Det är trots allt "bara" en portning av ett Xbox 360-spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem

@Dracc: Jag trodde innan vi fick reda på systemkraven att PC version av Halo Reach kommer vara väldigt krävande. När vi fick reda på kraven så var min första tanke: " Läser jag fel eller kommer det verkligen inte vara så krävande för spela spelet på det högsta inställningarna? "