Blizzcon ikväll – vad hoppas du på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gehga:

att man säger att vi ska släppa om vanilla wow, med den faktiska vanilla wow koden och riktiga servrar.

Lite sent på kulan här?

Men visst, jag hade hellre tagit wow vanilla från första patchen, och levt om alla roliga buggar och extremt broken abilities, med svårare MC osv.

wow koden är inget fel på, och så vitt jag vet är serversen rätt riktiga

Permalänk
Medlem

@Nivity:

jag förstår att personer kan tycka att det är sent. Inget fel på wowkoden säger du? Okej. Nä jag syftade på det faktum att det inte är originalkoden som körs. Och när jag säger att servrarna inte är riktiga, så menar jag att dom faktiskt inte är som vanilla servrarna, när dom har layering på sig. Sen när layering tas bort, kommer ju icke originalkoden i fortsättningen att köras. Det ligger en emulator mellan halva originalkoden och den nya koden. Allting är fejk och man hoppas att det ska likna wow vanilla och man emulerar gamla funktioner i så stor utsträckning som man MINNS. Jag hoppas på att dom släpper vanilla wow som vanilla wow och inte som wow classic.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gehga:

@Nivity:

jag förstår att personer kan tycka att det är sent. Inget fel på wowkoden säger du? Okej. Nä jag syftade på det faktum att det inte är originalkoden som körs. Och när jag säger att servrarna inte är riktiga, så menar jag att dom faktiskt inte är som vanilla servrarna, när dom har layering på sig. Sen när layering tas bort, kommer ju icke originalkoden i fortsättningen att köras. Det ligger en emulator mellan halva originalkoden och den nya koden. Allting är fejk och man hoppas att det ska likna wow vanilla och man emulerar gamla funktioner i så stor utsträckning som man MINNS. Jag hoppas på att dom släpper vanilla wow som vanilla wow och inte som wow classic.

Källa?

Visa signatur

Ryzen 1700 @3,8Ghz 1,342V | Corsair Vengeance LPX 2x8Gb (CMK16GX4M2B3000C15) | Asus Prime x370 Pro | KFA2 GTX 1080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gehga:

@Nivity:

jag förstår att personer kan tycka att det är sent. Inget fel på wowkoden säger du? Okej. Nä jag syftade på det faktum att det inte är originalkoden som körs. Och när jag säger att servrarna inte är riktiga, så menar jag att dom faktiskt inte är som vanilla servrarna, när dom har layering på sig. Sen när layering tas bort, kommer ju icke originalkoden i fortsättningen att köras. Det ligger en emulator mellan halva originalkoden och den nya koden. Allting är fejk och man hoppas att det ska likna wow vanilla och man emulerar gamla funktioner i så stor utsträckning som man MINNS. Jag hoppas på att dom släpper vanilla wow som vanilla wow och inte som wow classic.

Koden är nära nog, det är inget direkt fel med koden som finns och körs.
Men om du nu tycker det så kanske du ska säga vad med koden i classic är felaktig kontra vanilla?

Vanilla servers är enkelt att köra på, spela på en server som inte har layering?
Ja de hade kunnat cappa serversen på typ 3000 pers som i vanilla men det hade jag personligen inte velat då man inte hade kunnat spela på ex Gehennas.

Och åter igen, du får gärna berätta VAD som är fake, och varför koden är felaktigt. Då det inte alls stämmer.

Är det 100% wow vanilla progression? Nej och det har enbart att göra med att vi börjar på naxx patchen. På gott och ont.

Och ja de kommer aldrig släppa något wow classic där de börjar på första patchen, men visst som sagt. Och gissa kaoset om de skulle göra en 100% wow vanilla progression med patches, alla vet om precis alla saker som är broken, alla vet om alla exploits. Om de inte hade patchat ut dessa så hade det varit rent kaos.

Permalänk
Medlem

Har inte så stort intresse för Blizzard spel längre. Var väl Diablo3 senast och har inte spelat det på säkert ett halvår. Kan ju iaf hoppas på att de inte väljer att fokusera på mobilspel. Skulle dock vara intressant om de gav sig in på att göra filmer eller främst serier om sina spel.

Permalänk
Skrivet av Lodisen:

Starcraft 2-expansion eller Starcraft 3.

Hell, it´s about time!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Koden är nära nog, det är inget direkt fel med koden som finns och körs.
Men om du nu tycker det så kanske du ska säga vad med koden i classic är felaktig kontra vanilla?

Vanilla servers är enkelt att köra på, spela på en server som inte har layering?
Ja de hade kunnat cappa serversen på typ 3000 pers som i vanilla men det hade jag personligen inte velat då man inte hade kunnat spela på ex Gehennas.

Och åter igen, du får gärna berätta VAD som är fake, och varför koden är felaktigt. Då det inte alls stämmer.

Är det 100% wow vanilla progression? Nej och det har enbart att göra med att vi börjar på naxx patchen. På gott och ont.

Och ja de kommer aldrig släppa något wow classic där de börjar på första patchen, men visst som sagt. Och gissa kaoset om de skulle göra en 100% wow vanilla progression med patches, alla vet om precis alla saker som är broken, alla vet om alla exploits. Om de inte hade patchat ut dessa så hade det varit rent kaos.

Jag förstår inte varför du pratar om progression hela jävla tiden. Jag tror du fått för dig att jag vill spela från patch 1? Det är ett missförstånd och jag tycker att naxx patchen duger bra. Fast nu är det ju inte riktigt så att man börjat med naxxpatchen, eftersom att phase 2 kommer snart. Det betyder att dom bestämt sig för någon sorts progression ändå och jag kunde inte bry mig mindre om det.

Okej så dom har tagit bort layering nu. Det skulle dom först göra i phase 2.

Utöver det faktum att det är en emulering, så har man varit tvungen att återskapa massa saker. Dom hade kunnat patcha den gamla koden istället istället för att "så nära som möjligt återskapa vanilla".

Här är ett exempel på hur man utnyttjat den NYA KODEN: https://www.youtube.com/watch?v=euePwLYwKY8

I den här videon går några utvecklare från blizzard igenom utvecklingsprocessen av wow classic. https://www.youtube.com/watch?v=hhKkP8LryYM

där man bland annat förklarar att det är en EMULATION och inte något annat.

https://en.wikipedia.org/wiki/Emulator
https://www.merriam-webster.com/dictionary/recreate

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gehga:

Jag förstår inte varför du pratar om progression hela jävla tiden. Jag tror du fått för dig att jag vill spela från patch 1? Det är ett missförstånd och jag tycker att naxx patchen duger bra. Fast nu är det ju inte riktigt så att man börjat med naxxpatchen, eftersom att phase 2 kommer snart. Det betyder att dom bestämt sig för någon sorts progression ändå och jag kunde inte bry mig mindre om det.

Okej så dom har tagit bort layering nu. Det skulle dom först göra i phase 2.

Utöver det faktum att det är en emulering, så har man varit tvungen att återskapa massa saker. Dom hade kunnat patcha den gamla koden istället istället för att "så nära som möjligt återskapa vanilla".

Här är ett exempel på hur man utnyttjat den NYA KODEN: https://www.youtube.com/watch?v=euePwLYwKY8

I den här videon går några utvecklare från blizzard igenom utvecklingsprocessen av wow classic. https://www.youtube.com/watch?v=hhKkP8LryYM

https://en.wikipedia.org/wiki/Emulator
https://www.merriam-webster.com/dictionary/recreate

För progression är allt det handlar om.
Att Patchen är fel placerad i förhållande till vart vi är i content. (Dvs vi är på naxx patchen som jag sa men vi är inte där i progression)

Och ja de har varit tvungen att återskapa vissa delar då de helt enkelt inte existerar (Så ditt snack om "bara ta gamla koden" går inte hem alls)
Det du länkar var en exploit ja, något som alla vet om.

Du tror inte det fanns MASSIVT med exploits i wow vanilla eller? Har du ens spelat wow vanilla lol.
Som tur är blev de flesta heavy abusers av layering exploiten bannade, precis som folk i vanilla blev när de använda större exploits.

Och åter igen, allt handlar om progression och patch placering. DET är enda saken som gör wow classic till ett skämt för cleara content osv.

Att sitta på slutpatchen i början av wow classic öppnar upp op items för easy early endgame, stora nerfs till raids etc, class fixar och buffs etc etc.

Så tldr; Patch > Progression.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Gehga:

Vet inte hur jag pratar MED mig själv, jag citerade dig och svarade på ditt nonsens
Och ALLA vet att de var tvungen att återskapa en hel del ifrån andra källor då original inte existerar i sin helhet. Detta påverkar dock inget, vilket du verkar ha fått uppfattning om lol.

Om vi börjat på start patchen och haft samma tidsprogression med content + patchar så hade det varit wow vanilla med undantag för layering (vilket de hade kunnat tagit bort och satt limit på 3000 pers ca per realm) Men då hade vi fått ha 500 servers typ.

Aja, trött på snacka om detta då du verkar rätt lost på vad som skiljer classic och vanilla

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd inte rensad*

Men vi kan ta några djupa andetag och lugna ner oss lite.